brand

Așteptare lungă pentru un nou Ferrari: Comenzile nu vor fi onorate până în 2026

Așteptare lungă pentru un nou Ferrari: Comenzile nu vor fi onorate până în 2026

În cazul în care vă gândiți să investiți într-o mașină nouă cu emblematicul cal, trebuie să vă pregătiți pentru o așteptare îndelungată. În urma publicării rezultatelor pozitive din trimestrul al treilea, CEO-ul Ferrari a declarat că comenzile sunt la cele mai înalte niveluri. Benedetto Vigna a menționat că cererea este atât de puternică încât mărcii italiene exotice îi ajung comenzile pentru a acoperi întregul an 2025. Acest lucru înseamnă că comenzile plasate recent nu vor fi onorate până în 2026 cel mai devreme.

Anul 2023 a fost un an de succes pentru Ferrari, având în vedere că livrările până în septembrie au crescut cu 524 la 10.418 mașini, reprezentând o creștere de 5,3% comparativ cu primele nouă luni ale anului trecut. Este o realizare impresionantă, luând în considerare că modelul SUV Purosangue se afla încă în faza de lansare, astfel încât producția nu atinsese încă capacitatea maximă. Trebuie menționat că producția modelului Ferrari cu garda la sol înaltă va fi limitată la maximum 20% din producția anuală totală.

Pentru prima dată în istoria Ferrari, în trimestrul al treilea al anului 2023, mașinile hibride au depășit în vânzări mașinile cu motor intern cu ardere (ICE). Între iulie și septembrie, 51,3% din cele 3.459 de vehicule livrate aveau un sistem de propulsie electrificat. Acest lucru s-a întâmplat în ciuda faptului că în gama de modele se aflau nu mai puțin de șapte modele ICE și doar patru hibride.

Vigna a confirmat că primul model Ferrari EV este pe drum și va fi lansat în trimestrul al patrulea al anului 2025. În mod interesant, șeful echipei a declarat că echipa de dezvoltare este înaintea programului "pentru unele procese". Între timp, o nouă fabrică, creată special pentru modelele hibride și pur electrice, va fi funcțională în Maranello începând cu iunie 2024.

Până în 2030, Ferrari estimează că 40% din vânzările anuale vor fi reprezentate de hibride, 40% de EV-uri și restul de 20% de mașini ICE. Deși se pare că mașinile cu motoare pe benzină se confruntă cu o desființare treptată, Vigna a declarat că "ICE are încă mult de făcut", adăugând că combustibilii sintetici ar putea prelungi viața acestuia.

În concluzie, Ferrari se confruntă cu o perioadă de schimbare, cu o cerere crescută pentru modelele sale și cu o tranziție către vehiculele electrice. Cu toate acestea, compania italiană rămâne dedicată valorilor sale de bază, oferind mașini de înaltă performanță și calitate, indiferent de sistemul de propulsie.

"Motoarele termince încă mai au multe de făcut" - Benedetto Vigna, CEO Ferrari