Noul Aston Martin Vanquish 2025
După o pauză de șase ani, Aston Martin a reînviat legenda Vanquish, revenind la rădăcinile sale cu un Gran Turismo de lux, echipat cu un motor V12 twin-turbo ce generează o putere uluitoare de 820 cai putere. Acest nou model de vârf al mărcii britanice reprezintă o revenire spectaculoasă a numelui Vanquish, o emblemă a performanței și a rafinamentului.
Vanquish-ul 2025 își trage puterea dintr-un motor V12 twin-turbo de 5.2 litri, care a fost complet reproiectat și optimizat pentru a atinge noi culmi ale performanței. Comparativ cu predecesorul său, acest propulsor a primit îmbunătățiri substanțiale, incluzând un bloc nou, capete de cilindri reproiectate, porturi de admisie și evacuare optime, arbori cu came modificați, turbocompresoare de ultimă generație și injectoare de combustibil cu debit mărit.
Rezultatul acestor eforturi se traduce printr-o putere maximă de 824 cai putere și un cuplu de 1,000 Nm, disponibil într-o plajă largă de turații, de la 2,500 rpm până la 5,000 rpm. Acești parametri impresionanți sunt realizați datorită unei noi caracteristici denumite "Boost Reserve", care crește presiunea turbocompresoarelor dincolo de nivelul necesar la accelerații parțiale, asigurând o rezervă de putere instantanee la solicitarea șoferului.
Puterea uriaşă a motorului V12 este transmisă la roțile spate prin intermediul unei cutii automate ZF cu 8 trepte, asociată unui diferențial autoblocant electronic. Această configurație permite Vanquish-ului să accelereze de la 0 la 100 km/h în doar 3.2 secunde, în timp ce viteza maximă atinge impresionanta valoare de 344 km/h.
Pentru a asigura o stabilitate excelentă la viteze mari, raportul final de transmisie a fost optimizat, permițând atingerea acestei viteze de vârf uluitoare. În același timp, accelerația rămâne puternică, oferind o experiență de condus captivantă în orice situație.
Vanquish-ul beneficiază de un șasiu monococ din aluminiu extrudat și sudat, o arhitectură clasică pentru Aston Martin, dar cu îmbunătățiri semnificative în ceea ce privește rigiditatea torsională. Comparativ cu predecesorul său, noua construcție prezintă o creștere de 75% a rigidității laterale, datorită unor elemente de ranforsare suplimentare în zona punților față și spate, precum și a unor plăci de ranforsare sub puntea față.
Suspensia este de tip dublă bermudă la roțile din față și multi-link la cele din spate, beneficiind de amortizoare Bilstein DTX de ultimă generație. Aceste amortizoare adaptive oferă o gamă largă de reglaje, permițând o comportare pe șosea fermă și precisă, dar și un confort ridicat în deplasările de lung parcurs.
Pentru a menține greutatea la un nivel optim, Vanquish-ul este echipat în standard cu jante forjate de 21 inch și frâne carbon-ceramice, care reduc masa nesuspendată cu 27 kg comparativ cu frânele convenționale.
Designul exterior al noului Vanquish este o adevărată sculptură în mișcare, combinând linii puternice și accente musculoase cu elemente aerodinamice rafinate. Partea frontală este dominată de o grilă masivă, cu o deschidere 13% mai mare decât pe modelul precedent, flancată de două guri de admisie laterale care direcționează aerul către frânele față.
Capota încastrată, specifică noilor modele Aston Martin, înlocuiește vechea configurație cu o singură trapă, conferind un aspect mai modern și rafinat. Pe linia laterală, o deschidere sculptată și o linie de caractere adâncită creează un efect dinamic, în timp ce partea posterioară adoptă un design Kamm iconic, inspirat de mașinile de curse Aston Martin din anii '60.
Stopurile LED unice și ieșirile de evacuare masive, opțional din titan, completează aspectul agresiv al părții trase. Dimensiunile exterioare au crescut ușor, Vanquish-ul fiind mai lung, mai lat și mai scund decât DB12, conferindu-i o prezență și mai impunătoare pe șosea.
La interior, Vanquish-ul păstrează stilul elegant și rafinat specific Aston Martin, dar aduce și câteva îmbunătățiri notabile. Tabloul de bord a fost reproiectat, incluzând o consolă centrală nouă, iar sistemul de infotainment a fost actualizat pentru a oferi o experiență de utilizare superioară.
Deși este un cupeu strict pentru două persoane, Vanquish-ul oferă un spațiu generos pentru bagaje, cu un portbagaj de 248 litri în partea din spate și un compartiment suplimentar pentru bagaje în spatele scaunelor față. Această configurație îl transformă într-un adevărat Gran Turismo, capabil să facă față cu ușurință deplasărilor de lung parcurs.
Pentru a asigura un comportament dinamic exceptional, Vanquish-ul este echipat cu o serie de sisteme avansate de control al șasiului. Un senzor inercial cu șase axe monitorizează permanent mișcarea automobilului, permițând un control precis al amortizării adaptative, al diferențialului electronic și al sistemelor de control al tracțiunii și stabilității.
De asemenea, o nouă funcție denumită "Corner Braking" îmbunătățește stabilitatea în viraje, asigurând o frânare lină și precisă în timpul intrării în curbe.
În conformitate cu tradiția Aston Martin, noul Vanquish va fi produs într-un număr limitat de maximum 1,000 de unități pe an. Acest lucru îl transformă într-un model exclusivist, dedicat pasionaților de performanță și lux.
Prețul de pornire pentru Vanquish 2025 este de aproximativ 420,000 de dolari, o sumă substanțială, dar justificată de nivelul de inginerie, materiale premium și performanțe excepționale oferite de acest Gran Turismo de vârf.
Noul Aston Martin Vanquish 2025 reprezintă o revenire triumfală a unei legende a mărcii britanice. Cu un motor V12 twin-turbo de ultimă generație, un șasiu optimizat și un design exterior captivant, acest model redefinește standardele în segmentul Gran Turismo de lux.
Deși prețul său este unul premium, Vanquish-ul oferă o experiență de condus unică, combinând performanțe de nivel superior cu un rafinament desăvârșit. Pentru pasionații de automobile care caută ceva cu adevărat special, noul Vanquish este, fără îndoială, o opțiune de luat în considerare.