brand

Noul Skoda Enyaq facelift 2025 aduce designul Elroq și tehnologie îmbunătățită

Noul Skoda Enyaq facelift 2025 aduce designul Elroq și tehnologie îmbunătățită

Skoda Enyaq, popularul vehicul electric al mărcii cehe, a primit o actualizare cuprinzătoare care aduce un design proaspăt și o serie de îmbunătățiri tehnologice. Această revizuire se aplică atât versiunii SUV, cât și celei Coupé, introducând elemente de design de ultimă generație inspirate de noul model Elroq.

Modificările estetice sunt evidente încă de la prima privire, cu o față complet reproiectată care încorporează noul element de design Tech-Deck. Acesta include o secțiune superioară îngustă și neagră care găzduiește luminile de zi și semnalizatoarele, precum și niște lamele iluminate între acestea la modelele de top. Tech-Deck integrează și radarul frontal al mașinii, precum și camera video atunci când este echipată.

Farurile principale sunt acum poziționate mai jos pe bara de protecție, creând un efect de faruri divizate care devine din ce în ce mai popular în industria auto. Toate versiunile Enyaq beneficiază de iluminare full LED în față, în timp ce modelele superioare sunt echipate cu unități Matrix mai sofisticate, cu animații luminoase specifice la încuiere și descuiere.

Aceste noi elemente, împreună cu o bară de protecție inferioară mai aerodinamică, contribuie la menținerea unui aspect proaspăt al modelului și înlocuiesc grila falsă mai tradițională a versiunii anterioare. Acest lucru are și un efect benefic asupra aerodinamicii, cu îmbunătățiri subtile ale coeficientului de rezistență aerodinamică atât pentru SUV, cât și pentru Coupé, făcând din acesta din urmă cel mai aerodinamic Skoda de până acum.

Skoda va lansa inițial noul Enyaq cu două opțiuni de stil: aspectul standard al modelelor SE L și Edition, precum și varianta mai sportivă Sportline. Versiunile SUV standard prezintă o combinație de bară de protecție inferioară și ornamente de uși în gri deschis, care se potrivește cu noul aspect frontal și conferă mașinii un look ușor mai premium. Aceste modele sunt disponibile cu jante cu dimensiuni cuprinse între 19 și 21 de inch, majoritatea fiind nou proiectate pentru această actualizare.

Variantele Coupé standard sunt complet vopsite în culoarea caroseriei, iar toate modelele au înlocuit acum emblema rotundă Skoda cu un nou badge cu script. Modificările din spate sunt limitate la lumini ușor reîmprospătate, care prezintă acum o semnătură luminoasă întreruptă, așa cum se vede pe alte modele noi Skoda.

Toate modelele Sportline, fie SUV, fie Coupé, sunt complet vopsite în culoarea caroseriei și dispun de propriile design-uri de jante de 20 de inch. În plus, este disponibil un nou set de opțiuni de jante de 21 de inch cu finisaj diamantat. Dincolo de acestea, modelele Sportline elimină toate detaliile cromate și includ badge-uri negre, capace de oglinzi și elemente de design pe bara de protecție frontală, plus bare de acoperiș pe SUV.

Specificațiile finale pentru modelele destinate pieței din România urmează să fie finalizate, dar cumpărătorii vor trebui să opteze pentru modelele Sportline pentru a avea acces la unele dintre echipamentele de top, cum ar fi afișajul head-up, camera panoramică și suspensia sport pasivă. Pe alte piețe, vor fi disponibile patru pachete de opțiuni, precum și câteva opțiuni individuale, inclusiv un plafon panoramic din sticlă - acestea vor fi probabil disponibile și pentru modelele din România.

Skoda va lansa noul Enyaq cu trei opțiuni de propulsie, așa cum se găsesc în generația existentă. Modelele SUV de bază vor veni cu o propulsie 60 care combină un motor electric montat în spate de 200 CP cu un pachet de baterii de 58 kWh (net). Acest model va accelera de la 0 la 100 km/h în 8,1 secunde, poate atinge o autonomie de 431 km la o încărcare și durează aproximativ 24 de minute pentru a se încărca de la 10 la 80% la o putere de până la 165 kW.

Deasupra acestuia se află modelul 80, atât în varianta SUV, cât și Coupé, care mărește capacitatea bateriei la 77 kWh și folosește un motor electric mult mai puternic de 282 CP, reducând timpul de accelerare de la 0 la 100 km/h la 6,7 secunde. Autonomia este, de asemenea, crescută la 578 km, sau 587 km pentru Coupé, iar încărcarea de la 10 la 80% durează puțin mai mult, 28 de minute.

Există, de asemenea, o variantă 80x care împarte același pachet de baterii de 77 kWh, dar adaugă un al doilea motor electric montat pe puntea față pentru a crea un sistem de propulsie integrală. Puterea este încă limitată la 282 CP, dar o versiune vRS cu două motoare mai puternică va fi oferită în viitorul apropiat.

Noul Skoda Enyaq facelift 2025 aduce designul Elroq și tehnologie îmbunătățită

Skoda a echipat toate modelele Enyaq cu mai multe dotări standard, incluzând acum hayon electric, control adaptiv al vitezei de croazieră cu funcție predictivă, climatizare cu trei zone și patru porturi USB-C de mare putere în întreaga gamă. De asemenea, există un nou volan, cu opțiunea de design cu două sau trei spițe.

Ecranul tactil standard de 13 inch și afișajul compact pentru șofer de 5 inch rămân, dar în timp ce hardware-ul nu a fost actualizat, software-ul a fost îmbunătățit, cu noi funcții adăugate la un meniu de comenzi rapide accesibil din ecranul principal, care include posibilitatea de a dezactiva sistemul de avertizare pentru limita de viteză activă.

Există, de asemenea, o nouă funcție Heaters care va porni toate funcțiile de încălzire la putere maximă cu o singură atingere, pentru a ajuta la dezghețarea rapidă a interiorului pe vreme rece.

Tehnologia de asistență la parcare activă a mașinii a fost, de asemenea, îmbunătățită, cu două noi funcții operate prin aplicația pentru smartphone Skoda. Prima este o funcție de parcare la distanță care permite mașinii să manevreze singură pentru a ieși dintr-un loc de parcare îngust, eliminând riscul ca șoferii să lovească ușile cu vehiculele adiacente atunci când încearcă să intre în habitaclu.

În plus, există și o tehnologie care permite Enyaq-ului să se conducă autonom pe o distanță de până la 50 de metri de-a lungul unei rute "învățate", care va fi probabil deosebit de utilă dacă aveți o intrare dificilă într-un garaj sau un acces incomod la un punct de încărcare la domiciliu.

Există, de asemenea, combinații actualizate de culori și finisaje pentru interior, cu opțiuni care includ țesături negre, microsuede moale la atingere și finisaje din piele completă. Aceste opțiuni vor crește cu siguranță odată cu revenirea nivelului de echipare vRS.

Spațiul disponibil în interior rămâne neschimbat, iar capacitatea portbagajului rămâne la 585 de litri pentru SUV și 570 de litri pentru Coupé. Cu scaunele rabatate, aceasta crește la 1.740 de litri și, respectiv, 1.610 litri.

Prețurile specifice pentru modelele din România urmează să fie finalizate, dar atunci când vor sosi în câteva luni, se așteaptă să reflecte generația actuală, care începe de la aproximativ 180.000 lei pentru modelul SUV de bază cu bateria de 58 kWh. Modelul cu bateria de 77 kWh costă cu aproximativ 20.000 lei mai mult model cu model, iar upgrade-ul la sistemul de propulsie cu două motoare va costa încă aproximativ 20.000 lei. Coupé-ul va păstra probabil și prima sa de preț de aproximativ 10.000 lei, venind exclusiv cu pachetul de baterii mai mare de 77 kWh, sugerând un preț de pornire de aproximativ 230.000 lei.

Cu aceste actualizări semnificative, noul Skoda Enyaq se poziționează ca o opțiune și mai atractivă pe piața vehiculelor electrice, oferind un design proaspăt, tehnologie avansată și o gamă variată de opțiuni pentru a satisface nevoile diverse ale clienților. Rămâne de văzut cum va fi primit de piață, dar cu siguranță Skoda a făcut pași importanți pentru a-și consolida poziția în segmentul competitiv al SUV-urilor electrice.