brand

Peugeot e-3008 va avea un preț de pornire de 44.990 de euro

Peugeot e-3008 va avea un preț de pornire de 44.990 de euro

Peugeot, renumita marcă din cadrul Stellantis, a dezvăluit recent prețurile pentru SUV-ul compact de generația a treia 3008. De la specificații tehnice impresionante la prețuri accesibile, această lansare este una dintre cele mai așteptate ale anului. Hai să aruncăm o privire detaliată asupra acestui model remarcabil.

Noul 3008 va fi construit la fabrica istorică Peugeot din Sochaux, Franța. Cu toate că designul său fastback este mai stilizat decât modelul curent, Peugeot susține că nu a sacrificat spațiul pentru bagaje.

Versiunea complet electrică e-3008 în varianta Allure va avea un preț de pornire de 44.990 de euro în Franța, fără a include stimulentele pentru vehicule electrice. Cu o autonomie de 527 km de la o baterie de 73 de kilowați oră și 210 CP, Peugeot a anunțat joi că versiunea superioară GT va începe de la 46.990 de euro. Modelele vor fi eligibile pentru un bonus de 5.000 de euro în Franța.

O versiune cu un sistem hibrid ușor de 48 de volți bazat pe un motor cu ardere internă este disponibilă pentru 38.490 de euro. Peugeot așteaptă ca versiunile complet electrice să reprezinte aproximativ jumătate din vânzările de 3008.

3008 este primul model construit pe noua platformă STLA Medium. Un model înrudit de la Opel/Vauxhall, Grandland, va fi lansat mai târziu în acest an. De asemenea, se așteaptă o versiune hibridă plug-in, precum și o opțiune cu tracțiune integrală.

Versiuni cu o autonomie de până la 700 km vor fi disponibile mai târziu, a spus Peugeot. Livrările de 3008 vor începe în primul trimestru al acestui an.

Segmentul SUV-urilor compacte, al doilea cel mai mare din Europa, a fost mai lent în tranziția către trenurile de rulare complet electrice, deoarece aceste mașini sunt adesea vehiculul principal pentru gospodării. E-3008 va concura în principal împotriva noului Renault Scenic, care începe vânzările la începutul acestui an, precum și a câtorva modele cu volum redus de la mărcile asiatice: BYD Atto 3, Mazda MX-30 și MG Marvel R.

A doua generație 3008 a fost un lider în segmentul SUV compact de la lansarea sa în 2016 ca un SUV (prima generație a fost un monovolum). CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares, l-a citat în repetate rânduri ca un factor cheie în succesul Peugeot. Înainte de începerea producției pentru modelul de a treia generație, 3008 a alunecat la locul al optulea în segmentul său până în noiembrie, cu 89.544 de vânzări, o scădere de 7,8%. A fost singurul model din top 10 care a pierdut volum. Segmentul a fost condus de Volkswagen Tiguan, cu 160.214 de vânzări, o creștere de 20%.

Peugeot 3008 de generația a treia este o adăugare importantă la gama de SUV-uri compacte. Cu prețuri de pornire atractive și performanțe impresionante, acest model este cu adevărat o forță de luat în seamă în segmentul său. Așteptăm cu nerăbdare să vedem cum se va descurca acest model pe piață în perioada următoare.