brand

Test drive Peugeot 408 2023

Test drive Peugeot 408 2023

Acesta este Peugeot 408 și seamănă puțin cu una dintre acele pizza jumătate-jumătate, în care poți primi o garnitură diferită pe fiecare parte atunci când te simți indecis. Vedeți, în timp ce arată ca o berlină mare și solidă, în special în spate se observă mai mult decât o urmă de SUV. Este un pic din asta și un pic din aia.

Prin urmare, este o mașină greu de încadrat. Este mai spațioasă decât berlina Honda Civic, cu un preț similar, dar este greu de imaginat că cele două se află pe aceeași listă scurtă. Skoda Octavia este un pic mai practică decât 408, dar, din nou, pare o comparație vagă. Există opțiuni coupe-SUV, cum ar fi Renault Arkana și Cupra Formentor, care sunt poate mai apropiate, în timp ce Citroen C5 X - cu care această mașină împarte o mare parte din componență - are o formă ciudată similară.

De asemenea, este greu de judecat estetica lui Peugeot 408. Nu se poate nega faptul că există câteva detalii interesante, cum ar fi spoilerul integrat în partea din spate și luminile intermitente 3D, dar bara de protecție inferioară masivă nu pare atât de șmecheră. Pornește cu jante din aliaj de 17 inch, dar acestea ar arăta pierdute în arcade; jantele de 19 inch ale mașinii noastre de test funcționează bine, cu jante de 20 de inch cât mai mari.

În partea din față, grila mare arată foarte bine cu inserțiile sale în culoarea caroseriei, iar farurile și luminile de rulare caracteristice, în formă de colț, sunt, de asemenea, destul de elegante. Dar când privești mașina în ansamblu, nu este atât de coerentă, cu multe unghiuri ciudate care se luptă unele cu altele.

Test drive Peugeot 408 2023

La interior este o altă poveste. Peugeot face câteva cabinete excelente, dar aceasta ar putea fi cea mai bună de până acum, cu un design inteligent al tabloului de bord și materiale de înaltă calitate, elegante. Este cu siguranță mai bună decât cea pe care ați găsi-o într-un Volkswagen sau chiar în Audi cu prețuri similare.

Sistemul de infotainment este un alt punct de atracție. Designul meniului este elegant și ușor de utilizat, cu butoane sub ecranul principal care pot fi personalizate pentru funcțiile pe care le utilizați cel mai des. De asemenea, primiți Apple CarPlay și Android Auto fără fir ca dotare standard. În ciuda tuturor acestor lucruri bune, este totuși enervant faptul că trebuie să apeși un buton pentru a accesa comenzile climatizării de pe ecran în loc să ai doar butoane și cadrane fizice.

Este ușor să vă simțiți confortabil în scaunele cu spălare certificată, dar ar trebui să încercați cu siguranță înainte de a cumpăra. Peugeot are niște cadrane digitale interesante cu efect 3D, dar sunt concepute pentru a fi vizualizate deasupra volanului și nu prin el. În unele poziții de condus, partea superioară a jantei le ascunde.

În partea din față există suficient spațiu pentru lucruri și lucruri, datorită unui spațiu de depozitare în cotieră, suporturilor mari pentru pahare și compartimentelor din ușă căptușite cu pâslă. În spate, există mult spațiu pentru picioare, iar spațiul pentru cap ar trebui să fie bun pentru toți pasagerii, cu excepția celor mai înalți. Cu toate acestea, 408 este destul de îngust, așa că este dificil să încapă trei persoane în spate.

Cele două opțiuni plug-in hybrid oferă 180 CP sau 225 CP și vor fi atractive pentru șoferii de mașini de firmă datorită ratei reduse a beneficiilor în natură. Economia de combustibil va fi excelentă dacă le puteți ține încărcate și conduceți pe distanțe scurte, dar varianta non-hibridă pe benzină de 1,2 litri este considerabil mai ieftină la cumpărare. Am înregistrat 4.6 l/100km în regim mixt cu hibridul mai puternic, ceea ce nu este departe de cei 5l/100km revendicați pentru cel pe benzină, ceea ce îl face o opțiune atractivă.

Modelul 408 pare a fi o mașină de croazieră confortabilă, dar suspensia este mai rigidă decât v-ați aștepta. În oraș, se descurcă bine cu denivelările mari și cu gropile, dar drumurile accidentate transmit un vuiet prin roți. Este mai lin la viteze de autostradă, dar zgomotul rutier este destul de intruziv, ceea ce este păcat.

Echipamentul de siguranță standard include frână de siguranță post-coliziune, asistență la menținerea benzii de rulare și frânare automată de urgență. Treceți la Allure Premium și veți primi și pachetul Drive Assist, care adaugă alertă de trafic transversal spate, control de croazieră adaptiv și monitorizare a unghiului mort cu rază lungă de acțiune.