brand

Noile modele mild-hybrid Peugeot 3008 și 5008 au fost dezvăluite

Noile modele mild-hybrid Peugeot 3008 și 5008 au fost dezvăluite

Peugeot a anunțat un nou sistem de propulsie mild-hybrid de 48V, care va debuta pe gamele de SUV-uri din familia 3008 și 5008.

Noul sistem hibrid utilizează un motor pe benzină PureTech cu o cutie de viteze cu dublu ambreiaj cu șase trepte, plus o baterie de 48V care se reîncarcă în timp ce conduceți pentru a oferi o putere totală de 134 CP și un cuplu de 230 Nm.

Această configurație mild-hybrid de 48V înlocuiește motorul pe benzină PureTech 130 EAT8, Peugeot susținând că va contribui la reducerea consumului de combustibil cu până la 15% și va permite posibilitatea de a conduce cu emisii zero pe distanțe scurte și la viteze reduse.

Deși SUV-urile 3008 și 5008 sunt primele care vor include noul sistem de propulsie hibrid - livrările vor începe în această vară -, acesta va fi prezent ulterior și pe alte modele din gama producătorului francez, inclusiv pe 208 supermini, 2008 SUV compact, 308 hatchback, 308 SW și noul model 408 fastback.

Din punct de vedere vizual, nu există nimic care să diferențieze noile modele hibridizate de versiunile cu motor cu ardere internă ale modelelor 3008 și 5008, însă la interior vor exista unele schimbări.

Afișajul digital i-Cockpit de la Peugeot va arăta când mașina funcționează cu energie pur electrică, precum și fluxul de energie din sistem, nivelul de încărcare a bateriei și puterea curentă. Există, de asemenea, un afișaj care arată procentajul distanței parcurse cu energie pur electrică.

Sistemul hibrid nu va afecta nici spațiul din habitaclu sau din portbagaj, deoarece este depozitat sub scaunul pasagerului din față. Peugeot spune că modelele hibride 3008 și 5008 vor fi echipate cu un "Sistem de alertă acustică a vehiculului" care, în esență, emite un sunet atunci când se circulă până la 30 de kilometri pe oră pentru a avertiza pietonii și bicicliștii.

Noul model mild-hybrid se situează sub versiunile PHEV în lista de prețuri a modelului 3008, în timp ce gama 5008 nu include o opțiune plug-in, ceea ce înseamnă că modelul de 48V are un preț cu aproximativ 1000 de euro mai mic decât vârful de gamă diesel BlueHDi de 1,5 litri.