brand

Noul SUV Dacia Bigster: preț, specificații și data lansării

Noul SUV Dacia Bigster: preț, specificații și data lansării

Gama Dacia se pregătește să primească un nou membru: modelul Bigster, primul SUV mediu al mărcii româno-franceze. Poziționat ca o alternativă accesibilă la rivali populari precum Ford Kuga, Nissan Qashqai și Skoda Karoq, noul Bigster promite un raport excelent calitate-preț și un design robust.

Deși Dacia are deja în gamă SUV-ul de succes Duster, acesta este un model mai compact, asemănător cu Nissan Juke. Bigster vine să acopere golul pentru un vehicul mai spațios și orientat către familii, fără a sacrifica accesibilitatea financiară specifică mărcii.

Până acum, am putut doar să aruncăm o privire asupra unui prototip puternic camuflat în timpul testelor, dar un concept prezentat în 2021 ne-a dat cele mai bune indicii despre aspectul final al producției de serie.

Liniile exterioare ale SUV-ului Bigster par să preia elemente distincte de design de la conceptul omonim din 2021. Aspectul său este dominat de trăsături puternice și unghiuri drepte, cu bare de protecție și praguri proeminente care accentuează caracterul robust.

Deși versiunea de producție ar putea fi ușor atenuată față de concept, se așteaptă ca Bigster să păstreze farurile subțiri cu LED-uri și stopurile în formă de Y. Garda la sol mărite și ariile protejate din jurul caroseriei sugerează și aptitudini ușoare pentru off-road.

Cu o lungime estimată la aproximativ 4,6 metri, Bigster se va situa în segmentul SUV-urilor medii, alături de modele ca Ford Kuga, Volkswagen Tiguan și Opel Grandland. Aceste dimensiuni ar putea permite chiar și o configurație opțională cu 7 locuri, deși Dacia nu a confirmat încă această posibilitate.

Habitaclul ar trebui să ofere un spațiu interior generos, cu un design practic și materiale robuste, specifice stilului Dacia. Se așteaptă ca Bigster să preia noul ecran tactil central de 10,1 inchi și panoul de instrumente digital de 7 inchi de la Duster, precum și sistemul "YouClip" pentru accesorii detașabile.

Pentru a menține un preț atractiv, Bigster va fi construit pe aceeași platformă CMF-B ca și celelalte modele Dacia: Duster, Sandero și Jogger. Deși va fi cel mai mare model bazat pe această arhitectură, reutilizarea platformei va ajuta la reducerea costurilor de dezvoltare și producție.

Gama de motoare a SUV-ului Bigster ar putea include atât versiuni convenționale, cât și hibride ușoare și hibride. Platforma CMF-B poate găzdui deja sistemul mild-hybrid TCe 130 de 128 CP disponibil pe Duster, precum și tehnologia Hybrid 140 cu motor pe benzină de 1.6 litri și două motoare electrice.

Această gamă de opțiuni ar permite clienților să aleagă între performanțe și eficiență, în funcție de nevoile lor specifice. În plus, Dacia ar putea oferi tracțiune integrală opțională pentru cei care doresc capabilități ușoare de off-road.

Dincolo de dimensiunile generoase, interiorul noului Bigster este proiectat să ofere un mediu confortabil și bine echipat, fără a sacrifica accesibilitatea financiară specifică mărcii Dacia.

Se așteaptă ca habitaclul să fie dominat de materiale robuste și finisaje practice, cu accente de culoare pentru un plus de personalitate. Scaunele ar putea fi tapițate cu țesături rezistente, ușor de întreținut, în timp ce suprafețele tari ar putea fi acoperite cu materiale reciclate durabile.

În centrul consolei ar putea fi amplasat un ecran tactil de 10,1 inchi pentru sistemul multimedia, împrumutat de la SUV-ul Duster recent modernizat. Acest sistem ar putea oferi compatibilitate cu Apple CarPlay și Android Auto, permițând conectarea ușoară a smartphone-urilor.

Un cadran digital de 7 inchi ar putea înlocui afișajul clasic pentru vitezometru și tahometru, oferind o interfață modernă și personalizabilă. Bigster ar putea fi, de asemenea, echipat cu o gamă de sisteme de asistență pentru șofer, cum ar fi avertizarea de coliziune frontală și monitorizarea unghiului mort.

Datorită dimensiunilor sale generoase, noul Dacia Bigster ar trebui să ofere un spațiu interior excelent atât pentru pasageri, cât și pentru bagaje. Rândul doi de scaune ar putea fi proiectat să culiseze pentru a maximiza spațiul pentru picioare sau volumul portbagajului, în funcție de necesități.

Dacă Dacia decide să ofere o configurație opțională cu 7 locuri, aceasta ar putea fi realizată prin adăugarea unui al treilea rând de scaune rabatabile, ideale pentru copii sau pentru deplasări ocazionale.

Un element distinctiv al noului Bigster ar putea fi sistemul de accesorii "YouClip" introdus pe Duster. Acesta permite atașarea unor accesorii practice precum suporturi pentru băuturi sau lămpi de citit pe o serie de puncte de prindere din interiorul mașinii.

De asemenea, se așteaptă ca Bigster să ofere o gamă de sisteme modulare și compartimente de depozitare ingenioase, pentru a maximiza versatilitatea și funcționalitatea spațiului interior.

Deși nu este proiectat ca un SUV dedicat off-road-ului, Bigster va afișa un aspect robust și capabil, inspirat de stilul de design al conceptului original. Elementele distinctive ar putea include bare de protecție din plastic, praguri proeminente și aripi protejate.

Garda la sol mărite și liniile puternice ale caroseriei vor sugera aptitudini ușoare pentru drumuri de țară sau teren accidentat. Cu toate acestea, prioritatea rămâne un confort și o ținută de drum sigure pe șosea.

Cu o lungime estimată la aproximativ 4,6 metri, Dacia Bigster se va situa în segmentul SUV-urilor de dimensiuni medii. Aceste dimensiuni ar trebui să îl facă suficient de spațios pentru a deservi cu ușurință nevoile unei familii, atât în ceea ce privește spațiul pentru pasageri, cât și volumul portbagajului.

În plus, lungimea generoasă ar putea permite o configurație opțională cu 7 locuri, transformând Bigster într-un vehicul polivalent pentru familii numeroase sau grupuri mai mari. Rămâne de văzut dacă Dacia va oferi această opțiune sau va păstra un singur aranjament cu 5 locuri.

Un aspect important al SUV-urilor este versatilitatea și capacitatea mare de încărcare, iar noul Bigster nu va face excepție. Cu bancheta spate rabatată, se așteaptă ca portbagajul să ofere un volum generos, suficient pentru bagajele unei familii sau pentru echipamentele recreaționale.

De asemenea, se preconizează ca Bigster să fie echipat cu o trapă de plafon panoramică opțională, permițând transportul obiectelor lungi și înguste, cum ar fi bârne sau scări. Bara de remorcare ar putea fi, de asemenea, disponibilă ca opțiune pentru remorcarea unei remorci ușoare sau a unei rulote mici.

Similar altor modele Dacia, se așteaptă ca Bigster să fie oferit în câteva versiuni de echipare bine definite, pentru a simplifica procesul de achiziție. Acestea ar putea include o versiune de bază esențială, o versiune intermediară mai bine echipată și, eventual, o versiune de top cu cele mai multe dotări.

De asemenea, ar putea exista o gamă de opțiuni de personalizare, precum culori exterioare distincte, jante din aliaj ușor și accesorii precum barele de pavilion sau suporturile pentru biciclete. Acest lucru le-ar permite clienților să își personalizeze SUV-ul în funcție de preferințele și nevoile lor specifice.

Deși Dacia nu a anunțat încă o dată de lansare oficială, se estimează că noul Bigster ar putea fi prezentat publicului în a doua jumătate a anului 2024, cu lansarea pe piață urmând în 2025.

În ceea ce privește prețul, CEO-ul Dacia, Denis Le Vot, a sugerat că Bigster ar putea începe de la mai puțin de 20.000 de lire sterline în Regatul Unit - un preț similar cu cel al SUV-ului Duster, dar pentru un vehicul semnificativ mai spațios.

Această strategie de preț agresivă ar putea face din Bigster o opțiune extrem de atractivă pentru familiile care caută un SUV spațios și bine echipat, dar la un cost rezonabil. Rămâne de văzut dacă noul model va reuși să mențină raportul calitate-preț excelent pentru care este cunoscută Dacia.