brand

Noul Rivian R3 dezvăluit alături de puternicul R3X cu trei motoare

Noul Rivian R3 dezvăluit alături de puternicul R3X cu trei motoare

Apariția automobilelor electrice a schimbat în mod radical lumea autovehiculelor. Printre numeroasele companii care încearcă să își facă loc în acest nou peisaj, un nume care se distinge este Rivian. În acest articol, ne vom concentra asupra celor mai recente modele dezvăluite de Rivian, R3 și R3X.

Rivian R3 este cea mai mică și cea mai accesibilă ofertă dezvăluită până acum de compania pionieră în domeniul automobilelor electrice, Rivian. Acest nou vehicul electric va concura cu noul Ford Explorer și Hyundai Ioniq 5.

Designul Rivian R3 se situează între un SUV crossover și un hatchback, cu o portbagaj de tip hatchback cu o secțiune de sticlă deschisă, asemănătoare cu cele de pe unele mașini de tip estate. Rivian afirmă că această caracteristică permite proprietarilor să încarce sau să descarce mai ușor portbagajul sau să transporte obiecte mai lungi, deoarece poate fi blocat la diferite înălțimi.

R3 prezintă stilul de iluminare distinctiv al Rivian, denumit 'stadium headlight', și un limbaj de design simplu și futurist, care este comun tuturor modelelor sale, inclusiv camioneta R1T și SUV-ul cu șapte locuri R1S, fără a uita noul SUV de dimensiuni medii Rivian R2. Între timp, partea din spate beneficiază de o bara roșie de lumini de stop, literele mari 'Rivian' și un mic spoiler pe acoperiș.

Noul Rivian R3 dezvăluit alături de puternicul R3X cu trei motoare

Designul interior al R3 a fost preluat de la R2, ca și filosofia de utilizare a materialelor care sunt atât durabile, cât și sustenabile. Scaringe a evidențiat flexibilitatea spațiului de depozitare din interior - inclusiv cele două torpedouri și lanterna ascunsă inteligent în ușa șoferului - la prezentarea mașinii. Există, de asemenea, un ecran tactil central mare și un display digital pentru șofer în spatele volanului.

Alături de R3 standard a fost dezvăluit și modelul de înaltă performanță Rivian R3X, despre care marca afirmă că va avea "capabilități dinamice și mai mari atât pe drum, cât și off-road". Modificările pentru R3X includ roți și anvelope mai largi, o poziție mai largă, o gardă la sol mai mare și un design interior pe care Rivian îl numește 'playful rugged' și care utilizează materiale mai interesante, cum ar fi pluta.

R3X este alimentat de un sistem de propulsie cu trei motoare, similar cu cel al altor modele de performanță ultra-înalte, cum ar fi Tesla Model S și Lucid Air Sapphire, care ambele produc peste 1.000 de cai putere. Rivian nu va avea atât de mulți cai putere, iar cifrele exacte de performanță pentru mașină rămân un secret pentru moment.

R3 și R3X folosesc noua platformă de dimensiuni medii a lui Rivian, care se află și sub SUV-ul mai mare R2. Arhitectura este proiectată pentru a fi eficientă din punct de vedere al costurilor și utilizează componente care reduc dramatic complexitatea, toate acestea ajutând la reducerea prețului R3.

R3 va oferi o autonomie de peste 480 de kilometri cu una dintre cele două opțiuni de baterie, deși capacitățile exacte nu sunt confirmate. De asemenea, Rivian afirmă că încărcarea R3 de la 10 la 80 la sută va dura mai puțin de 30 de minute de la un încărcător rapid adecvat, dar nu a dezvăluit viteza maximă de încărcare a vehiculului electric.

Platforma nouă a lui Rivian poate găzdui diverse configurații de motoare electrice: propulsie cu un singur motor, propulsie cu toate roțile și setup-ul cu trei motoare al R3X care utilizează două motoare pe axa din spate și unul pe față. Cele mai rapide modele R2/R3 sunt capabile de 0-100 km/h în "mai puțin de trei secunde", spune Scaringe.

În concluzie, toate informațiile pe care le avem despre prețul Rivian R3 indică faptul că acesta va fi mai mic decât prețul de pornire proiectat al R2, de 45.000 de dolari. Rivian a mai declarat că sosirea R3 și R3X va avea loc după lansarea R2, fratele său mai mare nefiind programat să intre în producție până în prima jumătate a anului 2026.