brand

Mercedes-Benz Concept CLA dezvăluit cu tehnologia EQXX și autonomie WLTP de 750 de kilometri

Mercedes-Benz Concept CLA dezvăluit cu tehnologia EQXX și autonomie WLTP de 750 de kilometri

În general, ori de câte ori un vehicul este oferit atât în variante cu combustie internă, cât și în variante complet electrice, versiunea EV poate fi un pic compromisă. Cu toate acestea, Mercedes-Benz inversează scenariul cu Concept CLA-Class, dezvăluit la Munchen, în cadrul IAA 2023, pentru a anticipa noua platformă de mașină compactă electrică a companiei.

Bazat pe arhitectura modulară Mercedes-Benz (MMA), Concept CLA-Class se mândrește cu un stil alunecos, materiale durabile la interior și o autonomie estimată de companie de 466 de mile pe scala optimistă WLTP. Și, deși detaliile privind grupul motopropulsor și bateria sunt puține, producătorul auto spune că CLA se inspiră din conceptul Vision EQXX atât pentru motoarele electrice, cât și pentru sistemul de infotainment Superscreen care se întinde pe toată suprafața bordului.

Conceptul CLA preia o formă familiară de sedan ("coupé cu patru uși") cu o siluetă în picaj, care a fost un semn distinctiv al acestei mărci încă de la sosirea sa pentru anul model 2014. Cu toate acestea, designerii au modificat aspectul cu o capotă mai lungă și o punte spate mai scurtă pentru proporții mai sportive, puse în valoare de stratul de vopsea roșu rodie strălucitor. Ceea ce diferențiază și mai mult Concept CLA de predecesorii săi este un element de grilă mult mai îndrăzneț, care își împrumută forma de jos în sus de la roadsterul Mercedes-AMG SL și de la mașina sport GT. Din panoul grilă de culoarea caroseriei se ridică o galaxie de stele tridimensionale, iluminate, ceea ce conferă conceptului un aspect de bijuterie de aproape.

Limbajul de design corporativ Sensual Purity al Mercedes este evident în caroseria elegantă și în partea din spate curbată a Conceptului CLA, dar a fost revizuit ușor, cu aripi evazate care apar sub o bandă cromata clară care se îmbină perfect cu luminile din față și din spate. Apropo, atât farurile frontale cât și cele posterioare se mândresc cu iluminare LED pe toată lățimea și cu lumini de zi cu trei puncte, încastrate într-un relief în loc să apară sub o foaie de sticlă sau de plastic. Acest lucru îi conferă modelului CLA un aspect de nas în trepte în partea din față, în combinație cu forma grilei, care ar putea fi singurul pas greșit din punct de vedere stilistic al mașinii.

La interior, Concept CLA împrumută multe de la Vision EQXX, inclusiv materiale durabile și un afișaj Superscreen de înaltă tehnologie. Tapițeria argintie și albă a scaunelor este realizată din piele Nappa, care a fost tăbăcită folosind coji de cafea, un produs secundar al industriei băuturilor care altfel nu ar putea fi utilizat, iar țesătura strălucitoare de culoare mov este realizată din plastic PET reciclat. În interiorul buzunarelor ușilor apar benzi de mătase crescută în laborator, covorașele sunt fabricate din bambus, iar mânerele de ușă argintii satinate și ornamentele cotierelor sunt fabricate din hârtie reciclabilă. Printre elementele de stil amuzante se numără clasica coroană de lauri Benz, mărită și brodată pe scaune.

Mercedes-Benz Concept CLA dezvăluit cu tehnologia EQXX și autonomie WLTP de 750 de kilometri

Cel mai evident, Mercedes-Benz Concept CLA-Class dispune de un sistem de infotainment Superscreen uriaș, care se întinde pe toată suprafața bordului și care cuprinde trei ecrane separate: un instrumentar de bord și ecrane tactile în centru și în fața scaunului pasagerului. Ceea ce pare a fi gurile de aerisire HVAC cu turbină semnate Mercedes sunt de fapt cadrane pentru controlul climatizării pe două zone, fluxul de aer provenind de fapt din niște benzi din spatele Superscreen-ului plutitor. Sistemul de infotainment este gestionat de MB.OS, noul sistem de operare al constructorului auto, care dispune de un procesor răcit cu lichid - afișat cu mândrie pe firewall - pentru o funcționare mai rapidă, o grafică mai clară și o funcționalitate îmbunătățită.

Deoarece este încă un concept și nu un prototip funcțional și de condus, "specificațiile" mașinii de prezentare CLA sunt mai puțin literale și mai mult o estimare a ceea ce ne putem aștepta de la modelul de serie programat să ajungă pe piață până la sfârșitul anului 2024. Cu toate acestea, aceste specificații teoretice oferă totuși o mulțime de promisiuni. Deși bateria sa răcită cu apă este diferită de unitatea răcită cu aer a modelului EQXX, Concept CLA se laudă cu o serie de ajustări în materie de eficiență și sustenabilitate.

Vor fi oferite două tipuri diferite de baterii: o baterie cu fosfat de litiu-ion de nivel de intrare, cu o chimie rentabilă și cu anod de oxid de siliciu pentru o densitate energetică mai mare. De asemenea, celulele bateriei sunt ținute în poziție cu ajutorul unui adeziv în loc de șuruburi, economisind greutate, materiale și bani, oferind în același timp o integritate structurală și mai bună. Și, deși Benz nu a vrut să facă polițe cu privire la dimensiunea bateriei, a estimat acea autonomie de 750 de kilometri menționată mai sus și un consum de energie de 8,3 kilometri pe kilowatt-oră. Faceți un calcul și veți ajunge la o baterie cu o capacitate utilă de 89,6 kWh.

Pe Concept CLA, unitatea de propulsie respectivă este montată pe puntea spate, iar platforma MMA este, de asemenea, capabilă să aibă două motoare, ceea ce înseamnă că CLA de serie ar trebui să ofere tracțiune integrală electrificată. Mercedes nu a dorit să confirme dacă versiunea pe benzină va avea tracțiune spate sau față în forma de bază.

Apropo de tracțiune integrală, platforma MMA va genera cel puțin trei variante în afară de CLA - două crossovere și un break. Ca și în cazul modelului cu patru uși, celelalte mașini vor oferi probabil și ele propulsoare cu ardere internă, deși varianta EV ar trebui să sosească prima. Alte detalii cu privire la mașinile MMA nu au fost încă stabilite, deși ne așteptăm ca CLA shooting brake, GLA și GLB să debuteze imediat după CLA.

În mod clar, prețurile pentru aceste produse sunt departe, dar Mercedes a fost sincer în trecut că va trece probabil o perioadă de timp până când vehiculele electrice vor atinge paritatea de cost cu automobilele cu combustie internă. Cu siguranță vom avea mai multe informații înainte ca modelul CLA de serie să ajungă pe drumurile europene la sfârșitul anului viitor, însă până atunci, conceptul Mercedes-Benz de la Munchen ne va da multe motive să visăm.

"Lucrăm la o inteligență centrală făcută de BMW și nu făcută de furnizori. Lucrăm la motoare electrice, baterii de înaltă tensiune și este foarte important și la modul în care putem emoționa un astfel de automobil".