brand

Europa trebuie să recupereze handicapul în dezvoltarea vehiculelor electrice accesibile

Europa trebuie să recupereze handicapul în dezvoltarea vehiculelor electrice accesibile

Fabricanții de automobile din Europa se confruntă cu o luptă pentru a șterge avansul Chinei în dezvoltarea vehiculelor electrice accesibile, au declarat analiștii și executivii industriei la salonul auto IAA Mobility din München.

"Trebuie să fie o luptă. Ei (producătorii chinezi de EV) sunt în mod clar foarte competitivi în lanțul de valori al mașinii electrice", a spus CEO-ul Renault, Luca de Meo. "Cred că sunt cu o generație înaintea noastră."

"Trebuie să recuperăm foarte repede", a adăugat el.

Piața de vehicule electrice din Europa vizată de producătorii auto chin

Producătorii auto chinezi, inclusiv MG, BYD și Xpeng, vizează piața de vehicule electrice (EV) din Europa, unde vânzările de EV au crescut cu aproape 55 la sută până la aproximativ 820.000 de vehicule în primele șapte luni, reprezentând aproximativ 13 la sută din toate vânzările de mașini.

Renault a prezentat la salonul auto de luni o versiune cu baterie electrică a crossover-ului său compact Scenic. "Scenic va avea un preț care este la îndemâna multor clienți, similar cu un model hibrid de aceeași dimensiune și categorie", a spus de Meo.

Renault a declarat că va lansa prețurile pentru Scenic E-Tech mai târziu în acest an, cu un lansare planificată în primul trimestru al anului 2024.

Amenințarea chineză pentru producătorii auto europeni

CEO-ul BMW, Oliver Zipse, a declarat că mărcile chineze reprezintă un "risc iminent" pentru producătorii auto de masă din Europa.

"Segmentul de piață al mașinii de bază va dispărea fie sau nu va fi realizat de producătorii europeni", a spus Zipse duminică, referindu-se la împingerea Chinei în Europa.

BMW a prezentat în avanpremieră mașinile sale electrice de generație următoare la München cu conceptul Vision Neue Klasse.

CEO-ul Mercedes-Benz, Ola Kallenius, a descris drumul către electromobilitate ca pe un maraton în care compania se află în prezent numai la kilometrul opt sau nouă.

"În această cursă, este important să menținem flexibilitatea tactică, dar să avem claritate strategică", a spus Kallenius în culisele spectacolului.

Mercedes a dezvăluit sedanul electric Concept CLA Class, care previzualizează noua sa gamă de mașini compacte.

Volkswagen și strategia sa pentru EV

Grupul Volkswagen a dezvăluit o versiune de performanță a viitorului său ID2 mic EV care va folosi insigna GTI și mașina de spectacol DarkRebel pentru marca sa Cupra, care evidențiază o nouă abordare orientată către design pentru cele 10 mărci ale producătorului auto.

CEO-ul Grupului VW, Oliver Blume, nu vede încă ambițiile producătorilor auto chinezi pentru Europa ca o amenințare. "Avem cunoștințele despre vehicule, avem nivelul de calitate. Și avem un patrimoniu de marcă. Nou-veniții nu au asta", a spus el.

Din punct de vedere al prețurilor, a spus el, diferența cu producătorii tradiționali de automobile din Europa nu va fi atât de mare.

"Chinezii nu vor putea oferi nivelul de cost pe care îl oferă în China în Europa", a spus Blume.

Angajamentul enorm al producătorilor auto europeni pentru EV

Președintele Xpeng, Brian Gu, a declarat că, deși producătorii auto europeni sunt în prezent în urma Chinei, au făcut un "angajament enorm" pentru EV-uri cu parteneriate și investiții mari în tehnologie.

"Nu aș exclude niciodată producătorii mari care încearcă cu adevărat să revină și să se concentreze pe această tranziție importantă", a spus Gu.

Analistul industriei auto, Ferdinand Dudenhoeffer, a declarat că chinezii sunt "campionii mondiali" în fabricarea bateriilor, care pot reprezenta până la 40% din costul unui EV.

Producătorii de baterii chinezi care se stabilesc în Germania ajută la reducerea costurilor EV și politicienii germani trebuie să se asigure că nu sunt "alungați din țară cu strategii stupide de decuplare", a spus Dudenhoeffer.

Prezența chineză la show-ul auto din München

Prezența chineză se simte puternic la spectacolul din München. Aproximativ 41% din expozanții de la evenimentul de anul acesta au sediul în Asia, cu dublul numărului de companii chineze prezente comparativ cu show-ul din München din 2021.

Xpeng a declarat că va intra pe piețele germane și franceze începând din 2024 cu SUV-urile G9 și G6 și sedanul mare P7. Vizibilitatea Xpeng a crescut după ce VW a anunțat recent că va lucra cu compania pentru a dezvolta modele electrice pentru piața chineză.

BYD a prezentat noile sale oferte electrice pentru piața europeană, inclusiv vehiculul sport utilitar compact Seal U și sedanul Seal. Acesta din urmă va începe de la 44.900 de euro (48.470 de dolari) în Germania, punându-l în competiție directă cu Tesla Model 3 și mai multe dintre mașinile VW.

Fabian Brandt de la consultanța Oliver Wyman a spus despre spectacol: "Ceea ce obișnuia să fie o performanță pentru industria auto germană de a demonstra poziția sa extrem de puternică este acum o întâlnire între jucători progresivi de pe tot globul, în special China."

Sosirea producătorilor de EV chinezi a ridicat preocupări că aceștia vor submina producătorii locali de automobile și vor ajunge să domine vânzările de EV.

Prețul mediu al unui EV în China a fost mai mic de 32.000 de euro (35.000 de dolari) în prima jumătate a anului 2022 comparativ cu aproximativ 56.000 de euro în Europa, potrivit cercetătorilor de la JATO Dynamics.

"Europa trebuie să înceteze să fie naivă din punct de vedere macroeconomic în fața Chinei", a spus duminică șeful de inginerie al Renault, Gilles Le Borgne, jurnaliștilor, indicând controlul țării asupra întregului lanț de aprovizionare cu baterii.