brand

Dacia Bigster: Fratele mai mare al Dusterului își croiește drum în segmentul SUV-urilor compacte cu o formulă axată pe valoare

Dacia Bigster: Fratele mai mare al Dusterului își croiește drum în segmentul SUV-urilor compacte cu o formulă axată pe valoare

Dacia, brandul apreciat pentru ofertele sale accesibile, își extinde gama cu un nou membru de familie: Bigster. Acest SUV de dimensiuni medii reprezintă o incursiune îndrăzneață a mărcii în segmentul atât de competitiv, însă profitabil al SUV-urilor compacte. Programat să fie lansat în prima parte a anului 2025, Bigster promite să ofere o alternativă atrăgătoare pentru cumpărătorii care caută un vehicul spațios și practic, fără a face compromise semnificative la capitolul buget.

Dacia a reușit să creeze o identitate distinctă pentru Bigster, inspirată de conceptul omonim prezentat în 2021. Liniile sale puternice și musculoase transmit un aer de robustețe și aventură, făcând trimitere la spiritul offroad al mărcii. Aspectul său împletește armonios elementele utilitare cu accente stilistice moderne.

Bigster atrage priviri datorită gardelor generoase ale roților, accentuate de protecțiile laterale și pragurile înalte. Aceste elemente conferă un aspect robust și pregătit pentru orice provocare. Farul în formă de "Y" și stopurile cu același design distinctiv întregesc look-ul caracteristic al mărcii.

Grilă neagră lucios, cu emblema "Dacia Link" central poziționată, și bara de protecție față din material plastic rezistent completează imaginea de off-roader autentic. De asemenea, Dacia a introdus o nuanță de culoare exclusivă pentru Bigster, numită "Indigo Blue", care accentuează linia dinamică a modelului.

Un aspect remarcabil al Bigsterul este utilizarea materialului "Starkle" pentru anumite componente exterioare, cum ar fi protecțiile laterale și bara spate. Acesta conține până la 20% plastic reciclat, iar finisajul său mătăsos și neted îi conferă un aspect distinctiv.

În plus, bara de protecție față și cea spate sunt "vopsite în masă", ceea ce înseamnă că sunt colorate în întregime, nu doar la suprafață. Astfel, eventualele zgârieturi devin mai puțin vizibile, sporind durabilitatea aspectului estetic.

Dincolo de exteriorul robust, interiorul Bigster se remarcă prin spațiozitate și dotări practice, concepute special pentru nevoile familiilor active. Cabina este identică cu cea a lui Duster, însă Dacia a depus eforturi pentru a integra nivelul de rafinament, spațiu și echipamente așteptate de la un SUV familial.

Fiecare model Bigster este echipat cu un ecran tactil central de 10,1 inch, care rulează cel mai recent sistem de infotainment al mărcii, compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto. Imediat dedesubt se află o serie de butoane fizice pentru controlul climatizării, ușor accesibile.

În fața șoferului se găsește un afișaj pentru bord de 7 sau 10,1 inch, în funcție de nivelul de echipare, care oferă toate informațiile esențiale despre vehicul într-un format clar și ușor de citit.

Cu o lungime de 4,57 metri, Dacia susține că Bigster este unul dintre cele mai spațioase modele din segmentul său, putând găzdui confortabil cinci adulți împreună cu bagajele acestora. Această afirmație este susținută de capacitatea portbagajului de 667 litri, cu mult mai mare decât cea a principalilor săi competitori.

Bancheta spate frăționată în raport 40/20/40 permite plierea selectivă a spătarelor pentru a crea un spațiu de încărcare de până la 2,7 metri lungime. În plus, atunci când sunt doar doi pasageri pe bancheta din spate, scaunul central se poate plia pentru a crea un spațiu pentru pahare și un suport pentru smartphone.

Dacia Bigster: Fratele mai mare al Dusterului își croiește drum în segmentul SUV-urilor compacte cu o formulă axată pe valoare

Dacia a integrat și câteva dotări ingenioase pentru iubitorii de activități outdoor. Sistemul "YouClip" permite montarea diverselor accesorii, precum suporturi pentru tablete, compartimente pentru pahare sau chiar o lanternă, în locații convenabile din interiorul mașinii și în portbagaj.

De asemenea, va fi disponibilă opțional o "Sleep Pack", similară celei oferite pentru modelul Jogger, care include o cortină ce se poate atașa în spatele mașinii pentru a crea un adăpost temporar. În plus, un "Cargo Box" montat pe cârligul de remorcare va mări capacitatea de încărcare fără a crește înălțimea vehiculului.

Gama de motorizări eficiente a Dacia Bigster

Pentru a satisface cerințele diverse ale clienților, Bigster va fi disponibil cu mai multe opțiuni de motorizare, unele fiind premiere pentru Dacia. Toate se bazează pe platforma CMF-B a Grupului Renault, la fel ca și Dusterul.

Motorul hibrid ușor de 1.2 litri TCe 140

Această motorizare de bază combină un motor pe benzină turbo de 1.2 litri cu trei cilindri și tehnologia mild-hybrid de 48V. Puterea totală este de 138 CP și 230 Nm, iar emisiile de CO2 sunt de 129 g/km. Dacia estimează un consum mediu de până la 4,7 l/100 km.

Sistemul mild-hybrid nu permite deplasarea în modul 100% electric, însă asistă motorul la pornire și accelerare. Bateria de 0,8 kWh se reîncarcă prin recuperarea energiei la frânare.

Motorizarea hibridă completă Hybrid 155

Aceasta reprezintă o premieră pentru Grupul Renault, combinând un motor pe benzină de 1.8 litri cu patru cilindri, o transmisie automată cu șase trepte și un motor electric principal, unul de pornire și o baterie de 1,4 kWh.

Puterea cumulată este de 153 CP, iar motorul electric oferă un cuplu de 205 Nm. Bigster Hybrid poate rula în modul electric până la 80% din timpul petrecut în oraș și are un consum mediu de până la 4,1 l/100 km, potrivit Dacia.

Motorul pe GPL de 1.2 litri TCe 140 mild-hybrid

Această variantă utilizează același motor turbo de 1.2 litri ca și motorizarea de bază, însă beneficiază de tehnologia mild-hybrid de 48V și poate funcționa atât pe benzină, cât și pe GPL. Are o putere de 140 CP și emisii de 115 g/km de CO2.

Motorul pe GPL este o opțiune populară în țări precum Italia, Polonia și Turcia, datorită costurilor reduse de alimentare. Dacia estimează că investiția inițială pentru sistemul GPL se amortizează după parcurgerea a 15.000 de kilometri.

Tracțiunea integrală pentru aventuri off-road

Pentru iubitorii de aventuri în afara drumurilor bătătorite, Bigster va fi disponibil și cu tracțiune integrală. Această versiune folosește motorul mild-hybrid de 1.2 litri TCe 130, cu o putere de 128 CP și 230 Nm, combinat cu o transmisie manuală și cinci moduri de conducere pentru diferite tipuri de teren: Auto, Eco, Off-Road, Noroi/Nisip și Zăpadă.

Bigster-ul va fi produs în fabrica Dacia din Pitești, România, alături de Duster. În schimb, modelele mai mici Sandero și Jogger sunt asamblate în Maroc, demonstrând versatilitatea și eficiența operațiunilor de producție ale companiei.

Deși Dacia nu a furnizat un obiectiv specific de vânzări pentru Bigster, Le Vot a subliniat potențialul uriaș al acestui model. Cu aproximativ 2,8 milioane de vânzări anuale pentru toate modelele compacte în Europa și un preț mediu de revânzare de peste 35.000 de euro în acest segment, Bigster-ul este poziționat strategic pentru a atrage clienți care caută un SUV compact accesibil și bine echipat.

Lideri de Piață în Segmentul Compact

În prezent, cele mai bine vândute SUV-uri compacte în Europa sunt Volkswagen Tiguan, cu 118.722 de unități vândute în primele opt luni ale anului, și Kia Sportage, în timp ce Dacia Jogger, un crossover mai degrabă decât un SUV adevărat, s-a clasat pe locul 10 cu 60.922 de unități vândute.

Cu Bigster-ul, Dacia își propune să devină un jucător important pe această piață competitivă, oferind clienților o alternativă atractivă la un preț accesibil.

Sub conducerea lui Denis Le Vot și a CEO-ului Grupului Renault, Luca de Meo, Dacia a trecut printr-o recalibrare subtilă a imaginii de marcă, trecând de la conceptul de "mașini ieftine" la cel de "raport calitate-preț excelent", cu un accent pe stilul de viață outdoor. Compania și-a stabilit un obiectiv ambițios de a atinge o marjă operațională de 15% până în 2030, de la aproximativ 10% în prezent.

SUV-urile și modelele compacte, care au marje mai mari decât mașinile mici, vor juca un rol crucial în atingerea acestui obiectiv. Bigster-ul reprezintă un pas important în această direcție, demonstrând angajamentul Dacia de a oferi clienților săi vehicule accesibile, bine echipate și eficiente din punct de vedere al costurilor.

Cu lansarea Bigster-ului, Dacia deschide un nou capitol în istoria sa și își consolidează poziția pe piața europeană a SUV-urilor compacte. Acest model ingenios combină un design modern, performanțe remarcabile și o accesibilitate financiară excelentă, oferind clienților o alternativă atractivă la mașinile mai scumpe din acest segment.

Datorită cercetării amănunțite a pieței, a gamei variate de opțiuni de motorizare și a atenției acordate sustenabilității, Bigster-ul este bine poziționat pentru a deveni un succes atât în rândul clienților cât și al entuziaștilor auto. Rămâne de văzut dacă acest SUV compact va reuși să-și atingă obiectivele ambițioase, dar una este sigură: Dacia a ridicat ștacheta în ceea ce privește raportul calitate-preț în segmentul său.