brand

Toyota RAV4 Adventure HYB, un SUV clasic potrivit pentru șoferii care caută simplitate și performanță

Toyota RAV4 Adventure HYB, un SUV clasic potrivit pentru șoferii care caută simplitate și performanță

Dacă până acum 10 ani sedanurile erau la putere, astăzi se pare că preferințele șoferilor se îndreaptă din ce în ce mai mult către alegerea de SUV-uri și autoturisme tot mai puțin poluante.

Fie că sunt achiziționate pentru a fi conduse în oraș sau înafara lui, SUV-urile sunt preferate pentru că sunt mai confortabil de condus, au garda mai înaltă la sol, performanțe bune ale motoarele, consum decent, sisteme hibrode puțin poluante și bineînțeles sunt mult mai impunătoare.

Nici prețurile nu mai sunt atât de piperate ca acum câțiva ani iar SUV-urile pot fi achiziționate la costuri chiar decente chiar și pentru sistemele hibride comparativ cu calitatea și experiența de condus pe care o oferă.

Unul din cele mai titrate SUV-uri din anii trecuți care se cumpără destul de mult și astăzi chiar și second hand este Toyota RAV4.

De aceea echipa cautimasina.ro a testat ultima versiunea a acestui model japonez, lansat pentru prima dată în 1994, moment în care RAV4 a fost un adevărat pionier, fiind responsabil pentru naşterea unui nou segment, cel al SUV-urilor compacte.

Ultima versiune creată de japonezi se numește RAV4 Adventure HYB, un SUV 4x4, cu motor de 2.5 l, sistem de propulsie Hybrid, ce are un preț de pornire de 49.085 euro, unul destul de bun comparativ cu rivalii de pe piață.

Am vrut însă se vedem ce poate, ce aduce nou și dacă raportul calitate-preț este unul corect.

La exterior, Toyota RAV4 Adventure HYB este o prezență puternică și impozantă cu touch-uri fine și elegante. Silueta îndrăzneață este completată de faruri și lămpi elegante cu LED și poate fi achiziționată în 4 nuanțe: Gri închis metalizat, Negru metalizat, Roșu Tokio perlat și Verde Urban.

Interiorul este la rândul lui destul de elegant cu inserții cromate și argintii pe consola centrală și fantele de ventilație, volan și schimbător din piele, însă atuu-ul principal este spațiul pe care îl oferă, atât pentru pasageri cât și pentru bagaje.

Ce au îmbunătățit japonezii pentru această versiune de RAV4 este faptul că datorită platformei inovatoare TNGA, greutatea mașinii a fost redusă, centrul de greutate a fost coborât, iar rigiditatea sasiului și vizibilitatea șoferului au crescut.

Ce ne-a plăcut nouă la Toyota RAV4 Adventure HYB?

  • Mașina este extrem de confortabilă și cu adevărat spațioasă. Poți sta destul de lejer chiar și pe locurile din spate iar poziția de condus a șoferului este una excepțională, fie că drumurile tale sunt în oraș, fie în exterior.
  • Este chiar un SUV veritabil cu tracțiune 4x4, ceea ce înseamnă că nu vei avea niciun fel de problemă pe drumuri de munte sau mai puțin prietenoase.
  • Consumul este unul excelent pentru un autoturism din categoria SUV: doar 6.6 l/100 km la un drum combinat de autostradă și drum național.
  • Modul sport în care poate fi condus mașina chiar ne-a impresionat: motorul răspunde imediat și poți simți cu adevărat cum se schimbă întreaga dinamică a mașinii dar și a experienței de condus.
  • Sistemul audio premium JBL cu care este echipat autoturismul se aude foarte bine.
  • Sistemul de camere 360 și o cameră specială ce redă video din spatele mașinii care se dovedește extrem de utilă atunci când mașina este plină și vizibilitatea nu mai e atât de mare.
  • Autoturismul are foarte multe sisteme de siguranță care vin în echiparea standard: 7 airbag-uri, scaune cu sistem de diminuare a leziunilor cervicale pentru șofer și pasagerul din față, senzori de parcare față și spate, sistem de siguranță Pre-impact cu funcție de detecție a pietonilor și bicicliștilor, sistem de avertizare la părăsirea benzii de rulare cu controlul direcției, sistem de asistență la recunoașterea indicatoarelor rutiere, Cruise Control Adaptiv inteligent, Cruise Control Adaptiv la orice viteză, sistem de monitorizare a unghiului mort, sistem de avertizare Driver Attention Alert, sistem de urmărire a benzii de rulare, camera de parcare panoramică.

Ce credem că ar mai trebui îmbunătățit la Toyota RAV4 Adventure HYB?

  • Interiorul, deși confortabil pare destul de învechit, mai ales că aceasta este cea mai recentă versiune prezentată. Acesta nu este prea ”modern” și nu pare că ține pasul cu vremurile actuale în care producătorii se bat pentru a oferi interioare cu cât mai multe opțiuni și care să aibă designuri cât mai atractive. Deși este o mașină care este construită corect și interiorul oferă tot ce ai nevoie pentru o experiență optimă de condus, pare totuși de pe o mașină de acum 10 ani.
  • Deși sistemul de camere 360 este binevenit, rezoluția acestora ar mai fi putut fi îmbunătățită. Ne-am fi așteptat ca pentru tehnologia anului 2022 acestea să performeze mai bine, mai ales că mașina totuși nu face parte dintr-un segment de preț low cost.
  • Ecranul central de doar 8 inchi este destul de mic comparativ cu dimensiunile mașinii iar funcțiile integrate sunt destul de puține. Ai totuși Toyota Touch 2 cu sistem de navigatie Go, Sistem Bluetooth Handsfree, Integrare smartphone și Recunoaștere vocală.

Una peste alta, Toyota RAV4 Adventure HYB este o mașină care respectă valorile inițiale cu care a fost lansată: fiabilă, confortabilă și cu performanțe bune. Am putea însă spune că publicul țintă este unul dintr-o categorie puțin mai avansată ca vârstă, fiind perfectă pentru șoferii non tehnici, întrucât butoanele și opțiunile cu care este prevăzută sunt intuitive, ușor de folosit și care includ destul de puțină tehnologie de ultimă generație.