brand

Berlina electrică Lotus Emeya debutează cu 905 cai putere

Berlina electrică Lotus Emeya debutează cu 905 cai putere

Lotus a dezvăluit astăzi noua sa navă amiral, Emeya, în cadrul unui eveniment strălucitor desfășurat la New York. Cunoscut până de curând sub numele de Type 133, sedanul electric cu patru uși va reprezenta o nouă provocare pentru modele precum Tesla Model S și Porsche Taycan Turbo. Acesta etalează tehnologie de ultimă generație și este primul sedan cu patru uși al mărcii după Carlton, bazat pe Opel Omega din anii 1990.

Aerodinamica se află în prim-planul sedanului. Noul Lotus dispune de o grilă activă în partea frontală, văzută pentru prima dată la SUV-ul Eletre, pentru a reduce rezistența la înaintare și a îmbunătăți eficiența atunci când este închis și pentru a răci bateria și frânele atunci când este deschis. Există, de asemenea, un spoiler frontal activ, un difuzor activ inspirat din motorsport și un spoiler spate activ pentru a maximiza forța de apăsare pentru a putea fi folosit în canioane și pe circuit. Spoilerul spate activ are o lățime de 11,0 inci, cu 3,9 inci mai mare decât cel de pe Eletre, generând o forță de apăsare netă de 474 de kilograme la o viteză nespecificată.

Materialele sustenabile sunt în centrul atenției în interiorul Emeya. Lotus este primul constructor auto din lume care utilizează un nou tip de fire. Pentru tapițeria habitaclului, marca folosește fire derivate din deșeuri de bumbac din cadrul industriilor de modă și îmbrăcăminte. Nu este doar o formă de lux sustenabil, ci și o economie de greutate în comparație cu pielea.

De asemenea, Lotus folosește procese precum depunerea fizică de vapori (PVD) pentru finisaje metalice pe anumite suprafețe ale habitaclului. În alte zone veți găsi Alcantara, poliuretan ultra-fabricat și piele Nappa.

Berlina electrică Lotus Emeya debutează cu 905 cai putere

Interiorul este mai mult decât materiale durabile. Un sistem de sunet surround KEF 3D integrează anularea zgomotului; senzorii de vibrații instalați la exterior detectează mișcarea anvelopelor și a suspensiei. Algoritmii generează apoi "semnale acustice antifazare" prin intermediul difuzoarelor pentru a reduce interferențele. Pentru șofer, există un head-up display de 55 de inci cu realitate augmentată pentru acces rapid la informații importante. De asemenea, are oglinzi digitale și module LiDar, ca și Eletre.

Emeya se deplasează pe aceeași platformă ca și Eletre, arhitectura Electric Premium Architecture (EPA) personalizată, derivată din arhitectura Sustainable Experience Architecture (SEA) a Geely. Se așteaptă ca acesta să aibă o autonomie similară cu cea a modelului Eletre, care poate parcurge 373 de mile în ciclul optimist WLTP. Are un pachet de baterii de 102 kWh, puțin mai mic decât cel de 112 kWh al lui Eletre, care se poate încărca la 350 de kilowați. Se pot adăuga 150 de kilometri de autonomie în cinci minute - 10-80 la sută durează 18 minute cu un încărcător rapid de 350 kW DC.

Cifrele de performanță se situează pe teritoriul hypercarurilor. Cu o putere de 905 cai putere și un cuplu de 984 Nm, sedanul poate să se strecoare de la 0-100 kilometri pe oră în doar 2,8 secunde. Viteza maximă a modelului EV cu tracțiune integrală este limitată la 255 km/h. Puterea este canalizată către toate cele patru colțuri prin intermediul unei transmisii cu două viteze, iar Lotus susține că sistemul de frânare este "de cursă". În ceea ce privește tehnologia șasiului, suspensia reglabilă poate analiza drumul din față de 1.000 de ori pe secundă.

"Acesta este un Lotus complet nou, ceva ce nu s-a mai văzut până acum. Pornind de la ceea ce Lotus a realizat până în prezent, am creat o mașină de lux care oferă performanțe excepționale pentru pasionații de condus, concepută pentru a inspira încredere și emoție", a declarat Ben Payne, vicepreședintele departamentului de design al Lotus Group.

Compania va dezvălui mai multe detalii în al patrulea trimestru al anului 2023, iar producția este programată să înceapă în 2024 la uzina deținută de marca Geely din Wuhan, China, unde este deja fabricat Eletre. Emeya va ajunge în SUA până în trimestrul IV 2024, a declarat pentru InsideEVs Mike Johnstone, vicepreședinte și șef al departamentului comercial al Lotus.

Lotus încă nu și-a dovedit capacitatea de a face față în era EV. După ce anul trecut a vândut doar 576 de Emira pe benzină (invocând probleme legate de lanțul de aprovizionare), marca deținută de Geely a adunat peste 17.000 de comenzi în acest an dintr-o combinație de Eletre și Emira. Producția celui din urmă este în plină desfășurare, conform lui Johnstone.