brand

CEO-ul Ford spune "nu" pentru Mustang Coupe electric și "da" pentru versiunea hibrid

CEO-ul Ford spune "nu" pentru Mustang Coupe electric și "da" pentru versiunea hibrid

Chevrolet Camaro se îndreaptă spre apus, iar viitorul său este necunoscut. Actuala generație Dodge Challenger se încheie și ea, iar când se va întoarce, s-ar putea să nu mai aibă un motor pe benzină sub capotă. Pentru a doua oară în viața sa, Ford Mustang va continua să fie singurul pony car din Detroit. Și, în viitorul apropiat, se pare că și combustia internă va continua să reziste. În parte, cel puțin.

Aceasta este concluzia unui interviu recent pe care Bloomberg l-a avut cu directorul general al Ford, Jim Farley. Vorbind cu el după debutul nebunului Ford Mustang GTD, a apărut în cele din urmă întrebarea despre un Mustang complet electric, dar nu de tip Mach-E. Mai exact, Bloomberg s-a referit la poziția Porsche de a nu face un 911 complet electric și a întrebat dacă Ford are aceeași poziție față de Mustangul tradițional cu două uși. Farley a recunoscut că va fi o discuție importantă cu Bill Ford și alți directori ai companiei, dar apoi a oferit o perspectivă surprinzătoare pentru următorii 10 ani, suficient de lungă pentru a acoperi actuala și următoarea generație a poneiului.

"Deci, când spuneți, ar putea fi un Mustang coupe complet electric? Nu, probabil că nu. Dar ar putea exista un Mustang coupe parțial electrificat - și să fie de clasă mondială? Da", a declarat Farley, potrivit Bloomberg.

În mod firesc, am contactat Ford în speranța de a obține informații suplimentare și context. Din nefericire, un purtător de cuvânt a declarat că firma nu comentează speculațiile referitoare la produsele viitoare.

Zvonurile privind un Mustang coupe de serie electrificat, fie ca hibrid, fie ca EV complet, nu sunt o noutate. Mai mult, Ford are deja mai multe prototipuri electrice cu baterii în grajd. Să nu uităm de Mustang Super Cobra Jet 1800 care a debutat la începutul acestui an, construit ca o mașină dedicată curselor de drag racing cu 1.800 de cai putere care învârt roțile din spate. Este un upgrade la Cobra Jet 1400 din 2020, iar sărind înapoi în 2019, avem Mustang Lithium EV care a debutat la SEMA. Arătând foarte asemănător cu un Mustang de stradă, trenul său de propulsie cu un singur motor a generat 900 CP trimiși spre spate printr-o transmisie manuală cu șase trepte.

Deocamdată, însă, calul de bătaie al lui Ford este pur combustie internă. Pentru a pune punctul de exclamare pe acest fapt, compania tocmai a dezvăluit cel mai puternic și mai scump Mustang de serie din toate timpurile, cu GTD. Conceput ca o versiune de șosea a mașinii de curse Mustang GT3, acesta mânuiește un V8 supraalimentat de 5,2 litri, cu o turație de 7.500 rpm, care produce peste 800 CP. Puterea merge la o nouă transmisie montată în spate pentru o distribuție a greutății de aproape 50/50, iar totul este susținut de un nou sistem de suspensie pushrod. Producția va fi extrem de limitată; cumpărătorii interesați trebuie să se înscrie în mod similar cu procesul Ford GT. Dacă sunt selectați, prețurile încep de la 300.000 de dolari.