brand

Xiaomi SU7: Competiția pentru Porsche Taycan și Tesla Model S începe cu primul automobil al producătorului de smartphone-uri

Xiaomi SU7: Competiția pentru Porsche Taycan și Tesla Model S începe cu primul automobil al producătorului de smartphone-uri

După aproape un deceniu de zvonuri că Apple, producătorul iPhone, va lansa propria mașină, un alt producător de smartphone-uri a pătruns pe segmentul auto: iată Xiaomi SU7. Brandul chinez de telefoane își propune obiective mari cu prima sa mașină. Această berlină complet electrică are în vizor competiția cu Porsche Taycan și Tesla Model S.

Specificațiile tehnice Xiaomi SU7

Pe hârtie, cel puțin, SU7 pare că are șanse de luptă, cu o arhitectură de 800 de volți - la fel ca Taycan - poate accelera de la 0 la 100 km/h în 2,78 secunde și se mândrește cu o autonomie de până la 800 km grație unei baterii de 101 kWh. Aceste ultime două statistici sunt pentru varianta de top SU7 Max, care dispune de un sistem cu două motoare care oferă tracțiune integrală și o putere totală de 664 CP și 838 Nm de cuplu.

Trebuie însă notat că cifrele de autonomie pentru SU7 provin din ciclul de testare CLTC din China, nu din sistemul WLTP utilizat în Europa. Xiaomi afirmă că atunci când SU7 este conectat la punctul de încărcare potrivit, șoferii pot adăuga până la 220 km de autonomie în doar cinci minute de încărcare, sau 510 km dacă sunt dispuși să aștepte 15 minute.

Capul departamentului de design de la divizia EV Xiaomi este Tianyuan Li, care a fost designer senior la BMW și a contribuit la aspectul controversat, dar indiscutabil distinctiv al BMW iX. În ochii noștri, partea frontală a SU7 pare că aparține unuia dintre supercarurile McLaren, precum 750S, datorită formei similare a farurilor și designului rotunjit al nasului.

Linia înclinată a acoperișului și haunches-urile din spate subtil pronunțate ne amintesc de Porsche Taycan, în timp ce partea din spate a SU7, cu bara sa de lumină de lățime totală, seamănă îndeaproape cu BYD Seal.

Tehnologia de la bordul mașinii Xiaomi SU7

SU7 include și un senzor LiDAR integrat în partea de sus a parbrizului, similar cu cele de pe Volvo EX90, Polstar 3 și Lotus Emeya. Acesta este completat cu numeroase camere și alte senzori în jurul mașinii care furnizează împreună date pentru tehnologia de conducere autonomă Pilot a Xiaomi.

Nemaipomenit pentru un brand de smartphone-uri, SU7 dispune de un habitaclu foarte centrat pe tehnologie, care include un ecran central tactil de 16,1 inch cu rezoluție 3K și propriul sistem de infotainment HyperOS al brandului, capabil să afișeze simultan mai multe widget-uri pentru hărți, muzică și asistență pentru șofer.

La dezvelirea SU7, CEO-ul Xiaomi, Lei Jun, a subliniat spațiul suplimentar al cabinei din spate în SU7 în comparație cu Model S sau un BMW Seria 5. SU7 oferă și 517 litri de spațiu de încărcare - puțin mai puțin decât cea mai recentă berlina BMW Seria 5 - dar beneficiază de un spațiu suplimentar de 105 litri sub capotă, în „frunk”.