Volkswagen lucrează și la un model electric compact sub 20.000 de euro
Volkswagen plănuiește să lanseze un vehicul electric și mai accesibil decât cel prezentat în avanpremieră de către ID. 2all Concept, care va porni de la mai puțin de 25.000 de euro atunci când va fi pus în vânzare în Europa, cândva în 2025.
"În ciuda tuturor provocărilor, Volkswagen lucrează și la o mașină electrică la un preț mai mic de 20.000 de euro", a precizat producătorul auto în comunicatul de presă dedicat ID. 2all Concept.
Acesta este cu siguranță un obiectiv ambițios, deoarece un autoturism electric (nu un cvadriciclu) care costă echivalentul a 21.100 de dolari este ceva nemaiîntâlnit în Europa - chiar și Dacia Spring, produsă în China, pornește de la peste 20.000 de euro.
Inițial, s-a crezut că modelul de bază al VW, care va primi probabil numele ID.1, va costa sub 25.000 de euro. Cu toate acestea, se pare că acest obiectiv de preț a fost stabilit pentru ID. 2all, care ar putea intra în producție sub numele de ID.2 sau ID. Golf.
Modelul mai accesibil la care lucrează VW este probabil vehiculul soră a lui Cupra UrbanRebel și a unui model Skoda, încă fără nume, pe care Grupul Volkswagen intenționează să îl construiască în Martorell, Spania.
Constructorul auto nu a dezvăluit niciun detaliu despre EV-ul său entry-level, dar a declarat că acesta va fi unul dintre cele zece modele electrice noi sau actualizate pe care le va lansa până în 2026. Printre acestea, Volkswagen a numit ID.3 facelift, ID. Buzz cu ampatament lung, sedanul ID.7, modelul anticipat de ID. 2all study, precum și un "SUV electric compact" care va veni în 2026 - probabil SUV-ul ID.3.
Judecând după această cronologie, cel mai ieftin EV de la Volkswagen ar putea sosi în 2026 sau mai târziu. EV-ul urban al mărcii va împărți platforma MEB Entry cu ID. 2all, ceea ce înseamnă că va fi și el cu tracțiune față.
Evident, este prea devreme pentru a vorbi despre specificații, dar se așteaptă ca modelul să aibă aceleași dimensiuni ca VW Polo sau ceva mai mici, având în vedere ambalajul mai eficient al platformei dedicate EV în comparație cu arhitectura cu combustie internă MQB A0.
De asemenea, este de așteptat să ofere același motor frontal de 172 kW (231 de cai putere) și aceeași baterie de 57 kW/oră ca și ID-ul. Life Concept pentru o autonomie WLTP de aproape 250 de mile și un timp 0-100 KM/h de mai puțin de 7 secunde.
Platforma MEB Entry cu tracțiune față va fi combinată cu baterii mai accesibile de litiu-fosfat de fier-fosfat (LFP), ceea ce ar trebui să contribuie la reducerea costurilor. Economiile de scară create prin construirea a trei modele în aceeași uzină vor ajuta, de asemenea, VW să ofere EV-urile sale mici la prețuri mai mici.