brand

Alfa Romeo 33 Stradale debutează cu 620 CP și o versiune EV și mai puternică

Alfa Romeo 33 Stradale debutează cu 620 CP și o versiune EV și mai puternică

Alfa Romeo a construit ultimul 8C în 2010, înainte de a anunța o revenire în foaia de parcurs a produselor publicată în 2018. Cu toate acestea, coupe-ul de 700 de cai putere nu s-a mai realizat niciodată, deoarece compania-mamă FCA a scos-o din priză mai puțin de un an mai târziu. Înaintați rapid până în 2023, există o nouă mașină sport emblematică a legendarei mărci italiene și, de data aceasta, chiar se întâmplă. Mai degrabă decât să fie un succesor al lui 8C, aceasta este o reînviere a modelului 33 Stradale, de o frumusețe dureroasă.

La fel ca în cazul sursei sale de inspirație, vândută la sfârșitul anilor 1960, când au fost fabricate doar 18 exemplare, noul 33 Stradale are o configurație cu motor central. Superba caroserie cu aromă retro va fi realizată manual de către carosierii de la Carrozzeria Touring Superleggera. Astfel, este a doua Alfa din ultima vreme care primește o caroserie complet personalizată, după Giulia SWB Zagato de anul trecut.

Modelul 33 Stradale din zilele noastre este mai puțin exclusivist decât strămoșul său, deoarece Alfa Romeo intenționează să producă 33 de mașini. Toate au fost vândute la câteva săptămâni după Marele Premiu de Formula 1 al Italiei din 2022 de la Monza, la 11 septembrie, când potențialii cumpărători au fost invitați să arunce o primă privire în spatele ușilor închise. Nu vor exista două mașini la fel, deoarece fiecare va fi o "operă de artă unică și irepetabilă", realizată meticulos de o echipă specială.

Există nenumărate opțiuni de personalizare, inclusiv un număr VIN personalizat, cu opt cifre alese manual de proprietar, care este afișat și pe tunelul central. Echipată cu uși fluture, Alfa high-end are o monococă din fibră de carbon combinată cu un cadru în H din aluminiu și un acoperiș realizat dintr-o combinație a celor două materiale. Chiar și ramele geamurilor sunt realizate din fibră de carbon, în timp ce geamul din spate a fost înlocuit cu policarbonat.

Interiorul este oferit în două teme: Tributo și Alfa Corse. În timp ce prima va imita mașina clasică, cea de-a doua va fi mai sportivă. Interiorul asemănător cu un cockpit are padele de schimbare a vitezelor din aluminiu în spatele unui volan lipsit de comenzi, deoarece Alfa vrea să te concentrezi pe ceea ce este cu adevărat important - condusul. Habitaclul folosește o combinație de piele, fibră de carbon, aluminiu și Alcantara, rămânând în același timp fidel predecesorului său din anii 1960.

Alfa Romeo 33 Stradale debutează cu 620 CP și o versiune EV și mai puternică

În inima noii nave-amiral Alfa Romeo se află un motor V6 twin-turbo de 3,0 litri care produce peste 620 de cai putere canalizați către roțile din spate. Ai putea fi tentat să crezi că motorul este Nettuno de la Maserati din cauza puterii identice, dar ni se spune că este de fapt o evoluție a motorului V6 twin-turbo de 2,9 litri care se află în interiorul modelelor Giulia și Stelvio Quadrifoglio.

ICE funcționează cu o transmisie automată cu dublu ambreiaj și opt trepte de la ZF, în timp ce MC20 are o transmisie DCT cu opt trepte de la Tremec. Deși cuplul nu este menționat, vă reamintim că acest motor cu șase cilindri dezvoltat de Alfa pompează 600 Newton-metri în modelele Quadrifoglio, Giulia GTA/GTAm și Giulia SWB Zagato pe care le-am menționat mai devreme.

Alternativ, cumpărătorii pot obține renăscutul 33 Stradale ca un supercar complet electric cu peste 750 CP, care seamănă cu puterea găsită în GranTurismo Folgore, unde cele trei motoare livrează 996 lb-ft combinate. Varianta EV va parcurge 450 de kilometri în ciclul WLTP pentru a se alinia cu GranTurismo Folgore. Cu toate acestea, trebuie să precizăm că Alfa Romeo nu spune în mod explicit că 33 Stradale folosește configurația cu trei motoare ca și EV-ul la fel de puternic de la Maserati.

Indiferent de ce motorizare are, 33 Stradale va face 0 la 100 km/h în mai puțin de trei secunde și va atinge 333 km/h. Puterea sa de frânare este asigurată de discurile carbon-ceramice Brembo și de o configurație brake-by-wire, în timp ce suspensia constă într-o configurație cu brațe duble cu amortizoare active și un sistem de ridicare a punții față.

Jean-Philippe Imparato, CEO-ul Alfa Romeo, promite că 33 Stradale nu va fi ultima mașină specială a mărcii, deoarece sunt planificate alte modele foarte personalizate.