Noul concept BMW Vision Neue Klasse prefigurează viitoarea berlină Seria 3
Salutați viitorul BMW Seria 3 - cel puțin sub formă de concept. Deși BMW nu spune acest lucru în mod explicit, acest nou concept Vision Neue Klasse este o vitrină tehnologică și de design a ceea ce va veni de la marcă în viitor, cu un model gata de producție bazat pe noua platformă Neue Klasse a firmei germane, care va intra în producție începând cu anul 2025, sub forma unei berline Seria 3 complet electrice.
Aspectul conceptului este o evoluție a automobilului de prezentare i Vision Dee, care a debutat la CES 2023, și prezintă o abordare similară în materie de design și tehnologie. Vision Neue Klasse este o mașină joasă și lată, care utilizează pictograme "phygital" pentru cea mai recentă interpretare a BMW a grilei tradiționale cu rinichi și a farurilor duble caracteristice.
Utilizând tehnologia E-Ink, acestea pot afișa animații și alte mesaje, cu o evoluție a tehnologiei pentru Vision Neue Klasse, care dispune de capacitatea 3D pentru a da panourilor aspectul de adâncime.
Panourile E-Ink sunt, de asemenea, prezente sub geamurile geamurilor laterale, permițând reprezentări digitale ale altor elemente clasice de design BMW, cum ar fi cotul Hofmeister, în timp ce, mai jos pe caroserie, zonele negre lucioase de la baza barelor de protecție și fustele laterale sunt realizate din materiale reciclate.
Partea frontală cu nas de rechin este echilibrată de o parte din spate pătrată, cu designul clasic al berlinei Vision Neue Klasse cu trei cutii și proporții "atât de progresive încât pare că am sărit peste o generație de modele", potrivit șefului de design al BMW Group, Adrian van Hooydonk. Jantele aerodinamice de 21 de inci ale mașinii sunt inspirate de designul clasic cu spițe încrucișate al BMW pentru motorsport.
BMW a confirmat deja că noile sale modele vor fi dotate cu tehnologie de afișaj digital pe toată lățimea, montată standard de la mijlocul deceniului, iar Vision Neue Klasse ne oferă o idee despre cum ar putea arăta și funcționa acest lucru.
Sistemul iDrive se bazează pe noul afișaj BMW Panoramic Vision pe toată lățimea, care este proiectat pe baza parbrizului mașinii. Această bandă din partea de jos a geamului este locul unde sunt afișate majoritatea informațiilor mașinii; există, de asemenea, un ecran tactil central mare, cu opțiunea de a "trimite" widget-uri pe ecranul Panoramic Vision și de a le elimina de pe acesta printr-un simplu gest de glisare.
Sistemul de infotainment al modelului Vision Neue Klasse este completat de un nou Head-up Display 3D, care proiectează informații cheie pe ecran în câmpul vizual al șoferului pentru o conducere "cu ochii pe drum și mâinile pe volan", potrivit BMW, în timp ce cea mai recentă tehnologie de asistent personal a firmei completează oferta de la bord.
Afișajul Panoramic Vision este interactiv și afișează informații atât pentru șofer, cât și pentru pasager. Aspectul său se schimbă în funcție de profilul de condus My Modes selectat pentru mașină, ecranul putând fi utilizat și pentru servicii de jocuri și divertisment, similar funcției Theatre Screen oferită în prezent pe modelul i7 al mărcii.
BMW spune că viitorul său sistem iDrive "va prezenta o reinterpretare a logicii de operare iDrive 2023 cu pachetele tehnice BMW OS 8.5 și OS 9", ca parte a unei "arhitecturi software foarte integrate".
Potrivit lui Oliver Pitrat de la BMW, lider de proiect când vine vorba de interfața și experiența utilizatorului, configurația infotainment este relativ apropiată de specificațiile de producție chiar și pe acest concept, sistemul putând fi scalat pentru diferite lățimi ale planșei de bord și unghiuri ale parbrizului cu pricina.
Rezultatul acestor progrese tehnologice în ceea ce privește infotainment-ul este un aspect mai minimalist al tabloului de bord, cu un design curat și clar, care oferă mult spațiu, "transformând habitaclul în următorul spațiu de locuit" - care este locul unde capacitatea de jocuri și de streaming în mașină va intra cu adevărat în joc, crede compania.
Un suport pentru încărcarea wireless a smartphone-ului și selectorul de tracțiune al mașinii sunt singurele elemente cheie de pe consola centrală și de pe tabloul de bord al mașinii, în afară de ecranul principal, în timp ce habitaclul este îmbrăcat în țesături cu corzi luminoase "pentru a crea o atmosferă confortabilă". Aceste materiale textile înseamnă că interiorul este "complet lipsit de crom decorativ sau piele", îmbunătățind astfel acreditările de sustenabilitate ale mașinii.
Pe lângă progresele în materie de tehnologie vizibilă și interactivă, Vision Neue Klasse prezintă pentru prima dată noua platformă BMW care va sta la baza multora dintre viitoarele sale vehicule electrice începând din 2025.
Potrivit șefului departamentului de dezvoltare al mărcii, Frank Weber, noua arhitectură a autovehiculului și a șasea generație a tehnologiei de propulsie eDrive de la BMW permit "o autonomie cu 30% mai mare, o încărcare cu 30% mai rapidă și o eficiență cu 25% mai mare", datorită, în parte, celulelor rotunde de baterie nou dezvoltate, care oferă o densitate de energie cu peste 20% mai mare decât celulele prismatice utilizate până în prezent.
În comparație cu un automobil de dimensiuni similare care utilizează tehnologia eDrive de generația a cincea de la BMW, cum ar fi i4, pentru o anumită dimensiune a bateriei, cum ar fi unitatea de 84 kWh din modelul eDrive40, acest lucru ar plasa statisticile cheie ale platformei Neue Klasse la o autonomie confortabilă de peste 725 de kilometri, cu viteze de încărcare de până la 270 kW. Specificațiile complete nu au fost dezvăluite și este posibil să nu fie dezvăluite decât în apropierea prezentării modelului de serie, la sfârșitul anului 2024 sau începutul anului 2025.