Dacia Bigster: Viitorul SUV Compact cu Motor de 1.8 litri și Sistem e-AWD
Dacia, producătorul auto român, a dezvăluit conceptul său de SUV Bigster care va fi lansat pe piață în 2025. Acesta vine în urma noii generații Duster și împărtășește multe asemănări de design cu acesta. Cu toate acestea, Bigster promite să fie o opțiune mai mare și mai avansată, oferind o experiență de conducere îmbunătățită și mai multă versatilitate.
Potrivit publicației l'Argus, sursă de încredere în industria auto, viitorul Dacia Bigster va avea o lungime de aproximativ 4,60 metri, încadrându-se perfect în segmentul SUV-urilor compacte. Acesta va oferi un spațiu generos pentru pasageri și bagaje, fiind ideal pentru călătorii lungi și aventuri în natură.
Designul Bigster-ului va păstra elementele distinctive ale mărcii Dacia, cum ar fi grila frontală în formă de V și linii robuste. Cu toate acestea, se așteaptă ca Bigster să prezinte și unele îmbunătățiri și elemente de design mai moderne, care îi vor conferi o prezență puternică pe șosea.
Unul dintre aspectele notabile ale viitorului Bigster este faptul că va fi disponibil cu un al treilea rând de scaune, ceea ce îl va face mai atractiv pentru familiile numeroase sau persoanele care au nevoie de mai multe locuri. Acesta va oferi suficient spațiu pentru a transporta până la șapte pasageri și va fi confortabil pentru toți ocupanții.
Interiorul va fi amenajat cu materiale de calitate și finisaje atent alese, asigurând astfel un nivel ridicat de confort și rafinament. Panoul de bord va fi intuitiv și ușor de utilizat, punând la dispoziție șoferului toate informațiile necesare în timpul condusului.
Una dintre cele mai interesante noutăți aduse de Dacia Bigster este sistemul de propulsie. Potrivit informațiilor oferite de l'Argus, Bigster va fi disponibil într-o variantă mild hybrid (mHEV) cu un motor de 1.2 litri, dezvoltând 140 CP. Acesta va fi alimentat atât cu benzină, cât și cu GPL, oferind astfel o opțiune ecologică și economică pentru șoferi.
În plus, Bigster va fi echipat cu o transmisie 4x4 electrificată, oferind o tracțiune excelentă în orice condiții de drum. Acesta va fi primul model Dacia care va introduce un diferențial e-AWD, care va îmbunătăți manevrabilitatea și stabilitatea pe teren accidentat.
Pe lângă varianta mild hybrid, Bigster va fi oferit și cu un sistem full hybrid (HEV) care va include un motor termic de 1.8 litri în ciclu Atkinson. Deși specificațiile exacte ale acestui sistem nu au fost încă dezvăluite, se așteaptă ca puterea dezvoltată să fie mai mare decât cea a hibridului de 1.6 litri și 140 CP disponibil pe modelul Jogger.
Transmisia cuplată la acest sistem full hybrid va fi produsă de grupul Renault, pe baza unui concept dezvoltat de start-up-ul francez Whylot. Acest sistem va oferi o eficiență ridicată și o experiență de conducere lină și plăcută.
Sursele citate de l'Argus susțin că atât Dacia Bigster, cât și noul sistem hibrid de 1.8 litri vor fi produse la uzinele din România, de la Mioveni. Aceasta reprezintă o veste pozitivă pentru economia locală și confirmă angajamentul Dacia față de producția autohtona.
Potrivit jurnaliștilor de la l'Argus, prețul de bază al viitorului Dacia Bigster va fi de aproximativ 22.000 de euro, fiind cu aproximativ 3.000 de euro mai mare decât prețul viitoarei generații Duster. Cu toate acestea, Bigster va oferi un raport preț-calitate excelent în segmentul său, fiind o opțiune accesibilă pentru cei care caută un SUV compact și performant.
Dacia Bigster este un pas important în evoluția mărcii românești, oferind un model cu tehnologii avansate și opțiuni de propulsie eficiente. Acesta va atrage cu siguranță atenția pasionaților de mașini și va consolida poziția Dacia ca un jucător important pe piața SUV-urilor compacte.