brand

Șeful BMW Design: De ce trebuie ca vehiculele electrice să arate diferit?

Șeful BMW Design: De ce trebuie ca vehiculele electrice să arate diferit?

Nu este nedrept să numim BMW și Mercedes-Benz două fețe ale aceleiași monede. Ambele propun o abordare ferm germanică și extrem de independentă a luxului, designului și performanțelor, ceea ce a făcut din ele arhicunoscute. Pe măsură ce industria trece la electrificare, cele două mărci se înfruntă din nou și, din nou, adoptă abordări foarte diferite.

Nicăieri nu este mai clar acest lucru decât în modul în care arată vehiculele lor electrice, Mercedes-Benz lansând sub-brandul EQ, cu un limbaj de design și modele specifice. BMW, între timp, nu prea înțelege logica acestui lucru. Sau, cel puțin, Domagoj Dukec, șeful departamentului de design al mărcii BMW, nu o înțelege.

"De ce trebuie ca o mașină electrică să arate diferit?" a întrebat Dukec în timpul unei mese rotunde cu presa la Concorso d'Eleganza Villa d'Este, care a avut loc la sfârșitul săptămânii trecute, în Como, Italia. "Sunt aceeași persoană. Vreau să am aceeași experiență. Voi avea aceeași viață. Știți, nu vreau ca totul să fie complet diferit. Dacă devine diferit, atunci este diferit pentru că are sens pentru toată lumea. Nu am proiectat un diesel diferit de un benzinar".

Comentariile lui Dukec au fost făcute cu doar câteva zile înainte ca BMW să prezinte Seria 5 2024 și modelul i5, identic din punct de vedere vizual și complet electric - și nu la mult timp după ce a adoptat aceeași abordare cu Seria 7 și i7. De fapt, singurul vehicul electric de la BMW care iese în evidență, din punct de vedere al designului, este iX, care nu are un echivalent cu motor cu combustie cu care să intre în conflict. Acest lucru l-a lăsat pe Dukec să susțină că electrificarea nu are un impact real asupra libertății de design.

"Oamenii din interior au același spațiu. Ai putea spune că nu există un motor în față, dar tot ai motoare, da? Ai o baterie mai mare [și] trebuie să pui componentele de sub caroserie - care ar trebui să fie acolo unde este bateria - în altă parte. Și astfel, mașinile noastre nu au un portbagaj. [Dar] tot ai nevoie de răcire. Încă ai nevoie de toate aceste lucruri."

Dukec sugerează că sustenabilitatea nu trebuie să fie un compromis stilistic, subliniind că Mercedes își obligă clienții să aleagă între un S-Class convențional pe benzină și un EQS polarizant, complet electric. În schimb, BMW le oferă clienților săi posibilitatea de a alege între alimentarea cu motor cu ardere internă sau electrică, dar cu un design coerent între cele două.