brand

Lamborghini Revuelto 2024: Un V12 hibrid cu 1.001 CP

Lamborghini Revuelto 2024: Un V12 hibrid cu 1.001 CP

Nu în fiecare zi Lamborghini lansează un nou supercar emblematic, așa că ziua de astăzi este specială. Am avut puțin peste un deceniu cu Aventador, iar acum succesorul său este în sfârșit aici. Salutați-l pe Revuelto, un hypercar cu două locuri pe care Lamborghini îl prezintă ca fiind "viitorul apropiat" al automobilismului de înaltă performanță. Există o mulțime de tehnologie în această nouă mașină, dar dacă nu sunteți pregătiți pentru o lume fără un Lambo V12 nebunesc, credeți-ne când vă spunem că nu aveți de ce să vă temeți.

Sunt multe de discutat, dintre care majoritatea au fost deja prezentate în avanpremierele Lamborghini pentru grupul motopropulsor, șasiu și interior. Pentru a vă reîmprospăta memoria, inima acestei nave amiral este un nou V12 de 6,5 litri, completat de trei motoare electrice pentru a produce o putere combinată de 1.001 CP (1.000,7 pentru a fi mai exact). Puterea ajunge la toate cele patru roți prin intermediul unei noi cutii de viteze cu dublu ambreiaj și opt trepte, fiind disponibil și un mod complet electric pentru acest plug-in hybrid. Utilizează un nou șasiu monococă despre care Lamborghini spune că este primul care are o structură frontală complet din fibră de carbon. Șoferul are la dispoziție numeroase moduri de rulare din care poate alege, 13 la totalizări.

Din punct de vedere al performanțelor, se ajunge la 100 km/h în 2,5 secunde. La 124 mph este nevoie de mai puțin de 7 secunde. La viteză maximă, cel mai nou Lambo va depăși 350 km/h. Iar dacă vreți să vă plimbați liniștit prin oraș, puteți selecta modul complet electric pentru aproximativ 10 km, cu condiția ca bateria să fie încărcată complet.

Revuelto (pronunțat rev-ew-EL-tow) reprezintă un nou limbaj de design pentru Lamborghini. Da, există o mulțime de unghiuri sălbatice și câteva elemente clasice coapte în forma sa, cum ar fi lama plutitoare a lui Diablo de pe aripile spate și partea frontală înclinată a lui Murcielago. Privind Revuelto din profil, nu v-am învinovăți dacă ați simți vibrații majore de Aventador, dar prin toate acestea veți vedea o temă Y recurentă. Farurile și stopurile au o structură în formă de Y. Prizele de aer laterale mari sunt îndreptate în față ca o săgeată, injectând și mai mult Y în amestec. Centrul tabloului de bord încorporează, de asemenea, o formă frapantă de Y.

De ce atâta Y? Lamborghini asociază acest lucru cu "elemente aerospațiale" moderne, iar atunci când te uiți la un avion de luptă F-35 Lightning II, are un pic mai mult sens. Combinat cu liniile unghiulare ale caroseriei și cu modelele hexagonale din spate pentru orificiile de evacuare, Revuelto are ceva din atmosfera unui avion de luptă invizibil. Nici tema avioanelor nu este un accident - Lamborghini se referă la șoferul lui Revuelto ca fiind pilotul, iar pasagerul este copilotul. Totuși, nu este vorba numai despre viitor. Atunci când pilotul și copilotul ies din vehicul, o fac în continuare cu ajutorul ușilor tip foarfecă, pionierat de Lamborghini Countach, vechi de 50 de ani.

Designul lui Revuelto nu este pur și simplu un exercițiu de science-fiction. Aripioarele laterale din spatele roților din față sunt concepute pentru a ajuta la canalizarea aerului în prizele de aer de-a lungul concavității ușii. Acoperișul încastrat canalizează aerul către aripa din spate, oferind în același timp un pic mai mult spațiu pentru cap pentru ocupanții din interior. Splitterul față distribuie aerul departe de roțile din față, în timp ce în spate, cel mai sălbatic difuzor spate folosit vreodată pe un Lambo generează forță de apăsare în timp ce răcește motorul. Aripioara spate este activă și se ajustează automat în funcție de situație, sau poate fi controlată manual între trei moduri pentru o forță de apăsare minimă sau maximă.

Are vreo diferență? În comparație cu Aventador Ultimae, Lamborghini spune că Revuelto este cu 61% mai eficient și generează cu 66% mai multă forță de apăsare în situații de sarcină mare. Acest lucru va pune cu siguranță la încercare anvelopele sale personalizate Bridgestone Potenza Sport, eșalonate pentru a măsura 265/35-20 în față și 345/30-21 în spate. Este disponibilă o combinație mai mare de roți și anvelope cu 265/30-21 în față și 355/25-22 pentru spate. Iar dacă vă este greu să luați decizii, probabil că nu vreți să auziți de cele 400 de opțiuni de culori diferite disponibile pentru exterior. Vezi, ți-am spus că sunt multe de discutat.

După cum am menționat, motivul Y este prezent la interior, dar ceea ce iese în evidență sunt cele trei ecrane digitale. Niciunul nu este mare; șoferul primește un afișaj digital de 12,3 inchi, cu un ecran portret foarte modest de 8,4 inchi în mijloc. Totuși, pasagerul primește un ecran îngust de 9,1 inchi, care afișează, de asemenea, informații vitale despre vehicul. Toate cele trei ecrane pot fi glisate pentru a partaja informații, Lamborghini subliniind rolul pasagerului de copilot. Gestionând lucruri precum funcțiile de climatizare, navigația sau selectarea muzicii, șoferul este lăsat să se concentreze pe condus. Iar cu șapte setări de condus cu diverse subfuncții, există 13 moduri din care puteți alege.

Lamborghini Revuelto 2024: Un V12 hibrid cu 1.001 CP

Lamborghini își propune, de asemenea, să fie mai prietenos cu mediul (nu, serios) cu Revuelto. Constructorul auto are noi procese de fabricare a materialelor care sunt mai eficiente. Tapițeria combină diverse piei cu microfibre realizate din poliester reciclat. Și, la fel ca la exterior, există nu mai puțin de 70 de opțiuni de culoare disponibile pentru habitaclu.

Este timpul să revizuim grupul motopropulsor al lui Revuelto, pentru că este ceva. Un Lamborghini V12 de 6,5 litri sună familiar, dar acesta este un motor complet nou, care este mai ușor și mai puternic decât predecesorul său. Acesta dezvoltă 813 cai putere la 9.250 rpm și 535 de livre-pietru, totul fără a fi nevoie de turbocompresoare. În ceea ce privește partea hibridă, există două motoare electrice pentru roțile din față și un al treilea motor montat cu noua cutie de viteze cu dublu ambreiaj umed cu opt trepte, o altă premieră pentru Lamborghini. Aceasta este montată transerve în spatele motorului și nu în față, făcând loc pentru micul pachet de baterii de 3,8 kWh în ceea ce era tunelul de transmisie.

Da, acea baterie este foarte mică, dar este suficientă pentru a oferi modelului Revuelto o autonomie de aproximativ 10 km doar în regim electric. De asemenea, este suficient de mică pentru ca motorul să o reîncarce în aproximativ șase minute. Ideea nu este, evident, de a conduce în mod frugal, ci mai degrabă de a completa motorul cu performanțe, cu un plus de funcționare cu emisii zero pentru a accesa zone în care ar putea exista interdicții de utilizare a motoarelor. Cu capacitatea de tracțiune integrală, Revuelto oferă 1.001 CP la sol, sau o putere de 180 CP în modul EV care acționează doar roțile din față. Da, cea mai nouă navă-amiral Lambo are tracțiune față.