Primul SUV electric Neue Klasse de la BMW ar putea avea numele iX3
BMW a atras atenția la Salonul Auto din München de toamnă cu prezentarea conceptului Vision Neue Klasse, următoarea generație a seriei 3. Dar potrivit Auto Express, transformarea radicală a iconicului sedan executiv ar putea fi depășită în cursa spre showroom-uri de un SUV Neue Klasse, care ar putea fi denumit iX3.
BMW a teaser-at vehiculul într-un videoclip lansat mai devreme anul acesta, iar imaginile recente de spionaj arată că inginerii companiei lucrează de fapt la un nou SUV de dimensiuni familiale, care are un profil ușor diferit de cel existent al X3.
Acoperișul mai înclinat și ampatamentul prelungit sunt semne că această mașină se bazează pe platforma Neue Klasse. Aceasta include o configurație de celule de baterie mai eficientă care permite podelei să fie ușor mai subțire decât layout-urile EV existente, ceea ce ajută la reducerea înălțimii liniei acoperișului, reducând suprafața frontală și îmbunătățind eficiența vehiculului.
Ampatamentul mai lung - facilitat de reașezarea elementelor voluminoase ascunse, cum ar fi sistemele de încălzire și ventilare, fără compromisuri pentru răcirea motorului cu combustie - ar trebui să crească spațiul în cabină, permițând acestui model de dimensiuni X3 să ofere un spațiu pentru pasageri mai în linie cu cel al X5-ului mai mare.
Oliver Zipse, șeful BMW, a declarat anterior că ar trebui să ne așteptăm ca șase modele bazate pe arhitectura Neue Klasse să apară până în a doua jumătate a deceniului - iar sursele indică faptul că SUV-ul va ajunge aproximativ în același timp cu sedanul. Există chiar șansa ca iX3 să fie pus în vânzare mai întâi, cu o lansare la sfârșitul anului 2025.
Imaginile noastre exclusive interpretează aspectul mașinii de test camuflate, împreună cu cel al mașinii de la show-ul de la München, care se spune că reprezintă aproximativ 80% din ceea ce ar trebui să ne așteptăm în forma de producție. Elemente radicale precum camerele laterale ar putea fi înlocuite cu oglinzi, dar imaginile noastre arată cum reînnoirea aventuroasă a conceptului grilei duble de rinichi BMW ar putea fi reconfigurată pentru o linie de capotă mai înaltă.
Frank Weber, șeful dezvoltării BMW, ne-a spus să ne așteptăm ca modelele Neue Klasse să aibă "o autonomie cu 30% mai mare, o încărcare cu 30% mai rapidă și o eficiență cu 25% mai mare" decât vehiculele existente. Bazat pe autonomia actuală a iX3 de până la 285 de mile, SUV-ul Neue Klasse ar putea oferi peste 350 de mile între reîncărcări, cu aproximativ 80 de mile mai puțin decât sedanul mai aerodinamic. Modelul mai înalt ar trebui să aibă aceeași viteză de încărcare rapidă, de până la 270 kW.
În interior, putem aștepta ca SUV-ul Neue Klasse să aibă o versiune personalizată a bordului minimalist Vision Neue Klasse, completat cu un set-up Panoramic Vision mai larg. Acest nou afișaj head-up 3D proiectează informațiile pe baza parbrizului și se întinde pe toată lățimea vehiculului, permițând pasagerului din față să interacționeze cu elemente precum infotainmentul și navigația, menținând datele relevante în fața șoferului.
Acest display este împerecheat cu un ecran touchscreen mare, iar widget-urile pot fi transferate între acesta și banda parbrizului. Oliver Pitrat, șeful proiectului BMW pe interfețele utilizatorilor, ne-a spus că noul sistem este scalabil pentru diferite lățimi și unghiuri de ecran, deci este aproape sigur că va fi prezent în SUV-ul viitor.
Versiunile regulate ale SUV-ului Neue Klasse probabil vor avea un singur motor spate, dar oficialii cheie din divizia BMW M de performanță au indicat deja că Neue Klasse le-ar putea oferi oportunitatea pentru o configurație cu patru motoare, cu tracțiune integrală. Este puțin probabil ca acest lucru să apară în prima serie de SUV-uri Neue Klasse, cu o lansare la o dată ulterioară, mai probabil după 2027.
Pe lângă acest SUV și sedan, BMW este probabil să aducă un cupé, o berlină și un SUV de dimensiuni X5 pe piață ca parte a primei sale împingeri Neue Klasse. Obiectivul companiei este ca cel puțin 50% din vânzările sale să fie pure electrice până în 2030, dar a sugerat mai devreme anul acest că este pe drumul de a atinge acest obiectiv mai devreme.