brand

Noul BMW X5 2023 facelift: prețuri, motoare și tehnologie

Noul BMW X5 2023 facelift: prețuri, motoare și tehnologie

BMW a făcut o treabă bună în a ține sub tăcere noul X5 facelift, atât de mult încât l-am surprins la teste doar în forma fierbinte X5 M. Acel model va veni mai târziu, în acest moment este rândul SUV-ului BMW X5 standard cu un nou design exterior, o gamă de motorizări modificată și actualizări tehnologice pentru 2023 să intre în lumina reflectoarelor.

Importanța lui X5, nu doar în cadrul gamei de modele SUV de la BMW, ci în întreaga gamă a mărcii, este bine documentată. Prima generație a modelului, alături de originalul Porsche Cayenne, a ajutat la modelarea actualei piețe a SUV-urilor mari premium, iar acest model recent faceliftat dorește să ajungă din nou în fruntea sectorului.

BMW s-a apucat de exteriorul lui X5 cu faruri mai subțiri și o nouă semnătură luminoasă spate, o grilă remodelată și o nouă bară de protecție frontală pentru a-i "exprima caracterul robust". Prizele de aer au fost, de asemenea, redesenate, iar modelele M Sport au căpătat un aspect mai agresiv, cu vopsea neagră lucioasă pe bara de protecție inferioară, grile de rinichi negre cu inserții personalizate și o nouă bară de protecție în partea din spate.

Interiorul lui X5 a primit și el o ajustare. Acesta primește cea mai recentă versiune a sistemului de infotainment iDrive de la BMW pe un ecran curbat - întâlnit și la Seria 3 recent facelift. Compus dintr-un ecran tactil de 12,3 inch și un ecran de 14,9 inch pentru șofer, designul schimbă dispunerea planșei de bord, unele dintre butoanele de control al climatizării fiind relocate pe ecran. Volumul pentru radio și butoanele de dezaburire au fost păstrate ca butoane fizice sub formă de comutatoare fizice.

Noul BMW X5 2023 facelift: prețuri, motoare și tehnologie

Alte modificări ale designului habitaclului vin sub forma unei noi benzi pe tabloul de bord cu inscripția "X5". Finisajele interioare din lemn sunt acum standard, împreună cu gurile de aerisire remodelate și un selector de viteze din cristal mai mic, întâlnit pe modelele BMW pur electrice "i".

Gama X5 începe din nou cu nivelul de echipare xLine. Acesta primește jante din aliaj de 19 inch ca dotare standard, împreună cu bare de acoperiș din aluminiu, scaune sport, scaune față electrice și încălzite, faruri LED adaptive, asistență la parcare și un încărcător wireless pentru smartphone. Versiunea xLine pornește de la 66.230 de euro.

Modelul M Sport poate fi achiziționat de la 69.730 de euro și dispune de suspensie adaptivă, un bodykit M mai sportiv, detalii negre lucioase și jante de 20 de inci. Modelul M60i de 87.210 euro adaugă vopsea metalizată, jante de 22 de inch, un diferențial M Sport, direcție activă și "M Sport Pro Pack" de la BMW, care include un sistem de evacuare mai puternic, frâne vopsite în roșu și centuri de siguranță M Sport.

BMW a făcut câteva ajustări importante în gama de motorizări a lui X5, deși fiecare model primește în continuare o transmisie cu opt trepte care trimite puterea către un sistem de tracțiune integrală. Tehnologia mild-hybrid 48V vine pe toate modelele pe benzină și diesel, gama de motoare începând cu un motor diesel hibridizat de 3,0 litri, cu șase cilindri în linie, care dezvoltă 294 CP și un cuplu de 670 Nm. O altă opțiune diesel va fi adăugată în vara anului 2023.

Urmează modelul de intrare pe benzină, xDrive40i. Acesta are un motor de 3,0 litri, cu șase cilindri în linie twin-turbo, cu 375 CP și 540 Nm de cuplu. De la 0 la 100 km/h se situează la 5,4 secunde și va atinge o viteză maximă de 155 km/h. Mai important, având în vedere adăugarea de putere mild-hybrid, BMW susține o cifră de economie de 28,5 până la 33,2 mpg, o ușoară îmbunătățire față de mașina precedentă. Motorul hibrid permite, de asemenea, condusul doar electric la viteze mici.

O versiune M60i va conduce linia până la apariția noului X5 M. Aceasta dispune în continuare de un V8 biturbo de 4,4 litri, destul de impresionant, cu propulsie mild-hybrid, care dezvoltă 523 CP și 750 Nm de cuplu. S-ar putea să nu fie, în cele din urmă, cel mai puternic model X5, dar această putere îl plasează ferm pe piața SUV-urilor tari, cu un timp 0-62 mph de 4,3 secunde.

Modelul hibrid plug-in xDrive50e a fost, de asemenea, actualizat. Un motor pe benzină de 3,0 litri, cu șase cilindri în linie, este cuplat la o baterie care a crescut cu 25% față de cea a mașinii vechi, ajungând la 25,7 kWh. Puterea totală a sistemului a crescut cu 94 CP, ajungând la 483 CP, iar cuplul motor este de 700 Nm. Autonomia doar electrică a crescut, de asemenea, de la 70 la 85 de kilometri, iar prețurile pornesc de la 78.360 de euro.