brand

Noul BMW M3 electric va sosi până în 2027

Noul BMW M3 electric va sosi până în 2027

Șeful departamentului de dezvoltare BMW, Frank Weber, a confirmat că următoarea berlină de performanță M3 a firmei - și, eventual, un break - va fi complet electrică. M3 EV se va baza pe platforma Neue Klasse a firmei, cu o dată de punere în vânzare încă din 2027, "nu prea departe de lansarea inițială a Neue Klasse ca linie de produse", potrivit lui Weber.

Vorbind la lansarea noului Seria 5 și a noii berline electrice i5 ale mărcii și meditând asupra faptului dacă BMW are nevoie de un model halo odată ce o berlină de serie bazată pe platforma Neue Klasse va fi pusă în vânzare începând cu 2025, Weber a confirmat: "Următorul M3 va fi complet electric cu baterii - și va avea "inima bucuriei".

"Această unitate de control ECU a fost proiectată pentru patru motoare electrice care funcționează independent până la un megawatt [1.341 CP] și, prin urmare, da, are nevoie de un proiect far", spune Weber.

Noul ECU de la BMW combină controlerele pentru controlul stabilității, software pentru trenul de rulare/baterie și șasiu într-o singură unitate hardware, ca parte a celei mai mari investiții din istoria BMW în ceea ce privește platforma Neue Klasse, și va debloca noi capabilități dinamice, potrivit șefului diviziei M, Frank van Meel. "Îi spunem "mâna lui Dumnezeu", așa cum am avut la M5 cu sistemul M xDrive", a spus el când s-a referit la noua tehnologie ECU.

"În viitor, când vorbim de patru motoare electrice, de exemplu, este nevoie ca mâna lui Dumnezeu să fie și mai puternică. Atunci nu ai nevoie doar de dinamica laterală și longitudinală din punct de vedere al șasiului [ca în cazul sistemului M xDrive], ci și de motor. Trebuie să fie o singură logică centralizată, deoarece pe circuit vrei să decelerați cu până la 1G sau mai mult, dar în același timp vrei să recuperați și să aveți stabilitatea potrivită", a adăugat van Meel.

"Nu contează dacă fac frânare ABS sau frânez cu motoarele, pentru că motoarele sunt oricum mai rapide decât sistemul hidraulic, dar este o condiție prealabilă pentru a intra într-o nouă eră cu M și cu vehiculele electrice de înaltă performanță. Înseamnă că poți conduce această mașină într-un mod în care nu ai mai făcut-o până acum."

Deși van Meel a subliniat că platforma are la dispoziție o putere instalată de până la un megawatt, este puțin probabil ca următorul model M3 să aibă acest nivel de putere. De fapt, șeful M crede că nu totul se rezumă la putere și că dinamica vehiculului va defini modul în care se vor conduce automobilele M electrice în viitor, diferențiind produsele BMW de rivali.

"Nu avem nevoie de un megawatt de putere, dar bineînțeles că instalăm acest lucru pentru că nu ne gândim doar la M3", ne-a spus el. "Vom merge până la poate XM sau X5 M, iar dacă aceste mașini au ceva greutate, avem nevoie de această putere pentru senzația de condus tipică pentru M. Dar totul ține de dinamica vehiculului, de conceptul general al vehiculului."

Interacțiunea cu șoferul va fi esențială și pentru viitoarele EV-uri ale diviziei M, crede van Meel. Întrebat dacă firma va căuta să simuleze schimbările de viteze pentru a spori implicarea, directorul a spus: "Dacă ai doar o singură treaptă de viteză și nu ai niciun fel de feedback, nu știi cât de rapid ești și nu te poți uita în jos la viteză. Este un pic ca la o motocicletă, în treapta a treia de viteză se aude turația. Așa că, de fapt, știi dacă mergi cu o sută treizeci, o sută treizeci și cinci, iar apoi ai luminile de schimbare a vitezelor pe care le poți vedea cu colțul ochiului. Așa că nu trebuie să te uiți în jos. Întotdeauna știi cât de repede mergi, iar acest lucru lipsește dacă nu ai feedback acustic și nici haptic. Căutăm diferite modalități de a vă oferi acest feedback."

În ceea ce privește M3 pe benzină, este probabil ca această mașină să fie vândută alături de noul automobil M bazat pe platforma BMW Neue Klasse. Weber a subliniat că BMW a dezvoltat actualul motor turbo de 3,0 litri cu șase cilindri în linie pentru a respecta reglementările Euro 7 privind emisiile, ceea ce îi conferă motorului o amânare a execuției până în viitor, ceea ce înseamnă că durata de viață a M3 cu motor termic se va suprapune probabil cu cea a modelului complet electric care va veni din 2027.