Actualizări majore pentru Skoda Enyaq 2024: crește autonomia și apare o versiune de lux L&K
Skoda Enyaq este unul dintre cele mai bune SUV-uri electrice pentru familie, însă Skoda pregătește pentru 2024 o îmbunătățire semnificativă a trenului de rulare și adăugarea unui nou nivel de echipare de lux, numit Laurin și Klement.
Deși noile modele Enyaq sunt deja disponibile pentru comandă, nu veți observa prea multe diferențe la exterior pentru mașinile din 2024. Skoda a renunțat la secțiunea "iV" a denumirii, dar în rest designul rămâne neschimbat - atât pentru varianta SUV, cât și pentru cea Coupe mai elegantă.
Gama începe în continuare cu Enyaq 60, urmat de câteva versiuni noi, începând cu Enyaq 60 Edition și Enyaq 85 Edition. Peste acestea se află 85x SportLine Plus și un nou nivel de echipare de lux L&K (prescurtare pentru Laurin și Klement, fondatorii Skoda). La vârful gamei se află sportivul Enyaq vRS.
Skoda a îmbunătățit autonomia unor modele Enyaq pentru a le menține competitive în fața adversarilor precum Kia EV6, Hyundai Ioniq 5 și Tesla Model Y. Autonomia modelului de bază Enyaq 60 a fost îmbunătățită cu ajutorul unor modificări minore la bateria și software-ul de gestionare a energiei, rezultând într-o autonomie suplimentară aproximativ 5 km, ajungând la un maxim de 400 km cu unitatea sa de baterie de 58kWh. Motorul electric unic, montat în spate, produce în continuare 177 CP, permițând o accelerație de la 0 la 100 km/h în 8,7 secunde.
85x este disponibil doar în versiunea SportLine Plus și dispune de un tren de rulare cu două motoare și tracțiune integrală. Autonomia a crescut cu 11 mile față de vechiul 80x, ajungând la 328 mile, iar puterea totală a configurării cu două motoare a fost, de asemenea, crescută la 282 CP. Accelerarea de la 0 la 100 km/h a 85x durează 6,6 secunde, cu 0,3 secunde mai rapid decât 80x, iar viteza maximă a fost ridicată de la 160 km/h la 180 km/h (aceeași valoare fiind valabilă și pentru Enyaq 85).
O versiune L&K care urmează să fie lansată se va concentra pe confort și lux, folosind același tren de rulare ca și Enyaq 85 cu motor unic și tracțiune spate. Skoda a îmbunătățit, de asemenea, Enyaq vRS adăugând un plus de 40 CP, ceea ce duce la o putere totală combinată a celor două motoare electrice de 335 CP. Ca rezultat, accelerația de la 0 la 100 km/h pentru Enyaq vRS a fost redusă cu o secundă completă, ajungând la 5,5 secunde, ceea ce îl face cel mai rapid model Skoda produs vreodată. Autonomia a fost îmbunătățită cu 25 kilometri, ajungând la 540 kilometri.
Pe lângă îmbunătățirile aduse la nivelul trenului de rulare, mai multe meniuri și ecrane din toate modelele, cu excepția celui de bază, au fost redesenate pentru a fi mai ușor de utilizat și pentru a afișa informațiile mai clar. Printre acestea se numără graficile pentru navigare și controalele pentru climatizare, plus afișajul digital al șoferului și opțiunea de afișaj head-up au noi grafice și animații care, conform Skoda, le fac mai intuitive și mai ușor de citit în timpul deplasării.
Versiunea L&K primește un "Crystal Face" cu 131 de LED-uri care iluminează grila cromată. Există, de asemenea, o alegere de roți de 20 sau 21 de inci și barele de protecție, un difuzor spate și oglinzile laterale detaliate cu vopsea Platinum Grey. În interior, există scaune față încălzite și ventilate cu funcții de memorie și masaj, cu logo-ul L&K brodat pe tetiere. Prețul lui L&K nu a fost încă dezvăluit, dar ne așteptăm să se situeze între 85x SportLine și vRS.