brand

Test drive Kia Sorento 2023

Test drive Kia Sorento 2023

Kia Sorento este SUV-ul cu șapte locuri pentru cazurile în care chiar ai nevoie de șapte locuri. Unele SUV-uri cu șapte locuri sunt bune dacă intenționați să le folosiți doar pentru călătorii ocazionale. Dar dacă transportați în mod regulat până la șase pasageri, veți dori o mașină care nu necesită flexibilitatea unui contorsionist pentru a intra pe locurile șase și șapte.

Vi se pare că sunteți de acord? Atunci Kia Sorento ar trebui să se afle cu siguranță pe lista ta scurtă.

De asemenea, pe lista ta scurtă se vor afla mașini precum Skoda Kodiaq și Peugeot 5008. Cu toate acestea, având în vedere că Kia a împins prețul de pornire al noului Sorento la aproape 55.000 de euro, ar trebui să vă uitați și la Land Rover Discovery Sport sau Mercedes GLB.

Pentru acest ultim Sorento, pilonul de bază al gamei este acum un așa-numit hibrid cu încărcare automată. De asemenea, este disponibil un hibrid plug-in, iar Kia continuă să ofere și motorizare diesel.

În timp ce designul noii mașini a fost actualizat, aceasta arată în continuare ca un SUV dur și dur, doar că este un pic mai ascuțit. Grila are o nouă formă și vine cu faruri LED integrate.

În partea din spate, există noi lumini spate verticale, iar plăcuța de identificare Sorento se află acum în partea de jos a portbagajului.

Pășiți în interior și veți găsi un interior la fel de elegant. Peste tot există o mulțime de materiale plăcute, moi la atingere și ornamente cu aspect cromat. Scaunele sunt confortabile și există o cantitate decentă de reglaje pentru scaunul șoferului și volan. Reglarea lombară este standard, ceea ce este o veste binevenită pentru cei care suferă de dureri de spate.

Fiecare mașină primește un afișaj digital mare pentru șofer și un sistem de infotainment cu ecran tactil. Nu este la fel de elegant ca sistemul pe care îl primiți într-un Mercedes GLB, dar cel puțin Android Auto și Apple CarPlay sunt standard, astfel încât puteți utiliza în schimb aplicațiile de navigație ale telefonului dvs. Apropo de telefoane - există porturi USB lângă fiecare scaun, astfel încât toată lumea ar trebui să poată să-și încarce telefonul sau să-și conecteze tableta.

Dar trucul de petrecere al Kia Sorento este reprezentat de scaunele sale. Noua mașină este mai lungă și mai lată decât modelul pe care îl înlocuiește, iar acest lucru s-a tradus printr-un spațiu suplimentar pentru interior.

Trei adulți ar trebui să se simtă confortabil pe toate cele trei locuri din rândul din mijloc. Acestea nu sunt separate, așa cum se întâmplă în cazul unui Peugeot 5008, dar se pot deplasa înainte și înapoi și se pot înclina.

Adulții de pe locurile șase și șapte vor fi și ei rezonabil de confortabili. Sigur, nu este la fel de spațios și flexibil ca rândul din mijloc, dar cei înalți vor fi mai fericiți aici decât într-un Land Rover Discovery Sport. Spre deosebire de vechiul Sorento, puteți intra pe locurile din spate din ambele părți ale mașinii.

Există trei variante de motorizare între care puteți alege. Există un hibrid benzină-electric de 1,6 litri și 226 CP sau un turbodiesel de 2,2 litri cu 200 CP. Dacă doriți să puteți parcurge o distanță rezonabilă doar cu energie electrică, există și un hibrid plug-in de 265 CP. Toate trei sunt echipate cu tracțiune integrală și cutie de viteze automată.

Hibridul și hibridul plug-in se simt bine la condus în oraș. Avansul inițial al puterii electrice este util la ieșirea din intersecții. Ambele au același motor pe benzină de 1,6 litri, care sună un pic cam zgomotos atunci când îl turați puternic. Și, deși puteți trage o rulotă de dimensiuni medii în spatele oricăruia dintre cele două modele hibride, dacă trageți în mod regulat ceva mai mare sau parcurgeți mulți kilometri pe autostradă, ar fi mai bine să alegeți motorul diesel.

Test drive Kia Sorento 2023

Urcați-vă în interiorul lui Sorento și veți fi întâmpinat de o cabină solidă, construită din materiale de înaltă calitate.

Pipăiți tabloul de bord superior sau împingeți și trageți de uși și veți avea impresia că Kia Sorento este construit pentru a dura. Totuși, există o oarecare amestecătură de materiale și texturi diferite - este ca și cum Kia a aruncat o mulțime de idei în habitaclul vârfului său de gamă. SUA este o piață importantă pentru Sorento, iar pe ici, pe colo, această influență americană este vizibilă. Mai puțin ar fi mai mult, dacă înțelegeți ce vrem să spunem.

Căutați-le cu adevărat și veți găsi plastic zgâriat pe ușile inferioare, acolo unde cele mai bune SUV-uri premium sunt încă finisate la un standard ridicat, dar, în general, acesta este un habitaclu arătos și de calitate superioară

Asta se dublează acum că Kia oferă Sorento doar într-o singură specificație, cu un nivel de echipare chiar mai mare decât cel al vechii mașini de top. Acesta vine cu tapițerie din piele neagră, plafon negru, plăcuțe de protecție metalice și pedale metalice.

Printre dotările de înaltă tehnologie se numără un head-up display, care afișează informații cheie direct în raza vizuală a șoferului. Dacă nu ați mai condus până acum o mașină cu head-up display, încercați-l în timpul testului. Nu veți dori să vă întoarceți la conducerea unei mașini fără unul.

Este bine de văzut că comenzile pentru aerul condiționat au fost separate de ecranul de infotainment, ceea ce le face mai ușor de utilizat în mișcare.

Sorento a obținut cinci stele din cinci atunci când a fost testat de experții în siguranță Euro NCAP în 2020. A obținut un rating de 82% pentru protecția ocupanților adulți, 85% pentru protecția ocupanților copii, 63% pentru protecția pietonilor și 87% pentru sistemele sale de asistență în materie de siguranță.

În general, Kia are rezultate foarte bune în sondajele de fiabilitate și de satisfacție a proprietarilor. Există unele variații de la un model la altul, dar imaginea este de obicei destul de roz.

Cel mai recent Sorento este încă destul de nou, dar nu există semne timpurii care să indice că cumpărătorii ar trebui să aibă motive de îngrijorare. Ne așteptăm ca marea Kia să se dovedească fiabilă, având în vedere reputația solidă a generațiilor anterioare.

Dacă ceva trebuie reparat, există întotdeauna garanția impresionantă de șapte ani și 100.000 de kilometri.