Conceptul VW ID.2all prefigurează o mașină electrică de serie ieftin pentru Europa în 2025
Conceptul Volkswagen ID.2all anticipează un model de serie pe care producătorul auto îl va dezvălui pentru piața europeană în 2025. Compania proiectează acest EV astfel încât prețul său să înceapă de la sub 25.000 de euro. Versiunea de producție a modelului ID.2all este unul dintre cele zece noi EV-uri pe care producătorul auto intenționează să le lanseze până în 2026.
Volkswagen spune că ID.2all va fi la fel de spațios ca un Golf, dar la fel de accesibil ca un Polo. Va merge pe cea mai recentă platformă evolutivă MEB Entry, ceea ce îi va permite să devină primul model ID cu tracțiune față.
EV măsoară 4.050 milimetri (159,4 inch) lungime, 1.812 mm (71,3 inch) lățime și 1.530 mm (60,2 inch) înălțime, cu 2.600 mm (102,3 inch) între roți. Este mai scurt decât Golf, dar au ampatamente similare. Dispunerea EV-ului îi permite să împacheteze o mulțime de lucruri, oferind o capacitate de încărcare cuprinsă între 490 și 1.330 litri (17,3 și 46,9 picioare cubice).
Conceptul dispune de un motor electric de 166 de kilowați (222 de cai putere), care poate propulsa EV-ul până la 100 de kilometri pe oră (62 de mile pe oră) în mai puțin de șapte secunde. Acesta poate atinge 160 km/h (99 mph), cu o autonomie de până la 450 de kilometri (279,6 mile), pe baza WLTP.
Conceptul prefigurează un limbaj de design nou, dar cu aspect familiar pentru marcă. Stâlpul C se inspiră din primul Golf, pe care producătorul auto l-a accentuat cu un contur lateral și o linie a ferestrelor complet dreaptă.
Partea frontală are o față prietenoasă, cu un element de iluminare pe toată lățimea între faruri, care se află toate deasupra unei bare de protecție inferioare zâmbitoare. Partea din spate are lumini spate simple, iar bara de protecție prezintă un difuzor negru proeminent. ID.2all introduce, de asemenea, un nou aspect pentru habitaclu.
La interior, Volkswagen dispune de un sistem de infotainment cu ecran tactil de 12,9 inchi pe care Volkswagen îl numește "autoexplicativ". Sub ecran se află un panou de control HVAC nou dezvoltat, cu butoane iluminate, în timp ce un buton de comandă din consola centrală controlează meniurile.
În mijlocul noului panou de climatizare se află o rotiță pentru controlul volumului, răspunzând astfel plângerilor legate de lipsa butoanelor fizice din vehiculele electrice ale mărcii. Există, de asemenea, un nou volan, cu o dispunere simplificată a comenzilor - o rotiță și două butoane pe fiecare manetă.
În acest an, Volkswagen va lansa noul ID.3, modelul cu ampatament lung ID. Buzz, și ID.7. Constructorul auto va avea un SUV electric compact gata în 2026 și lucrează, de asemenea, la un EV cu un preț de pornire sub 20.000 de euro (21.065 la cursul de schimb de astăzi).