brand

Stellantis le cere angajaților să lucreze ca șoferi de camion pentru a livra mașini

Stellantis le cere angajaților să lucreze ca șoferi de camion pentru a livra mașini

Una dintre numeroasele consecințe ale invaziei Rusiei în Ucraina este lipsa de șoferi de camion în Europa. O cantitate semnificativă de persoane angajate în această industrie provin din țara devastată de război și, din motive evidente, mulți dintre ei nu și-au putut face treaba de la începutul anului 2022. Acest lucru a lăsat producătorii de automobile cu un deficit de persoane responsabile de transportul mașinilor de la fabrici la dealeri în Europa.

Pentru a înrăutăți lucrurile, pandemia de coronavirus urmată de lipsa semiconductorilor a pus frână producției de mașini, astfel că cererea de șoferi de camion a scăzut. În condițiile în care producătorii auto și-au reluat activitatea la capacitate aproape maximă pe Bătrânul Continent, aceștia au probleme logistice prin faptul că nu reușesc să găsească suficienți oameni care să transporte mașinile proaspăt construite către proprietarii lor de drept.

Automotive News Europe relatează că Stellantis a găsit o soluție - instruirea muncitorilor din fabrică pentru a înlocui șoferii de camion. Compania a trimis e-mail-uri și a plasat afișe la fabricile sale europene pentru a atrage oameni care construiesc mașini pentru a le livra. Aproximativ 140 de angajați s-au înscris pentru acest job. Stellantis operează următoarele mărci pe Bătrânul Continent: Abarth, Alfa Romeo, Citroën, DS, Fiat, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot și Vauxhall.

Stellantis nu numai că plătește pentru a instrui oamenii pentru noile lor locuri de muncă, dar ia în considerare și posibilitatea de a-și cumpăra propriile camioane. Un purtător de cuvânt al conglomeratului auto spune că schimbarea locului de muncă poate fi temporară sau permanentă. În cazul în care cineva decide să se întoarcă la fabrică, i se va permite să-și recupereze locul de muncă.

Pentru a scurta timpul de livrare a unei mașini finite, Stellantis le cere chiar dealerilor să vină la fabrică și să ridice vehiculele clienților pentru a le fi livrate rapid.

În același timp, Renault a contactat compania de recrutare de personal Adecco Group pentru a oferi asistență pentru a-i ajuta pe muncitorii fabricii să obțină permise de conducere pentru camioane.