brand

Toyota testează o mașină sport electrică GR cu cutie de viteze manuală

Toyota testează o mașină sport electrică GR cu cutie de viteze manuală

În decembrie 2021, Toyota a organizat o ședință cu presa pentru a prezenta nu mai puțin de 15 vehicule electrice sub formă de concept. Unele dintre ele au evoluat în modele de stradă, dar există unul care încă nu a văzut lumina zilei de producție. În imaginea de față, Sports EV a lăsat să se întrevadă o mașină sport electrică cu acoperiș targa și marca Gazoo Racing. Luna trecută, o foaie de parcurs actualizată a produselor pentru modelele cu emisii zero a inclus un vehicul de performanță care va sosi până în 2026.

Ținând cont de acest lucru, nu ar trebui să fie o mare surpriză faptul că Toyota testează deja o mașină sport electrică GR. Președintele companiei, Akio Toyoda, a declarat pentru Autocar că a avut ocazia să conducă un prototip, dar nu este sigur că acest proiect va fi cel care se va concretiza peste trei ani. Indiferent dacă va fi această mașină sau alta, fostul CEO a spus că trebuie să fie plăcută de condus pentru a fi demnă de emblema GR, chiar dacă nu are un motor cu combustie.

Interesant este că Toyoda a spus că unul dintre obiective este să îi ofere o cutie de viteze manuală, cu pedală de ambreiaj. Nu numai atât, dar EV-ul de performanță este, de asemenea, programat să scoată "zgomote de motor chiar dacă nu poți simți mirosul de benzină". Asemănările cu o mașină sport cu propulsie convențională vor fi atât de semnificative încât oamenii nu vor putea spune dacă vehiculul este ICE sau EV.

Să nu uităm că divizia de lux a Toyota, Lexus, a prezentat, de asemenea, în avanpremieră, o mașină sport cu emisii zero a sa. Electrified Sport Concept este așteptat să fie un succesor EV al modelului LFA cu motor V10 și a fost deja confirmat că va primi o transmisie manuală cu o a treia pedală și chiar un tahometru. Versiunea de producție ulterioară va avea sisteme de direcție și frânare prin cablu, împreună cu tracțiune integrală, ceea ce înseamnă un motor electric în față și altul în spate. Cu acest concept, Lexus a promis un sprint de la 0 la 100 km/h în intervalul de două secunde și o autonomie de peste 700 de kilometri (435 de mile).

Logica ne spune că Electrified Sport de la Lexus, care va circula pe șosea, va fi mult mai scump decât mașina sport electrică GR de la Toyota, despre care Toyoda a spus că va arăta ca un EV la exterior. Cele două mărci japoneze discută de ceva vreme despre bateriile solid-state și este mai probabil ca acestea să ajungă în înlocuitorul indirect al lui LFA. Apropo, Autocar speculează că va costa de la 500.000 de lire sterline (633.000 de dolari la cursul de schimb actual), fiind astfel mult mai scump decât prețul inițial de 350.000 de lire sterline al LFA.

La începutul lunii, Koji Sato, proaspăt numit CEO și președinte al Toyota, a anunțat că sunt planificate alte modele GR. La sfârșitul săptămânii trecute, cu ocazia ediției de 24 de ore de la Le Mans, a fost expus un GR Prius Concept, deși nu se știe încă nimic despre un model de serie. Apropo de cursa de anduranță, GR H2 Racing Concept prezintă în avanpremieră o mașină alimentată cu hidrogen care va concura pe Circuit de la Sarthe în 2026.