Proces colectiv privind bateria de pe Jaguar I-Pace
Jaguar I-Pace este un crossover electric agil și sportiv. Prețurile la second-hand sunt în scădere dramatică, iar aceste EV-uri atractive devin destul de accesibile pe piața second-hand. Cu toate acestea, înainte de a ieși să cumpere unul, viitorii proprietari ar putea dori să facă un pas înapoi.
Jaguar I-Pace folosește baterii LG Energy Solution, același producător care a produs baterii pentru Bolt, Bolt EUV și Kona Electric. Au existat mai multe incidente izolate în care aceste vehicule au luat foc, ceea ce a stârnit întrebări cu privire la pachetele de baterii.
În noiembrie 2020, LG Energy Solution a negat inițial că celulele sale de baterii au fost sursa incendiilor, dar a fost de acord să colaboreze cu producătorii. Cu toate acestea, aproape un an mai târziu, LG Energy Solution a fost de acord să plătească GM 1,9 miliarde de dolari și Hyundai aproximativ 623 de milioane de dolari ca parte a unei rechemări.
Originea acestor potențiale incendii ale bateriilor a fost o filă anodică pliată, prin amabilitatea furnizorului coreean de baterii. Echipat cu baterii ale aceluiași producător, I-Pace a ajuns în presă încă din 2021 din cauza incendiilor de baterii. În vara anului 2022, I-Pace 2019 al unui proprietar a luat foc în timp ce se încărca în casa sa din Florida.
Proprietarul Gonzalo Salazar a declarat că JLR nu l-a ajutat foarte mult și l-a lăsat cu sarcina de a curăța toate resturile rămase pe drum.
În mai 2023, Jaguar a emis o rechemare în service pentru 6.367 de I-Pace, afectând vehiculele din toți anii de fabricație (2019-2024). Rechemarea a vizat supraîncălzirea pachetelor de baterii, care ar putea da naștere unui incendiu al acestora. Jaguar spune că poate finaliza o actualizare software OTA pentru remedierea problemei, deși aceasta poate fi efectuată doar la centrele Jaguar. În plus, producătorul spune că va înlocui gratuit modulele sau întreaga baterie, dacă este necesar.
Dar un nou proces îngroașă lucrurile. O femeie din California a raportat că I-Pace-ul său, aflat deja la a doua baterie (instalată în 2021), s-a blocat în timpul condusului în aprilie 2023. Ea a rămas "blocată în mijlocul unei străzi și a blocat oamenii să iasă din locurile lor de parcare". Supărată pe modul în care Jaguar a tratat problema, ea a dat-o în judecată.
Procesul spune că producătorul auto britanic știa despre problemele legate de baterie cu mult înainte de a emite rechemarea în service. Mai mult, mulți proprietari au raportat alte probleme legate de baterie cu crossoverul.
"Din luna aprilie a acestui an, mașina a avut probleme în mod constant! În urmă cu câteva luni, a început să se oprească brusc!!! Da, brusc, chiar și în timpul condusului! Acest lucru a fost foarte alarmant. Am dus-o la dealerul din Cincinnati, unde a stat aproape o lună pentru a fi reparată!" - Posesorul unui I-Pace din Kentucky
Un alt proprietar, al cărui raport NHTSA a fost prezentat în proces, și-a exprimat indignarea față de o experiență similară.
"Conduceam vehiculul în coborâre pe un mic deal în Palm Springs când pe afișajul de informații au apărut mai multe mesaje de eroare în succesiune rapidă, inclusiv "defecțiune la bateria de tracțiune - conduceți în siguranță cu prudență". Acesta a fost urmat imediat de "trage pe dreapta și oprește mașina", dar înainte de a avea ocazia să fac acest lucru, TOATE sistemele din mașină au încetat să mai funcționeze și toate sistemele electrice s-au oprit. Frânele nu au funcționat, direcția nu a funcționat. Continuam să mă deplasez în josul dealului și nu puteam opri mașina. Mașina și-a continuat drumul pe o distanță de aproximativ 1/2 milă și a trecut prin două semne de oprire." - Posesorul unui I-Pace din California
Cu toate acestea, actualii proprietari de I-Pace trebuie să își încarce vehiculele doar până la aproximativ 75% înainte de a primi actualizările. Doar timpul va spune cine este cu adevărat de vină pentru numeroasele probleme potențiale ale lui I-Pace.