brand

Europa este o piață perfectă pentru mașinile electrice chinezești ieftine

Europa este o piață perfectă pentru mașinile electrice chinezești ieftine

Koller, șeful producătorului francez de piese auto Faurecia, a declarat că sectorul european al mașinilor electrice cu preț redus este o "piață ușoară" pentru producătorii chinezi de automobile.

Koller și-a exprimat părerea atunci când producătorii chinezi de automobile, precum BYD, au prezentat mașini electrice ieftine pe care intenționează să le exporte în Europa, unde vânzările de vehicule electrice sunt în creștere.

În cadrul salonului auto, vorbitorul a declarat că o mașină atractivă pentru consumatorii chinezi ar trebui să fie atractivă și pentru un cumpărător european.

Koller a relatat că a avut ocazia de a discuta cu directorii executivi de top a peste două duzini de companii auto chinezești din Shanghai. El a menționat că multe dintre acestea analizează posibilitatea de a-și expedia vehiculele în Europa.

Koller a estimat că producătorii chinezi de automobile au un "avantaj competitiv remarcabil" și, prin urmare, vânzările lor de mașini în Europa ar putea ajunge la un milion de unități anual, ceea ce reprezintă 8% din piața europeană de autovehicule din anul precedent.

La expoziție, BYD, cel mai important producător de vehicule electrice din China, a expus Seagull, cu un preț de pornire surprinzător de puțin peste 11.000 de dolari, ceea ce reprezintă doar o pătrime din costul majorității vehiculelor electrice din Europa în prezent.

Un nou val de producători chinezi de automobile vine în prim-plan și produce vehicule electrice care sunt atât rentabile, cât și avansate din punct de vedere tehnologic pentru consumatorul mediu, după cum reiese din spectacolul de la Shanghai și din modelul Seagull.

Vehiculele electrice își croiesc drum pe piețele de peste mări din Europa și Asia de Sud-Est, iar acest lucru a provocat îngrijorare în rândul producătorilor de automobile existente, după cum au raportat analiștii și directorii din industrie.

Analistul Adam Jonas de la Morgan Stanley a menționat într-o notă pentru investitori că Seagull este cea mai recentă dovadă a presiunii deflaționiste exercitate de producătorii chinezi de automobile și a prognozat că aceste firme vor adopta o poziție mai proactivă în ceea ce privește exportul de vehicule electrice entry-level dincolo de granițele Chinei.

BYD pune la dispoziție două variante ale vehiculului electric Seagull, cu o autonomie maximă cuprinsă între 305 și 405 km (190 și 252 mile). Acest model este echipat cu un sistem de încărcare rapidă care poate ajunge la o încărcare de 80% în treizeci de minute, pornind de la o încărcare de 30%. Sursa de energie este bateria Blade cu fosfat de litiu și fier BYD.

Fan Yuhong, o vizitatoare de 28 de ani care lucrează în domeniul publicității și care se afla la stand, și-a exprimat aprecierea față de mașină, spunând că este "potrivită pentru a merge și a reveni de la serviciu" și că este un "produs cu costuri relativ reduse". De asemenea, ea a remarcat că "nu trebuie să gestionezi nimic, ci doar să folosești bateria".

Bill Russo, fondatorul și directorul executiv al Automobility din Shanghai, a declarat că Seagull va deveni cel mai bine vândut automobil din China în jumătate de an de la debut. Acesta a adăugat: "Acest lucru revoluționează complet piața în ceea ce privește rentabilitatea".

Potrivit lui Russo, oamenii de pe piețele de peste mări ar trebui să găsească atractivă propunerea de valoare a Pescărușului. El a precizat: "Prețul este un factor de atracție indiferent de locație, indiferent dacă este vorba de o piață emergentă, de SUA sau de Europa, această mașină, cu propunerea sa de valoare, ar trebui să aibă rezultate bune la vânzări."

Exporturile de Spring, un mini vehicul electric de la Renault, din China în Europa sunt realizate de Dacia.

Nio, o firmă chineză care se ia la trântă cu giganți auto precum BMW, a anunțat săptămâna aceasta că va introduce în Europa o nouă marcă de vehicule electrice, mai economică, cu opțiunea de a evalua piața americană.

Qin Lihong, președintele Nio, a comentat că îmbunătățirea experienței de utilizare pe care o oferă europenilor i-ar ajuta să devină mai competitivi și să obțină o cotă echitabilă.

Zeekr, marca premium de vehicule electrice a companiei Geely, a anunțat că, până în 2026, va fi prezentă pe aproape toate piețele europene.

Constructorii auto consacrați profită de lanțul de aprovizionare din ce în ce mai competitiv al Chinei, exportând vehicule din această țară. BMW, de exemplu, trimite modelul său iX3 atât în Asia de Sud-Est, cât și în Europa.

Marca Dacia a Renault a exportat în Europa, anul trecut, Spring EV, un hatchback economic asemănător cu BYD Seagull, și a fost al doilea cel mai prolific exportator de vehicule electrice din China, după Tesla.

Numărul de mașini expediate din China s-a cvadruplat în doi ani, ajungând la două milioane în 2022. Dacă rata de export din primul trimestru se menține, se așteaptă ca totalul tuturor vehiculelor exportate să depășească trei milioane în acest an.

În 2019, Asociația Producătorilor de Automobile din China a raportat că exporturile BYD au crescut la un număr impresionant de 56.000 de vehicule, o creștere de patru ori mai mare decât în anul precedent. Această creștere a exporturilor a fost determinată în mare parte de modelul Yuan Plus EV.

Acest raport a fost realizat prin contribuțiile Automotive News, Reuters și Bloomberg.