brand

Bătălia pentru supremația mașinilor electrice: Mărcile chineze și europene își întăresc ofensiva la Salonul Auto de la Paris

Bătălia pentru supremația mașinilor electrice: Mărcile chineze și europene își întăresc ofensiva la Salonul Auto de la Paris

Salonul Auto de la Paris din 2024 va fi scena unui adevărat război al mărcilor pentru a câștiga teren pe piața vehiculelor electrice, în condițiile în care producătorii tradiționali încearcă să țină piept competiției tot mai puternice din partea rivalilor chinezi. Evenimentul va pune în lumina reflectoarelor cele mai recente modele electrice ale brandurilor occidentale și orientale, demonstrând cât de rapidă este transformarea industriei auto către mobilitatea electrică.

Producătorii auto francezi vor avea o prezență impresionantă la salonul de acasă. Renault, unul dintre pionierii mobilității electrice în Europa, va lansa noul crossover electric de dimensiuni mici Renault 4 E-Tech. Inspirat de modelul clasic Renault 4 din anii '60, noul vehicul electric va încerca să câștige inimile francezilor prin designul său retro și accesibilitatea prețului.

Grupul Stellantis, rezultat din fuziunea dintre Fiat Chrysler și PSA Peugeot Citroën, va fi, de asemenea, prezent cu mărcile sale franceze Peugeot și Citroën, alături de brandul sportiv italian Alfa Romeo. Peugeot se va concentra pe versiunile electrice de mare autonomie ale SUV-urilor sale populare 3008 și 5008, în timp ce Citroën va dezvălui un concept car care prefigurează un viitor model important.

Mărcile europene tradiționale nu vor sta deoparte în fața valului de vehicule electrice chineze. BMW, Audi și Volkswagen vor fi prezente cu cele mai recente realizări ale lor în domeniul mobilității electrice.

Audi va expune în premieră mondială versiunea coupe a SUV-ului electric Q6 E-Tron, precum și noile generații ale modelelor Q5 și A6 E-Tron. În schimb, BMW va prezenta două concepte care anticipează viitoarea platformă electrică Neue Klasse, incluzând un SUV și un sedan.

Skoda, marca accesibilă a grupului Volkswagen, va dezvălui Elroq, un SUV electric compact care va concura cu modele precum Renault Scenic E-Tech și Ford Explorer electric. Volkswagen, la rândul său, va expune SUV-ul cu șapte locuri Tayron și conceptul ID GTI, o versiune hot hatch electrică.

În pofida tarifelor vamale impuse de Uniunea Europeană asupra vehiculelor electrice importate din China, producătorii auto chinezi își intensifică ofensiva de vânzări pe piața europeană. BYD, liderul mondial al vehiculelor electrificate, va fi prezent alături de branduri chineze mai mici, precum noul partener al Stellantis, Leapmotor.

BYD va prezenta versiunea europeană a SUV-ului electric Sealion 7, un rival direct al lui Tesla Model Y. Sealion 7 va fi cel mai avansat model BYD din Europa, cu încărcare rapidă de până la 240 kW și integrarea bateriei în șasiu pentru a reduce greutatea. De asemenea, BYD va face debutul european al SUV-ului de lux Yangwang U8.

Leapmotor, brandul chinez care a atras interesul atât al Stellantis, cât și al Volkswagen, își va începe ofensiva europeană cu două modele: SUV-urile mici T03 și C10 de dimensiuni medii. Un nou model, SUV-ul compact B10, va fi prezentat în premieră mondială la Paris.

După o pauză de șase ani, Tesla revine la Salonul Auto de la Paris. Standul producătorului american va prezenta întreaga gamă de modele, inclusiv Model 3, Model Y, Model X, Model S și mult-așteptatul Cybertruck. Prezența Tesla la acest important eveniment auto european subliniază ambiția companiei de a-și consolida poziția pe piața europeană în fața competiției tot mai puternice.

General Motors își relansează brandul Cadillac în Europa ca o marcă premium dedicată vehiculelor electrice. Lyriq, un SUV electric rival pentru Mercedes-Benz EQE și Audi Q8 E-Tron, va fi expus la standul Cadillac de la Paris. Producătorul american speră să se diferențieze de concurența germană prin designul îndrăzneț al lui Lyriq.

Pe lângă noul Renault 4 E-Tech, constructorul francez va expune o serie de concepte care arată direcția sa viitoare în materie de design și tehnologie. Embleme este un crossover cu propulsie combinată celulă de combustibil și baterie electrică, conceput pentru a elimina anxietatea legată de autonomia și încărcarea vehiculelor electrice.

Renault va dezvălui, de asemenea, un prototip al viitorului model electric Twingo E-Tech, cu un preț de pornire sub 20.000 de euro. Alte concepte prezentate vor include Estafette, o previzualizare a unui viitor vehicul electric pentru livrări urbane, și R17, o reinterpretare modernă a celebrei berline-coupe Renault 17 din anii '70.

CEO-ul Renault, Luca de Meo, încearcă să reînvie brandul sportiv Alpine cu o gamă în mare parte electrică. Conceptul A390 Beta oferă o perspectivă asupra celui de-al doilea model Alpine dezvoltat de la renașterea mărcii în 2017, după coupé-ul A110. A390 va fi un crossover compact electric, cu opțiunea unui coupe-SUV. Alpine va expune, de asemenea, hot hatch-ul electric A290, bazat pe Renault 5, și conceptul de cursă cu propulsie pe hidrogen Alpenglow.

Ford va face debutul auto-show al noului crossover electric coupe-stil care readuce la viață numele legendar Capri. Noul Capri nu are nimic în comun cu coupé-ul fastback din anii '70, fiind construit pe arhitectura MEB a Volkswagen. Va fi al doilea model Ford electric bazat pe platforma MEB, după SUV-ul compact Explorer. Capri va oferi o autonomie de până la 627 km, ușor mai mare decât cea a lui Explorer.

Kia va face debutul european al SUV-ului electric compact EV3, un model crucial pentru marca coreeană. EV3 va oferi o autonomie de până la 600 km și un preț de pornire de aproximativ 35.000 de euro. Kia estimează vânzări anuale de 200.000 de unități EV3 după lansarea globală completă a modelului.

Submarca premium a BMW, Mini, va aduce la Paris noul Aceman, primul său model conceput exclusiv pentru propulsie electrică. Aceman se poziționează între hatchback-ul Cooper și SUV-ul Countryman, reprezentând o nouă direcție pentru brandul britanic.

În concluzie, Salonul Auto de la Paris 2024 promite să fie un adevărat câmp de bătălie pentru supremația în domeniul vehiculelor electrice. Mărcile europene și chineze își vor etala cele mai recente realizări în materie de mobilitate electrică, demonstrând cât de rapidă este transformarea industriei auto către un viitor fără emisii.