brand

Noul SUV Toyota Century este visul oricărui om de afaceri

Noul SUV Toyota Century este visul oricărui om de afaceri

Dacă ați fost un om de afaceri japonez sau un politician de rang înalt în ultimele decenii, sunt șanse mari să fi avut la dispoziție o berlină de lux Toyota Century pentru a vă plimba cu mașina. Acum, Toyota a dezvăluit un SUV care să stea alături de berlină, despre care susține că poate oferi în continuare "demnitatea, liniștea și confortul de rulare care se potrivesc unui Century".

Deși berlina Toyota Century nu a fost vândută niciodată în Europa, reputația sa de lux opulent într-o caroserie elegantă de limuzină cu trei cutii este bine cunoscută - din păcate, SUV-ul nu va fi vândut nici aici, așa că va trebui să-l admirăm de la distanță.

Alături de dimensiunile SUV-ului Century, prețul de pornire de 25 de milioane de yeni în Japonia (aproximativ 150.000 de euro) îl transformă într-un rival pentru SUV-uri mari de lux precum Mercedes GLS și BMW X7. Totuși, Toyota abordează luxul într-un mod diferit de cel obișnuit în această clasă, la fel cum a făcut-o și limuzina Century în competiția cu Mercedes S-Class și BMW Seria 7.

Toyota numește SUV-ul Century o "mașină de șofer", dar dacă vă aflați la cârmă există un V6 hibrid plug-in de 3,5 litri care oferă "performanțe de accelerare entuziasmante" - cifrele reale de performanță nu au fost încă dezvăluite. Opțiunea V8 hibrid de 5,0 litri de la berlină nu a fost preluată. Există, de asemenea, direcție pe patru roți, tracțiune integrală și Toyota susține că rigiditatea torsională a fost față de berlină - deși suntem siguri că majoritatea proprietarilor de SUV-uri Century vor simți cu greu aceste schimbări de pe bancheta din spate.

Noul SUV Toyota Century este visul oricărui om de afaceri

La interior, volanul prezintă mai degrabă emblema Century decât una Toyota și există un ecran mare de infotainment pe tabloul de bord preluat de la Lexus, dar există în continuare comutatoare și butoane fizice pentru comenzile de climatizare și alte funcții de bază.

SUV-ul are patru locuri, mai degrabă decât cinci locuri, ca în cazul limuzinei, iar Toyota s-a concentrat în mod clar pe oferirea unui timp ușor pasagerilor de pe bancheta din spate atunci când intră și ies. Ușile se deschid la un unghi neobișnuit de larg de 75 de grade și există o treaptă laterală generoasă.

Odată ce vă aflați în partea din spate a SUV-ului Toyota Century, veți găsi scaune complet înclinabile și un sistem audio pe măsură, ajutat de un geam laminat transparent care reduce zgomotul și care separă partea dinspre cabină de zona de încărcare. Există, de asemenea, ecrane TV pentru pasagerii din spate, precum și un frigider central.