brand

Cercetările Alfa Romeo au arătat că șoferii nu doresc ecrane gigantice

Cercetările Alfa Romeo au arătat că șoferii nu doresc ecrane gigantice

Hyperscreen de la Mercedes oferă un ecran de 56 de inch, cu un inch mai mult decât Cadillac Celestiq și cu opt inch mai mult decât Lincoln Nautilus. Alte mențiuni notabile includ Cadillac Escalade (38 de inci), Lucid Air (34 de inci) și Buick LaCrosse (30 de inci). Alfa Romeo are priorități diferite, deoarece cercetările interne au arătat că clienții săi nu prea doresc ecrane uriașe care să se întindă dintr-un colț în altul al tabloului de bord.

Vorbind cu Autocar, șeful constructorului auto italian Jean-Philippe Imparato a declarat că viitoarele modele nu vor primi ecrane masive: "Respect ceea ce face Mercedes cu tehnologia sa digitală, bineînțeles, dar clienții mei nu caută ecrane de infotainment de un metru în mașinile lor sau 200 de sisteme de asistență digitală pe care să le pornească și să le oprească." El a continuat spunând că cumpărătorul tipic de Alfa nu vrea să știe cum va fi vremea peste trei săptămâni, ci vrea pur și simplu să conducă mașina.

Imparato a menționat că "cannocchiale" (instrumentarul de bord în stil telescopic, cu două coifuri) va rămâne, completat de un head-up display mare. Interesant este că șefii Alfa Romeo au menționat că HUD-ul ar putea proiecta o "mașină fantomă" pentru a ajuta șoferul să poziționeze mai bine mașina pe șosea. Acesta a adăugat că primul model care va primi o nouă configurație a planșei de bord este programat să apară în 2025 și va adopta arhitectura electrică STLA Brain.

După standardele din 2023, ecranele oferite de Alfa Romeo sunt mici, având în vedere că Giulia și Stelvio au ecrane de 8,8 inci, în timp ce Tonale primește un infotainment de 10,25 inci. Toate cele trei mașini dispun de un instrumentar de bord digital de 12,3 inci. Îngemănat cu Jeep Avenger, un al patrulea model, care urmează să fie numit încă, este programat să apară anul viitor sub forma unui mic crossover care va servi drept primul EV al firmei.

Într-un interviu anterior, Imparato a declarat că viitoarele modele vor primi un sistem de infotainment cu "caracteristici speciale" și o dimensiune a ecranului "de peste 13 inci". La intrarea în interiorul unuia dintre modelele de generație următoare, care va fi lansat în 2025, proprietarii vor fi întrebați dacă vor dori să conducă singuri sau să lase mașina să facă toată treaba, potrivit lui Imparato. Sincer, sună mai ușor de spus decât de făcut, dar ideea din spatele celor spuse de CEO este de a evita orice confuzie cu privire la modul în care se comportă mașina - fie este condusă "manual", fie nu.

Pentru că am menționat mai devreme vehiculele electrice, sunt deja planificate modele Quadrifoglio fără motorină, cu până la 1.000 de cai putere și tehnologie de ultimă generație pentru baterii cu suport pentru încărcare wireless. Înainte de a începe revoluția electrică, un supercar pe benzină va deschide coperta pe 30 august.