brand

Ferrari SF90 XX Stradale și Spider debutează cu 1.016 CP

Ferrari SF90 XX Stradale și Spider debutează cu 1.016 CP

Toate modelele anterioare XX de la Ferrari erau destinate exclusiv circuitului, dar acest lucru s-a schimbat odată cu noile SF90 XX Stradale și SF90 XX Spider decapotabil. Clienții se pot bucura de aceste modele mai puternice pe drumurile publice. Cu toate acestea, Ferrari le păstrează rare, producând doar 799 de modele hardtop și 599 de modele decapotabile.

Ambele modele folosesc în continuare un V8 twin-turbo de 4,0 litri cu asistență din partea a trei motoare electrice - două pentru puntea față și unul între motor și transmisie. Puterea crește la un total de 1.016 cai putere, față de 986 CP pentru SF90 Stradale standard.

De unul singur, V8-ul de pe SF90 XX Stradale produce 786 de cai putere (586 kilowați) în loc de 769 de cai putere (573 kW) pentru iterația anterioară. Motorul dispune de pistoane noi, prelucrare specifică a camerei de combustie și conducte de admisie și evacuare lustruite. Camera de admisie care vine din tub este mai aproape de peretele etanș al cabinei pentru a aduce mai mult din sunetul motorului în cabină. De asemenea, inginerii au eliminat sistemul de aer secundar pentru a pierde 3,5 kilograme.

Motoarele electrice primesc, de asemenea, un upgrade de putere pentru a face un total de 229 CP (171 kW) față de 217 CP (162 kW) pentru iterația anterioară. Capacitatea bateriei rămâne la 7,9 kilowați-oră. Atunci când rulează doar cu energie electrică, autonomia este în continuare de 15,53 mile (25 de kilometri), iar viteza maximă în modul EV rămâne neschimbată la 84 mph (135 km/h).

Există o nouă funcție de stimulare suplimentară din partea motoarelor electrice atunci când SF90 XX se află în modul de conducere Qualifying. Sistemul adaugă mai multă putere la ieșirea dintr-un viraj, iar Ferrari susține că această funcție reduce timpul pe turul de circuit Fiorano cu 0,25 secunde. Bateria are suficientă energie pentru a furniza până la 30 de astfel de impulsuri de putere.

Cutia de viteze este în continuare o unitate cu dublu ambreiaj cu opt trepte. Software-ul revizuit adaugă un zgomot la schimbarea treptelor de viteză care este similar cu zgomotul de evacuare atunci când se ridică de pe accelerație la turații ridicate.

Ambele modele ating 100 km/h în 2,3 secunde și au o viteză maximă de 320 km/h.

SF90 XX Stradale are o frânare îmbunătățită datorită unor etriere față reproiectate, cu o răcire mai bună. Rotoarele din spate cresc la 390 de milimetri în loc de 360 mm, cât sunt în prezent. Un nou controler ABS EVO lucrează cu senzorul 6W-CDS pentru a obține o estimare a vitezei vehiculului și apoi pentru a calcula distribuția corectă a frânării.

Ferrari SF90 XX Stradale și Spider debutează cu 1.016 CP

Ferrari ajustează SF90 XX Stradale pentru a arăta mai agresiv decât modelul standard (vezi comparația de mai sus). Un splitter frontal mai mare direcționează aerul sub mașină pentru a canaliza fluxul către partea inferioară reproiectată a caroseriei. Constructorul auto raportează că produce cu peste 99 de lire (45 kg) mai mult la 250 mph (155 mph) decât modelul obișnuit.

În timp ce vehiculul existent are o ieșire largă pe capotă, Ferrari adaugă elemente aerodinamice mai sofisticate la SF90 XX. O pereche de conducte se află de fiecare parte a nasului, iar lângă centru mai sunt încă două. Trei branhii se află pe fiecare aripă față.

Partea din spate primește aceeași atenție. Două guri de admisie se află pe capacul motorului, chiar în spatele acoperișului. Există, de asemenea, revizuiri la deschiderile din aripi, iar trei branșamente sunt chiar în spatele lor.

Chiar în partea din spate, Ferrari instalează o aripă fixă. Marca spune că acesta este primul model cu omologare rutieră de la F50 încoace care are una standard din fabrică. În total, reviziile caroseriei fac 530 de kilograme de forță de apăsare la 250 km/h.

Modificările la interior sunt mai puțin importante. SF90 XX are o planșă de bord Alcantara și o mulțime de ornamente din fibră de carbon. Selectorul schimbătorului de viteze este mai în față. Scaunele par a fi concepute dintr-o singură piesă, dar ornamentele elastice conectează secțiunile superioare și inferioare, astfel încât ocupanții pot regla spătarul.

SF90 XX Spider este în mare parte similar cu SF90 XX Stradale, cu excepția faptului că acoperișul său se poate deschide în 14 secunde. Revizuirile pentru acoperișul rabatabil înseamnă că unele dintre intrările din puntea spate a coupe-ului au dispărut.