brand

Ferrari dezvăluie noul supercar de top F80 la prețul de 3,6 milioane de euro

Ferrari dezvăluie noul supercar de top F80 la prețul de 3,6 milioane de euro

Ferrari a uimit din nou lumea automobilelor de lux cu lansarea celui mai recent supercar de top al său - F80. Acest vehicul revoluționar marchează o nouă eră pentru producătorul italian de mașini sport, combinând tehnologii de ultimă generație cu designul emblematic Ferrari într-un pachet care redefinește conceptul de hypercar.

Noul F80 se alătură unei liste prestigioase de predecesori legendari precum F40, F50, Enzo și LaFerrari, reprezentând vârful ingineriei Ferrari pentru vehiculele cu motor cu ardere internă. Cu o producție limitată la doar 799 de unități și un preț de pornire de 3,6 milioane de euro (aproximativ 3,9 milioane de dolari) în Italia, F80 promite să devină rapid una dintre cele mai râvnite și exclusive mașini sport din lume.

Dezvăluit pe 17 octombrie, F80 încorporează cele mai avansate tehnologii dezvoltate de Ferrari, de la sistemul de propulsie hibrid de înaltă performanță până la aerodinamica inspirată din Formula 1. Acest nou supercar stabilește noi standarde în industrie în ceea ce privește puterea, viteza și inovația tehnologică.

F80 marchează o premieră pentru Ferrari, fiind primul supercar de top al mărcii care renunță la motorul V12 în favoarea unui sistem de propulsie hibrid bazat pe un V6. Deși această decizie ar putea surprinde unii puristi, performanțele impresionante ale noului powertrain justifică pe deplin alegerea inginerilor Ferrari.

Inima noului F80 este un motor V6 turbo de 3.0 litri, capabil să producă o putere uimitoare de 887 CP. Acest motor compact dar extrem de puternic atinge o densitate de putere record pentru Ferrari de 296 CP per litru. Arhitectura motorului și multe componente derivă din propulsorul utilizat în mașina de curse Ferrari 499P, câștigătoarea cursei de anduranță de 24 de ore de la Le Mans în ultimii doi ani.

Motorul V6 are o configurație cu unghi de 120 de grade între bancuri și utilizează tehnologia "hot-V", cu turbocompresoarele poziționate în interiorul V-ului format de cele două bancuri de cilindri. Această configurație permite o compactare extremă a motorului și optimizează fluxurile de aer, contribuind la performanțele excepționale.

Complementar motorului termic, F80 integrează un sistem hibrid sofisticat format din trei motoare electrice: două motoare electrice pe puntea față, un motor electric la partea din spate a mașinii.

Aceste motoare electrice adaugă încă 296 CP la puterea totală a sistemului, ducând output-ul combinat la impresionanta cifră de 1183 CP. Este pentru prima dată când Ferrari dezvoltă, testează și produce intern propriile motoare electrice la fabrica din Maranello, marcând un pas important spre viitorul electrificat al mărcii.

Sistemul hibrid utilizează o baterie de 800V cu o capacitate de 2,3 kWh și o putere maximă de 242 kW. O inovație tehnică notabilă este convertorul DC/DC care permite mașinii să gestioneze simultan trei tensiuni diferite: 800V, 48V și 12V. Această soluție elimină necesitatea unei baterii separate de 48V, reducând greutatea și simplificând arhitectura sistemului electric.

Combinația dintre motorul V6 turbo și sistemul hibrid avansat permite F80 să atingă performanțe uluitoare: accelerație 0-100 km/h în doar 2,15 secunde, viteza maximă de 350 km/h.

Aceste cifre plasează noul F80 în fruntea segmentului hypercar, depășind chiar și unele modele emblematice anterioare ale Ferrari.

Ferrari dezvăluie noul supercar de top F80 la prețul de 3,6 milioane de euro

F80 marchează o schimbare radicală în limbajul vizual al mărcii Ferrari, combinând elemente futuriste cu trimiteri subtile la modelele iconice din trecut. Designul exterior a fost creat sub îndrumarea lui Flavio Manzoni, șeful departamentului de design Ferrari.

Silueta F80 este dominată de linii fluide și suprafețe sculptate care optimizează fluxurile de aer. Designerii au urmărit crearea unei mașini cu o identitate vizuală inovatoare, capabilă să acomodeze un șofer și un pasager, oferind în același timp experiența unui monopost.

Cabina relativ îngustă se ridică din caroseria joasă într-o manieră ce amintește de navele spațiale, conform descrierii lui Manzoni. Această abordare unică permite o aerodinamică superioară și un centru de greutate coborât, fără a compromite vizibilitatea sau confortul ocupanților.

F80 beneficiază de soluții aerodinamice derivate direct din Formula 1. Nasul ascuțit combinat cu S-Duct-ul caracteristic Ferrari generează o forță de apăsare de peste 450 kg doar pe puntea față la viteza de 250 km/h.

În total, F80 produce o forță de apăsare de peste 1000 kg la viteze mari, asigurând o stabilitate și o manevrabilitate excepționale în viraje rapide și pe circuit.

Cabina F80 reprezintă o evoluție a conceptului de cockpit centrat pe șofer, specific Ferrari, integrând cele mai noi tehnologii într-un ambient luxos și funcțional.

F80 introduce un nou design de volan pentru Ferrari, cu o formă aplatizată în partea superioară și inferioară. Acesta integrează comenzi fizice pentru funcțiile principale ale mașinii, în contrast cu butoanele haptice utilizate pe modelele recente. Acest nou volan va fi adoptat și pe viitoarele modele Ferrari.

Această configurație permite afișarea informațiilor relevante fără a distrage atenția șoferului de la drum.

Lansarea lui F80 are implicații semnificative pentru întreaga gamă de modele Ferrari, marcând direcția tehnologică și stilistică pentru viitorul mărcii.

Multe dintre inovațiile prezente pe F80, în special în domeniul propulsiei hibride și al aerodinamicii, vor fi adaptate și integrate în viitoarele modele de serie Ferrari. Acest transfer tehnologic va contribui la menținerea competitivității mărcii în segmentul supercarurilor.

Dezvoltarea motoarelor electrice și a sistemelor de management al energiei pentru F80 reprezintă un pas important în pregătirea Ferrari pentru lansarea primului său model complet electric, programat pentru sfârșitul anului 2025.

Limbajul de design introdus de F80, cu accentul pe aerodinamică și eficiență, va influența aspectul viitoarelor modele Ferrari, marcând o nouă direcție estetică pentru marca italiană.

Ferrari F80 reprezintă un salt cuantic în evoluția supercarurilor, combinând tehnologii de vârf cu designul iconic și pasiunea pentru performanță caracteristice mărcii italiene. Cu un sistem de propulsie hibrid revoluționar, aerodinamică avansată și un design futurist, F80 stabilește noi standarde în lumea automobilelor de lux și de performanță.

Acest nou vârf de gamă nu este doar o demonstrație a capacităților tehnice actuale ale Ferrari, ci și o fereastră către viitorul mărcii. Tehnologiile dezvoltate pentru F80 vor modela următoarea generație de modele Ferrari, pregătind terenul pentru era electrificării și a performanțelor sustenabile.

Cu o producție limitată și un preț pe măsura exclusivității sale, F80 va rămâne fără îndoială unul dintre cele mai râvnite și apreciate supercaruri ale deceniului, consolidând statutul Ferrari ca lider incontestabil în domeniul mașinilor sport de înaltă performanță.