brand

Toyota își reduce așteptările de vânzări de mașini electrice cu 39% în timp ce profiturile sale cresc datorită hibridelor

Toyota își reduce așteptările de vânzări de mașini electrice cu 39% în timp ce profiturile sale cresc datorită hibridelor

Toyota Motor Corp., unul dintre cei mai mari producători de automobile din lume, și-a redus semnificativ așteptările de vânzări pentru vehiculele electrice în acest an fiscal, conform raportului financiar al celui de-al doilea trimestru.

"De la o cifră inițială de 202.000 de unități, ne așteptăm acum la o cifră mai puțin impresionantă de 123.000," a declarat compania.

Cu toate acestea, nu trebuie să uităm că portofoliul EV al companiei japoneze este destul de redus, cel puțin deocamdată. Astfel, nu este o surpriză faptul că Toyota se bazează pe modelele sale cu ardere internă și hibride pentru a ajuta la atingerea unor profituri record până la sfârșitul acestui an fiscal, care se încheie la 31 martie 2024.

Grupul japonez a prezis anterior că profitul său operațional va atinge un nivel record de 3 trilioane de yeni (20,1 miliarde de dolari), dar cu cel mai recent raport financiar, această predicție a crescut la 4,5 trilioane de yeni (30,15 miliarde de dolari).

Până la sfârșitul anului fiscal, Toyota dorește să vândă 3,6 milioane de hibrizi tradiționali la nivel mondial, în creștere față de o perspectivă anterioară de 3,5 milioane. În total, vânzările de vehicule electrificate – inclusiv EV-uri, hibrizi, hibrizi plug-in și vehicule cu celule de combustibil pe hidrogen – sunt așteptate să atingă 3,9 milioane, în creștere cu 42% față de anul fiscal anterior. Vehiculele electrificate vor reprezenta aproximativ 37% din vânzările totale ale producătorului de automobile.

În total, mărcile Toyota și Lexus se așteaptă să producă un număr record de 10,1 milioane de vehicule în acest an fiscal, în timp ce perspectiva pentru vânzările globale de retail consolidate a crescut la un record de 11,38 milioane de unități în anul fiscal curent.

În ultimul trimestru fiscal, Toyota a înregistrat o marjă de profit operațional destul de rară de două cifre de 12,6% la nivel mondial, mai mult de dublu decât în anul anterior, când avea o marjă de 6,1%.

În prezent, producătorul japonez de automobile are doar câteva mașini alimentate cu baterii în portofoliul său, inclusiv Toyota bZ4X și Lexus RZ, dar intenționează să lanseze 10 noi EV-uri până în 2026 și baterii cu starea solidă care vor oferi teoretic peste 621 de mile de autonomie la o încărcare completă un an mai târziu.

Cu toate acestea, directorul financiar al Toyota Motor Corp., Yoichi Miyazaki, a declarat că hibrizii au ajutat compania să stabilească o bază financiară solidă pentru EV-urile care sunt în curs de dezvoltare.

"Un alt punct major este momentul atent al deciziilor noastre de investiții," a spus el. "Evaluarea noastră comprehensivă a investițiilor în BEV-uri și baterii, luând în considerare situația energetică și infrastructura din fiecare țară, evoluția tehnologiei și schimbările în cererea reală a clienților, ne-a permis să realizăm o fundație financiară puternică pe care să ne putem promova investițiile pentru viitor."

Ford și General Motors și-au temperat și ele așteptările de vânzări și producție de EV-uri, cu GM renunțând la obiectivul său de producție de 400.000 și producătorul de automobile blue oval amânând producția la una dintre fabricile sale de baterii viitoare, precum și reducând obiectivele de producție pentru Mustang Mach-E.

Deși Toyota își revizuiește așteptările de vânzări pentru vehiculele electrice, compania continuă să înregistreze profituri record datorită vânzărilor solide de modele hibride. Cu un portofoliu EV încă în dezvoltare și investiții strategice în tehnologia bateriilor, Toyota rămâne un jucător important în industria auto globală.