brand

Top 3 mașini ușor de întreținut din punct de vedere cheltuieli

opel astra

Achiziționarea unei mașini, fie ea nouă sau second hand, este o investiție pe care nu o faci în fiecare zi. Ce iubești și ceea ce îți permiți trebuie balansate corect astfel încât pe termen lung să fii mulțumit cu alegerea făcută și să te bucuri de experiența plăcută a condusului, dar și de cea a unui șofer relaxat.

Procesul de căutare și selectare a celei mai bune variante de autovehicul este unul de durată și destul de complex, mai ales că de cele mai multe ori suntem constrânși de un buget destul de puțin variabil.

Vestea bună este că vei găsi cu siguranță un autoturism care îți va îndeplini toate așteptările și criteriile și care se va încadra și în suma pe care vrei să o aloci, în cele peste 170.000 de anunțuri cu vânzări auto compilate pe platforma noastră, cautimasina.ro.

Ce ar trebui să iei în calcul însă este faptul că aceste cheltuieli asociate cu noua ta achiziție, nu se vor opri atunci când o cumperi. Pe lângă suma efectivă pe care o vei cheltui în momentul achiziției, trebuie să iei în calcul și viitoarele costuri de întreținere ale mașinii. Ori, este clar că o marcă de lux va necesita costuri mai mari de întreținere, eventualele piese de schimb vor fi mai scumpe iar motoarele puternice pe care acestea le au te vor face să scoți din buzunar o sumă considerabilă atunci când plătești impozitul. Pe de altă parte, este foarte probabil ca un autoturism de clasă medie să nu aibă aceleași performanțe pe termen lung ca cele ale unor mașini premium.

Așadar, pentru a face o alegere care să te avantaje din toate punctele de vedere, trebuie să cântărești opțiunile pe care le ai și toate costurile asociate, pe baze cât mai raționale.

Echipa cautimasina.ro ți-a pregătit o listă cu principalele categorii de cheltuieli pe care le vei avea cu viitoarea ta mașină:

1. Cheltuieli ”clasice” anuale obligatorii, reglementate de statul român, dar care variază în funcție de anumite caracteristici ale autovehiculului.

Asigurarea RCA poate fi încheiată pe o perioadă minimă de 6 luni iar costurile asociate acesteia pot varia în funcție de brokerul pe care îl alegi, de varianta simplă sau full casco a poliței, istoricul de incidente și chiar de vârsta șoferului. Cu cât vârsta șoferului este mai mică, cu atât acesta va plăti o sumă mai mare pentru asigurarea obligatorie. Același lucru se întâmplă și în cazul în care șoferul a mai avut accidente în trecut.

Impozitul pe care trebuie să îl plătești statului variază în funcție de capacitatea motorului, de la câțiva zeci de lei până la câteva sute bune, chiar mii de lei pe an. Evident, cu cât alegi să ai o mașină cu cilindree mai mare, cu atât taxa ta va crește. De asemenea, această taxă variază de la județ la județ.

În anul 2021 impozitul auto este calculat pentru fiecare 200 cmc pe care-i însumează motorul:

  • capacitatea cilindrică până la 1.600 cmc - 8 lei pentru fiecare 200 cmc
  • capacitatea cilindrică între 1.601 cmc şi 2.000 cmc - 19 lei pentru fiecare 200 cmc
  • capacitatea cilindrică între 2.001 cmc şi 2.600 cmc - 76 lei pentru fiecare 200 cmc
  • capacitatea cilindrică între 2.601 cmc şi 3.000 cmc - 153 lei pentru fiecare 200 cmc
  • capacitatea cilindrică peste 3.001 cmc - 308 lei pentru fiecare 200 cmc

Rovinieta care este obligatorie pentru a circula pe drumurile naționale și județene și care te va costa echivalentul în lei a sumei de 28 euro.

2. Cheltuieli suplimentare

După ce vei cumpăra mașina va trebui să o înmatriculezi pe numele tău, ceea ce înseamnă că vei avea niște cheltuieli suplimentare:

  • taxa pentru certificat de înmatriculare – 49 lei
  • taxă plăcuțe de înmatriculare – 40 lei iar dacă vrei număr preferențial, taxa va fi de 85 lei
  • dacă ai nevoie să efectuezi și ITP-ul autoturismului, te poți aștepta la un cost minim de 100 lei.

3. Cheltuieli cu revizia completă

Pentru a te bucura de toate beneficiile condusului, nu este indicat însă să te oprești doar la verificările pe care le-ai făcut înainte să cumperi autoturismul. Este important să mergi cu mașina într-un service imediat după ce ai cumpărat-o și să îi faci o revizie completă, astfel încât să fii convins că e sigură din punct de vedere tehnic. O revizie completă ca schimbarea distribuției, a uleiului și a filtrelor, precum și verificarea sistemului de frânare, a sistemului de iluminare, a suspensiilor, a lichidului de frână și a direcției mașinii te poate costa pentru o mașină de clasă medie în jur de 1000 de lei.

Iată top 3 cele mai ușor de întreținut mașini din punct de vedere cheltuieli pe care poți să le alegi din anunțurile postate pe cautimasina.ro.

Opel Astra cu prețuri începând cu 5.500 euro cu o vechime din 2015, sunt fiabile și au raport calitate-preț imbatabil. De asemenea, o revizie te va costa undeva la 600 lei.

Volkswagen Golf din anul 2015 are prețuri începând de la 7000 euro și a dovedit de-a lungul anilor că este o mașină pe care te poți baza. Nu se strică ușor și își păstrează calitățile tehnice în timp. Piesele nu sunt nici ele foarte scumpe, iar o revizie te va costa cam 700-800 lei.

Dacia Logan se detașează de concurență prin prețul imbatabil de 3500-4000 euro pentru modele din 2015 iar revizia va fi undeva sub 400 lei.

Citește cele mai noi articole de pe blog-ul nostru

Polițistul te-a oprit în trafic? Iată ce drepturi și obligații ai!
Piața auto din România. În ce fel de mașini investesc românii la ora actuală?
Când vine vorba de mașini: noi sau vechi, asta este întrebarea!
Cele mai cautate 5 mașini in acest an
Top 5 cele mai bune hatchback-uri second hand sub 10.000 euro