brand

BMW ia frâiele în cursa mașinilor electrice în Europa: depășește Tesla la vânzări

BMW ia frâiele în cursa mașinilor electrice în Europa: depășește Tesla la vânzări

Bătălia pentru supremația în sectorul european al vehiculelor electrice a luat o întorsătură neașteptată, BMW reușind o performanță istorică. Conform datelor recente ale firmei de analiză JATO Dynamics, constructorul german a vândut mai multe mașini electrice decât Tesla pe batrana continentă în luna iulie.

Potrivit raportului, BMW a înregistrat 14.869 de vehicule electrice noi vândute în Europa în iulie, cu 308 mai multe decât Tesla. Această marjă mică, dar semnificativă, arată cât de rapid a urcat BMW în topul producătorilor de mașini electrice, în timp ce continuă să ofere și opțiuni hibride și pe combustibili fosili.

În același timp, Tesla a înregistrat un declin al vânzărilor în Europa luna trecută. Înmatriculările modelelor Y și 3 au scăzut cu 16%, respectiv 17%, totalizând 9.544 și 4.694 de unități vândute. Aceste scăderi au permis BMW Group să treacă înainte pe primul loc în topul vânzărilor de mașini electrice în Europa în iulie.

Cu toate acestea, în ansamblu, vânzările de vehicule electrice în Europa au scăzut cu 6% față de aceeași perioadă a anului trecut. JATO Dynamics atribuie această tendință negativă lipsei stimulentelor guvernamentale și îngrijorărilor legate de valoarea reziduală.

Chiar dacă BMW Group a cucerit coroana generală, cea mai bine vândută mașină electrică în Europa în iulie a rămas Tesla Model Y, cu o marjă consistentă de 9.544 de unități. Pe locurile următoare s-au situat Volvo EX30 cu 6.573 de vânzări și Volkswagen ID.4 cu 5.295 de unități.

Două modele BMW au reușit să intre în top 10, iX1 ocupând locul 4 cu 4.305 unități vândute, iar i4 clasându-se pe 5 cu 4.198 de vehicule.

În ciuda scăderii generale a vânzărilor de mașini electrice, piața auto europeană a înregistrat o creștere de 2% în iulie comparativ cu aceeași lună a anului trecut, ajungând la 1,03 milioane de unități vândute. Remarcabil este faptul că 54% dintre acestea au fost SUV-uri.

Analistul Felipe Munoz de la JATO Dynamics a explicat această tendință: "Consumatorii europeni au acum acces la mai multă varietate ca niciodată, iar SUV-urile reprezintă o opțiune mai confortabilă și mai atractivă pentru mulți. Alături de creșterea disponibilității modelelor accesibile ca preț, acest lucru îi ajută pe cumpărători să facă trecerea de la segmentele tradiționale către SUV-uri."

Chiar dacă Tesla Model Y a fost cea mai bine vândută mașină electrică în Europa în iulie, aceasta a rămas departe de liderul general al vânzărilor, Dacia Sandero, cu 22.398 de unități comercializate. Pe locurile următoare s-au situat Volkswagen T-Roc cu 19.254 de vânzări și Toyota Yaris Cross cu 17.314 unități.