brand

Skoda Elroq: Fratele electric mai mic al lui Enyaq își face intrarea pe scenă

Skoda Elroq: Fratele electric mai mic al lui Enyaq își face intrarea pe scenă

Skoda își consolidează gama de vehicule electrice cu lansarea mult așteptatului Elroq, un SUV electric compact care vine să completeze oferta alături de modelul de succes Enyaq. Această nouă bijuterie electrică promite să aducă un suflu proaspăt de accesibilitate și versatilitate în segmentul vehiculelor electrice, făcându-l o opțiune atractivă pentru șoferii care caută un mod mai ușor și mai rentabil de a trece la mobilitatea electrică.

Skoda Elroq debutează cu un limbaj de design proaspăt, denumit "Modern Solid", care îmbină eleganța cu robustețea specifică unui SUV. Partea frontală abandonează grila tradițională întredeschisă, înlocuind-o cu un aspect mai șlefuit și contemporan. Panoul lucios negru "Tech-Deck Face" găzduiește o suită de senzori și camere care alimentează tehnologiile de asistență pentru șofer.

Literele "Skoda" proeminente de pe capota înlocuiesc pentru prima dată emblema rotundă a mărcii pe un model de producție, în timp ce luminile subțiri LED superioare acționează ca lumini de zi și semnalizatoare, iar cele inferioare gemene asigură iluminarea pe timp de noapte. Modelele de top beneficiază de 36 de segmente Matrix LED individuale, cu cinci moduri de iluminare adaptate pentru oraș, șosea, autostradă, vreme rea și turiști.

Profilul lateral al Elroq este curat și elegant, cu liniile subțiri frontale care se întind pe aripile laterale și cu creșterile discrete superioare și inferioare care amintesc de modelele existente Skoda. Spoilerul de pe acoperiș este una dintre numeroasele caracteristici aerodinamice concepute pentru a ajuta la atingerea coeficientului de rezistență la înaintare de 0,26 și a cifrelor decente de eficiență energetică de 7 - 8 km/kWh, chiar dacă acestea nu pot egala performanța modelului mai mare Enyaq. Între timp, garniturile negre din jurul pasajelor de roți accentuează aspectul SUV.

Partea posterioară încorporează elemente de design familiare Skoda, în contrast cu redesenarea dramatică din față. Dispunerea triunghiulară a luminilor LED, cu LED-uri dinamice pe modelul de top, este recognoscibilă de la celelalte SUV-uri electrice și pe benzină ale mărcii.

În ceea ce privește dimensiunile, noul SUV electric se situează în aceeași categorie cu Renault Scenic e-Tech, fiind doar cu 18 mm mai lung și cu 20 mm mai lat, la 4488 mm și respectiv 1884 mm. Cu toate acestea, Skoda are o formă mai înaltă, de 1625 mm, cu 54 mm mai mult decât modelul francez.

Pentru comparație, Enyaq electric de la Skoda este cu 165 mm mai lung decât noul venit, deși este mai îngust și mai scund decât Elroq, ceea ce ar trebui să ofere un spațiu excelent pentru pasageri în noul model. Elroq depășește și dimensiunile surorii sale cu motor cu ardere internă, Karoq, la toate capitolele.

În mod neobișnuit pentru un Skoda, este depășit la spațiul pentru bagaje de Scenic, cu o capacitate de 545 litri față de 470 litri pentru Elroq, dar Skoda a livrat câteva dintre caracteristicile inteligente pentru care a devenit renumită, inclusiv un raft pentru bagaje care poate fi amplasat la jumătatea înălțimii portbagajului, oferind un aranjament cu două compartimente individuale.

Skoda Elroq: Fratele electric mai mic al lui Enyaq își face intrarea pe scenă

Interiorul va fi familiar pentru oricine a petrecut timp în Enyaq, cu micul afișaj central dedicat informațiilor esențiale de conducere, un volan plat în partea de jos cu mânere căptușite, un ecran central tactil de 13 inchi cu butoane rapide dedesubt și un selector de viteze scurt printre suporturile pentru pahare și spațiul de depozitare central. Skoda pretinde o capacitate totală de depozitare de 48 de litri în interiorul mașinii, inclusiv două niveluri de rafturi mici pe fiecare parte a portbagajului.

Sistemul de infotainment folosește cea mai recentă interfață, la fel ca în Enyaq actualizat și noile Superb și Kodiaq, cu o utilizabilitate îmbunătățită față de versiunile anterioare ale sistemului bazat pe ecran tactil. Butoanele rapide accesează climatizarea, parcarea, modul de conducere și sistemele de asistență pentru șofer, ca răspuns la criticile privind necesitatea de a naviga prin meniurile de pe ecranul tactil pentru a accesa funcțiile utilizate frecvent.

Opțiuni de baterie și autonomie pentru toate buzunarele

Modelul de bază cu baterie de 52 kWh, denumit 50 și oferind o autonomie de 370 de kilometri, este inclus în gamă în principal pentru a oferi lui Elroq un preț de pornire de 30.000 de euro. Este singura versiune disponibilă în nivelul de echipare de bază SE. Trecerea la SE L crește costul la 35.000 de euro și mărește autonomia la 400 de kilometri datorită bateriei de 59 kWh (denumită 60), plus adaugă scaune și volan încălzite, navigație, climatizare bi-zonă și senzori de parcare față. Toate mașinile vin cu jante de aliaj de 19 inchi, cameră de marșarier și senzori de parcare spate, lumini LED față și spate și ecranul tactil de 13 inchi.

Variantele Edition și SportLine sunt disponibile fie cu modelul 60, fie cu bateria de top de 77 kWh, denumită 85 și oferind o autonomie de până la 580 de kilometri. Trecerea de la SE L la Edition implică o creștere de 1.000 de euro, dar aduce geamuri fumurii, cruise control adaptiv predictiv, intrare fără cheie și încărcare wireless a telefoanelor.

De la Edition la SportLine este un salt suplimentar de 3.000 de euro, dar jantele cresc la 20 de inchi, în timp ce Matrix LED-urile, scaunele sport, hayonul electric și barele de protecție mai robuste sunt incluse în dotările suplimentare. Din păcate, pompa de căldură - foarte utilă pentru maximizarea autonomiei pe vreme rece - este disponibilă doar opțional, alături de controlul șasiului dinamic și bara de remorcare electrică retractabilă.

Cele mai mici două opțiuni de baterie vor încărca cu o viteză maximă de 145 kW, ceea ce înseamnă 10-80% în 25 de minute, în timp ce bateria mai mare va atinge viteze revenidicate de 175 kW, deși dimensiunea mai mare înseamnă încă trei minute suplimentare la un punct de încărcare pentru a trece de la 10 la 80%.

"Mulți cumpărători de mașini caută o cale mai ușoară și mai rentabilă pentru a trece la electric", a declarat Martin Jahn, șeful vânzărilor și marketingului de la Skoda. "Elroq oferă tehnologie de ultimă generație și o gamă largă de funcții moderne de infotainment și siguranță."

Cu Elroq, Skoda face un pas important în consolidarea prezenței sale pe piața vehiculelor electrice, oferind o alternativă accesibilă și versatilă rivalilor din segment. Îmbinând un design modern și solid cu spațiu interior generos, opțiuni variate de baterie și autonomie, precum și tehnologii avansate, noul SUV electric promite să satisfacă atât nevoile pragmatice, cât și cele ale pasionaților de automobile electrice. Rămâne de văzut cum va fi primit de public, dar Elroq pare să aibă toate ingredientele pentru a deveni un jucător de top în segmentul său.