Noul Peugeot 5008 lansat cu motorizări hibride și full-electric
Peugeot se pregătește să revoluționeze segmentul SUV-urilor midsize cu lansarea celei de-a treia generații a modelului 5008. Noul Peugeot 5008 va fi primul vehicul Stellantis bazat pe platforma STLA Medium extinsă. Versiunea complet electrică a acestuia va beneficia de o autonomie de până la 660 km.
Noul Peugeot 5008 se bazează pe platforma STLA Medium, o arhitectură "BEV-by-design" care poate găzdui atât sisteme de propulsie cu ardere internă, cât și variante complet electrice. Această platformă a debutat pe noul Peugeot 3008 de generația a treia, un SUV compact cu care 5008 împărtășește piese comune până la B-pillar. Cu toate acestea, 5008 va fi prima versiune extinsă a platformei, având o lungime totală de 4790 mm și un ampatament de 2890 mm. Modelul actual are o lungime de 4641 mm.
Peugeot a ascultat feedback-ul proprietarilor și a răspuns nevoilor acestora prin creșterea spațiului de depozitare în noua generație a modelului 5008. Lungimea suplimentară a fost adăugată în zona din spate a celui de-al treilea rând de scaune. Astfel, în poziția verticală, cel de-al treilea rând oferă un spațiu de încărcare de 289 litri, suficient pentru două valize de mână și un sac de golf, aproape dublu față de capacitatea actuală.
Accesul la al treilea rând de scaune a fost îmbunătățit prin funcția "Easy Access" dezvoltată de Peugeot. Aceasta mișcă al doilea rând de scaune înainte și îl înclină în sus cu o singură tracțiune a unei pârghii. Atunci când scaunul din al doilea rând se înclină în jos, acesta nu va lovi pasagerii în genunchi.
Scaunele din al doilea rând ale 5008-ului pot fi alunecate și înclinate, având propriile controale climatice. Cel de-al treilea rând cu două scaune oferă pasagerilor suporturi pentru pahare, lumini de citit și un cotier central, precum și o priză de 12 volți.
Noul Peugeot 5008 este echipat cu cea mai recentă generație a sistemului i-Cockpit dezvoltat de Peugeot. Acesta are un volan mic, poziționat mai jos decât panoul de instrumente și un ecran curbat de 21 de inch orientat către șofer, cu un ecran tactil pe jumătatea dreaptă pentru controlul sistemului de infotainment.
Peugeot 5008 va fi disponibil în trei variante de propulsie: mild-hybrid de 48V, plug-in hybrid și complet electric. Varianta complet electrică a modelului 5008, cunoscută sub numele de e-5008, va fi o alternativă de dimensiuni familiale la noul SUV compact Peugeot 3008, care are un design fastback. Modelul 3008 a fost anterior un monovolum, iar pentru generația actuală a fost transformat într-un SUV. În prezent, 3008 se vinde într-un raport de aproximativ două treimi față de unul la trei în cazul modelului 5008. Cu toate acestea, Peugeot crede că lansarea versiunilor plug-in hybrid și complet electrice ale 5008 va atrage o piață mai largă, inclusiv cumpărători flotă, care au cerut în mod special un SUV mare complet electric.
"Vedem un potențial mult mai mare pentru [noul] 5008 deoarece acoperă mai multe piețe", a declarat Jerome Micheron, șeful departamentului de produs al Peugeot. El a menționat că cumpărătorii flotă au solicitat în mod special un SUV mare complet electric de la Peugeot.
Lansarea oficială a modelului 5008 este programată pentru toamna acestui an, iar comenzile vor fi deschise în luna mai. Prețurile nu au fost încă anunțate, dar versiunea plug-in hybrid a modelului 3008 începe de la 38.490 de euro în Franța, iar versiunea complet electrică începe de la 44.990 de euro.
Varianta complet electrică a modelului 5008 va beneficia de baterii produse de ACC, o co-investiție a Stellantis, Mercedes-Benz și Total/Saft în Douvrin, nordul Franței. Cu toate acestea, atât e-5008, cât și e-3008 vor fi lansate inițial cu baterii BYD, urmând să treacă ulterior la celule ACC.
Vor exista două dimensiuni de baterii, de 73 și 98 de kilowați-oră, cu trei niveluri de putere electrică: 210 CP, 230 CP pentru autonomie mare și 320 CP cu tracțiune integrală și motor dublu. Modelele cu 210 și 320 CP vor avea o autonomie de aproximativ 500 km, în timp ce modelul cu 230 CP va avea o autonomie de 660 km, conform informațiilor furnizate de Peugeot.
Segmentul SUV-urilor midsize a fost revitalizat de sistemele de propulsie complet electrice. În trecut, majoritatea modelelor din acest segment erau echipate cu motoare diesel, însă cerințele tot mai stricte privind emisiile de CO2 și rezistența aerodinamică ridicată a SUV-urilor au determinat mulți producători să ofere variante costisitoare de plug-in hybrid pentru a reduce emisiile.
În 2023, acest segment a înregistrat o creștere de 25%, depășind piața europeană în ansamblu, care a crescut cu 14%. Cinci dintre cele mai bine vândute modele din top 10 au fost vehicule complet electrice, conduse de Volkswagen ID4 cu 85.268 de unități vândute. Modelul 5008 s-a clasat pe locul cinci, cu 44.391 de unități vândute. Alte vehicule electrice din top 10 includ Skoda Enyaq, Kia EV6, Hyundai Ioniq 5 și VW ID5.
Peugeot afirmă că e-5008 este singurul SUV complet electric cu șapte locuri din segment. Printre modelele cu motoare cu ardere internă disponibile în configurația cu șapte locuri se numără noul Renault Espace și Skoda Kodiaq.
Executivii Peugeot au menționat mai multe modele concurente pentru e-5008, printre care Mercedes EQB, Kia EV6, Hyundai Ioniq 5, ID4 și ID5 de la Volkswagen, precum și Tesla Model Y. Dintre aceste modele, doar EQB oferă șapte locuri.
În general, piața pentru SUV-urile cu șapte locuri a variat între 230.000 și 290.000 de unități anual în ultimii ani în cele mai mari 10 piețe europene.
Pe lângă modelul 3008, 5008 va beneficia de garanția extinsă a vehiculului oferită de Peugeot, care este acum de opt ani sau 160.000 de km, la fel ca și garanția oferită anterior pentru bateria de propulsie. De asemenea, modelul va fi echipat cu un asistent vocal alimentat de ChatGPT, care permite comenzi vocale în limbaj natural, probabil până la sfârșitul anului.
Modelul 5008 va fi produs la fabrica Peugeot din Sochaux, estul Franței. Lansarea oficială este programată pentru toamna acestui an, iar comenzile vor putea fi plasate începând cu luna mai.