Primul vehicul electric al Lamborghini va fi un Grand Tourer cu două locuri plus două
Până în 2028, Lamborghini va introduce primul său produs complet electric, sub forma unui grand tourer 2+2. Pentru a-și atinge obiectivul de reducere a emisiilor de carbon cu 80%, compania își va hibridiza întreaga gamă de modele până la sfârșitul anului 2021 și va adăuga o a patra linie de modele.
La debutul lui Lamborghini Revuelto 2024, președintele și CEO-ul companiei, Stephan Winkelmann, a precizat că cel de-al patrulea model va umple un gol în gama actuală a mărcii.
Winkelmann a declarat că ei cred că un GT 2+2 ar fi o completare excelentă a gamei lor actuale, care în prezent constă în două mașini super-sportive și un SUV. El a declarat că acesta ar fi un stil de caroserie complet nou.
Într-un e-mail de clarificare din partea constructorului auto, s-a afirmat că mașina nu va avea aceeași capacitate de rulare pe drum accidentat ca Urus, ceea ce a pus capăt speculațiilor privind forma sa asemănătoare unui crossover. Această idee apăruse inițial datorită previziunii Lamborghini despre vehiculul electric, care menționa că acesta are o gardă la sol mărită pentru utilizarea zilnică. Cu toate acestea, se pare că este menit să poată face față doar denivelărilor și drumurilor abrupte, nu și traseelor off-road și curselor de raliu. Acest lucru este susținut de faptul că atât Espada, cât și Islero au o gardă la sol mai mare decât Miura, dar nu sunt destinate pentru off-road.
Un GT cu patru locuri, complet electric, ar putea fi un concurent potențial pentru Lamborghini în fața viitorului Porsche 911 EV (și ar putea chiar să aibă un stil inspirat din modelele istorice ale constructorului auto). Acest EV s-ar alătura unei game Lamborghini care va fi complet electrică până la sfârșitul anului 2021, Urus primind o actualizare hibridă plug-in, iar succesorul lui Huracan având funcții complet electrice combinate cu un motor pe benzină. Revuelto, un model Lamborghini PHEV care va înlocui Aventador, va fi primul model al companiei în istoria sa de șaizeci de ani.
Deși Lamborghini nu a dezvăluit deocamdată niciun detaliu de design, se așteaptă ca modelul 2+2 să încorporeze aspecte ale stilului Y-motiv al lui Revuelto. Constructorul auto a menționat că, în prezent, vehiculele electrice nu se ridică la nivelul supercarurilor în ceea ce privește performanțele lor. Astfel, EV-ul nu va putea rivaliza cu Revuelto sau cu succesorul său, Huracan, pe circuit.
Este posibil ca tehnologia avansată a motorului cu flux axial de pe puntea față a lui Revuelto să poată fi integrată într-un vehicul complet electric, oferind o densitate de putere și o eficiență mai mare decât cea a motoarelor cu flux radial mai tipice. În prezent, doar mașinile de lux, cum ar fi nava amiral Lamborghini, Ferrari SF90 și McLaren Artura, dispun de motoare electrice cu flux axial.