brand

Skoda Enyaq Laurin & Klement debutează cu mai multă putere, autonomie și echipare

Skoda Enyaq Laurin & Klement debutează cu mai multă putere, autonomie și echipare

Skoda a dezvăluit varianta Laurin & Klement (L&K) pentru vehiculele electrice Enyaq și Enyaq Coupe, care aduce un pachet de baterii mai mare, mai multă putere, timpi de încărcare mai scurți, preîncălzire a bateriei și cel mai recent software pentru vehicule al companiei, precum și câteva elemente de design exterior și interior care o separă de celelalte niveluri de echipare.

Noul Enyaq L&K 85 debutează cu un sistem de propulsie de 210 kilowați (282 de cai putere), care va ajunge în viitor și pe alte vehicule Skoda complet electrice. În mod ciudat, însă, atât versiunea cu tracțiune spate, cât și cea cu tracțiune integrală a versiunii L&K au aceeași putere maximă, ceea ce înseamnă probabil că există un fel de trucuri software pentru a limita varianta AWD cu două motoare. Anterior, modelul Enyaq 80 era echipat cu un motor de 150 kW (201 CP).

Ca o notă aparte, sedanul Volkswagen ID.7 dispune de aceeași unitate de 210 kW în versiunea cu un singur motor, dar marca germană plănuiește să lanseze o variantă GTX mai fierbinte care ar putea folosi o configurație cu două motoare și, având în vedere că VW este considerată o treaptă superioară față de Skoda, s-ar putea să vedem același sistem de propulsie ca la noul Enyaq L&K 85, dar cu mai multă putere.

Revenind la Laurin & Klement, acesta vine, de asemenea, cu un pachet de baterii mai mare care permite o autonomie mai mare, de până la 354 mile (570 kilometri) în ciclul WLTP, față de 338 mile (544 km) în cazul versiunii anterioare Enyaq 80.

Datorită configurației mai puternice, sprintul 0-62 mile pe oră (0-100 kilometri pe oră) este acum cu aproape două secunde mai rapid decât înainte, noul Enyaq cu tracțiune spate având nevoie de 6,7 secunde pentru a-l parcurge.

În plus, EV-urile cehe beneficiază de un sistem de preîncălzire a bateriei și de timpi de încărcare mai scurți, fiind nevoie de 30 de minute pentru a ajunge de la 10 la 80% din starea de încărcare (SoC). Sistemul de preîncălzire poate fi activat manual de la un comutator de pe ecranul principal de infotainment al mașinii sau poate fi pornit automat cu ajutorul datelor din sistemul de navigație atunci când mașina se îndreaptă spre o stație de încărcare rapidă.

Funcția de preîncălzire a bateriei face parte din cel mai recent software pentru vehicule ME4, care va ajunge pe toate variantele Enyaq în cursul acestui an.

Skoda Enyaq Laurin & Klement debutează cu mai multă putere, autonomie și echipare

La fel ca în cazul tuturor versiunilor Laurin & Klement din gama modernă a Skoda, Enyaq și Enyaq Coupe beneficiază de o listă extinsă de dotări standard, cum ar fi așa-numita grilă Crystal Face, care este iluminată de 131 de LED-uri, faruri full LED matrix, jante de 20 de inch, tapițerie din piele, scaune față cu funcții de ventilație și masaj și emblema L&K pe tot parcursul exteriorului și interiorului. Există, de asemenea, detalii Platinum Grey la exterior și o nouă interfață de utilizator pentru sistemul de infotainment cu o structură de meniuri revizuită.

În plus, după lansarea acestui nou nivel de echipare pentru Enyaq, Skoda va renunța la sufixul "iV" de pe numele tuturor EV-urilor sale.

Numele versiunii de echipare Laurin & Klement provine de la fondatorii companiei auto cehe Václav Laurin și Václav Klement.

Ca întotdeauna, am dori să știm ce părere aveți despre acest lucru, așa că mergeți în secțiunea de comentarii de mai jos pentru a ne spune părerea dumneavoastră.