brand

Un nou SUV electric de la Alfa Romeo va rivaliza cu BMW iX

Un nou SUV electric de la Alfa Romeo va rivaliza cu BMW iX

Alfa Romeo plănuiește să lanseze o nouă navă amiral SUV complet electrică în a doua jumătate a acestui deceniu. Într-un interviu acordat publicației Auto Express, Jean-Philippe Imparato, directorul general al mărcii italiene, ne-a declarat: "După 2026, vom crește [în dimensiuni]; voi aduce pe piață în 2027 o mașină din segmentul E [o berlină mare] care este grozavă pentru America de Nord, care este grozavă pentru Europa. Probabil că vom spune, de asemenea, "Bine, de ce nu și China?". Știți, într-un model construit în 2028."

Se așteaptă ca acest "model construit" să fie un SUV în toată regula, care va fi lansat în sectorul de piață ocupat în prezent de Audi Q8 e-tron, Mercedes EQS și BMW iX. Acesta va însoți un înlocuitor complet electric pentru Stelvio, care va fi așezat pe aceeași platformă ca și Giulia EV.

Așteptați-vă ca noul model să folosească arhitectura STLA Large de la compania mamă a Alfa Romeo, Stellantis. Imparato spune că Alfa Romeo va căuta să dezvăluie mai întâi berlina mare, "pentru că atunci când te uiți la EV, te uiți la autonomie și dacă vorbești despre autonomie, vorbești despre berlină". Acest lucru sugerează că autonomia superioară a berlinei va face ca aceasta să fie o introducere mai bună în sectorul EV-urilor mari.

Platforma STLA Large permite baterii de până la 118 kWh. În cazul berlinei, Imparato a declarat că Alfa Romeo ar viza o autonomie de aproximativ 435 de mile. Dar această cifră va suferi probabil o lovitură în cazul SUV-ului, având în vedere greutatea sa suplimentară și profilul mai înalt.

Este probabil ca SUV-ul să folosească aceleași configurații de motoare ca și berlina; ar trebui să existe un model de bază cu 350 CP și un Veloce de gamă medie cu aproximativ 800 CP. Cu toate acestea, este mai puțin clar dacă va exista și un SUV echivalent al berlinei Quadrifoglio cu motor triplu de 1.000 CP, care se așteaptă să aibă 1.000 CP.

La bord va exista o tehnologie de încărcare de 800 de volți (o premieră în cadrul Stellantis), iar Imparato a declarat că aceasta ar trebui să permită "o reîncărcare de aproximativ 18 minute" pentru o reîncărcare de 80%.

Modelele Alfa Romeo care se bazează pe platforma STLA Large ar trebui să fie, de asemenea, plăcute de condus, potrivit lui Imparato. Referindu-se la berlina mare, a spus: "Contribuția băieților de la șasiu este esențială. Și am luat tot ce am de la echipa de la Balocco [circuitul de testare privat al Alfa Romeo] pentru a oferi nivelul corect de agilitate".

De asemenea, șeful Alfa a mai spus: "Totul este blocat, din punct de vedere al designului, până în 2027". Acest lucru înseamnă că aspectul berlinei a fost semnat, dar că SUV-ul, care va sosi mai târziu, nu a fost încă finalizat.

Imaginea noastră exclusivă reflectă modul în care ne așteptăm ca mașina să împrumute o mulțime de indicii stilistice de la berlină, dar într-o linie similară cu cea a actualelor Stelvio și Giulia. Chiar și cu o nevoie mai redusă de răcire, grila iconică "Trefoil" a companiei din Torino va fi în centrul atenției - cel mai probabil fiind obturată pentru a reduce rezistența la înaintare. Farurile LED subțiri vor curge în grilă, conferind SUV-ului un caracter agresiv și sportiv.

Atingeri de design, precum jantele din aliaj cu cadran telefonic și mânerele ușilor încastrate, ar trebui să își facă, de asemenea, apariția pe SUV, iar interiorul va fi dotat cu cel mai nou sistem de infotainment oferit de Stellantis, împreună cu tapițerie îmbrăcată în piele. Prețurile pentru SUV-ul de mari dimensiuni ar trebui să le eclipseze pe cele ale berlinei.

Pentru a ajuta la diferențierea SUV-ului electric de mari dimensiuni de modelul mai compact bazat pe Giulia, care este, de asemenea, în curs de dezvoltare, există posibilitatea ca Alfa Romeo să îl ofere chiar și cu șapte locuri.