brand

Noul Porsche Taycan zdrobește recordul Tesla Model S Plaid cu un timp de 7:07 pe Nurburgring

Noul Porsche Taycan zdrobește recordul Tesla Model S Plaid cu un timp de 7:07 pe Nurburgring

Porsche, cunoscut pentru producerea unora dintre cele mai performante mașini din lume, a stabilit un nou record pe circuitul Nurburgring cu cel mai recent model electric, Taycan. Acesta a înregistrat un timp impresionant de 7 minute și 7.55 de secunde, depășind cu mult recordul anterior deținut de Tesla Model S Plaid.

Noul Taycan de la Porsche a stabilit un record impresionant pe legendarul circuit Nurburgring. Acesta a parcurs traseul în doar 7 minute și 7.55 secunde, devenind astfel cel mai rapid Porsche electric care a concurat vreodată pe acest traseu. Acest timp a depășit cu 17.681 secunde recordul precedent deținut de Tesla Model S Plaid.

Noul model Porsche Taycan a depășit cu 26 de secunde timpul modelului actual Taycan Turbo S și a fost aproape de a atinge timpul de 7:05.298 al modelului Rimac Nevera.

Porsche a adus unele modificări minore automobilului pentru a-l face mai sigur și mai adaptabil pe pista Nurburgring. Au fost instalate scaune de curse și o cușcă de protecție. Potrivit Porsche, un videoclip cu această cursă va fi lansat la mijlocul lunii martie. Acest lucru va coincide probabil cu mai multe informații despre mașină și cu un refresh de la mijlocul ciclului pentru întreaga gamă Taycan.

Există multe speculații în jurul acestui nou sedan. Probabil va fi numit Taycan Turbo GT și se zvonește că va avea un sistem de propulsie cu trei motoare de aproximativ 1.000 de cai putere. Un motor suplimentar pe axa din spate nu va permite doar o gestionare mai bună a temperaturii, ci și tehnici avansate de control al tracțiunii.

Nu este clar dacă a fost instalată o nouă baterie în această versiune, dar o schimbare în chimia celulei sau în design-ul acesteia pentru a suporta perioade mai lungi de curent înalt ar fi necesară dacă bateria Taycan Turbo S nu este suficientă. Invertoarele de carburi de siliciu ar putea fi o altă posibilă schimbare, deoarece Porsche a declarat deja că aplică această tehnologie pe axa din spate a noului Macan electric. Această schimbare va permite o funcționare mai eficientă la curenturi susținute mai mari, pe care piste precum Nurburgring le cer.

Un aspect la fel de important al acestui record este repetabilitatea acestuia. Porsche afirmă că pilotul său de dezvoltare, Lars Kern, a înregistrat mai multe tururi, toate cu timpuri aproape identice. Este demn de reamintit: liniile drepte lungi și lungimea de 12.9 mile a Nurburgring reprezintă un test de tortură pentru sistemele de propulsie electrice în special. Nivelele de curent care induc căldură și care sunt susținute doar câteva secunde în timpul condusului zilnic sunt menținute pentru perioade lungi de timp pe circuit. Celulele de baterie compromise pentru densitatea energiei și puterii sunt solicitate la limita lor în direcția acesteia din urmă. Recordul Porsche este aproape eclipsat de ingineria avansată din spatele acestuia și abia așteptăm să aflăm mai multe despre această nouă mașină.

Un prototip al viitorului Taycan de 1.000CP al Porsche a parcurs circuitul 'Ring cu 26 de secunde mai rapid decât înainte. Porsche a stabilit un timp de tură uimitor pe iconicul circuit Nürburgring Nordschleife cu o nouă versiune de top a actualizatului Taycan pe care intenționează să-l debuteze în următoarele luni.

Timpul de tură pentru circuitul german de 21 de kilometri de 7 minute și 7.55 secunde reprezintă o îmbunătățire de 26 de secunde a timpului stabilit de precedentul Taycan Turbo S în 2022, sugerând unele upgrade-uri majore la sistemul de propulsie și șasiul EV.

Mașina care a completat turul a fost condusă de pilotul de dezvoltare Porsche, Lars Kern, în august 2023, și este aproape de versiunea de producție, potrivit Porsche. Au fost adăugate doar elemente de siguranță esențiale precum cușca de protecție, scaunele de curse și centurile.

Kevin Giek, șeful liniei de modele Taycan, a declarat: “Douăzeci și șase de secunde reprezintă o eternitate în motorsport. Timpul de tură de 7:07.55 minute al lui Lars pe Nordschleife este senzațional, punând Taycan în aceeași ligă cu hypercar-urile electrice, iar ceea ce este impresionant este faptul că pe parcursul mai multor tururi, Lars a înregistrat aproape același timp.”

În ciuda timpului de tură super rapid, Porsche încă ezită să menționeze exact ce modificări au fost aplicate noului Taycan flagship. Prototipul în sine dezvăluie unele elemente noi, precum un nou bar de protecție frontal cu un splitter mai definit și deflectoare de aer în stil GT3 RS la față și la spate. De asemenea, este vizibil un aripă statică la spate, deși bara de protecție din spate rămâne în afara vederii în aceste imagini. Putem observa, de asemenea, un design diferit al roților, probabil echipat cu un set specializat de anvelope Michelin de înaltă performanță pentru EV.

Cât despre motoarele care alimentează noul Taycan, ne așteptăm la o creștere semnificativă a puterii comparativ cu actualul Turbo S, crescând de la cei 741CP ai mașinii existente la o valoare apropiată de 1.000CP. Pentru a alimenta motoarele actualizate, ne așteptăm ca pachetul de baterii și capacitatea sa de livrare a puterii de vârf să fie îmbunătățite, deși orice detalii specifice despre dimensiunea bateriei și chimia acesteia sunt încă sub acoperire.

Șasiul este aproape sigur că a primit un upgrade, cu o posibilă aplicare a suspensiei complet active a noului Panamera care ar înlocui practic sistemul activ mecanic anti-rol PDCC al actualului Turbo S. Alte tehnologii de șasiu deja disponibile pe Taycan, cum ar fi direcția roților din spate și vectorizarea cuplului de putere, vor fi de asemenea integrate, creând ceea ce Porsche speră să fie cel mai implicat EV de condus până acum.

Conceptul unui sedan EV de 1.000CP nu este străin fanilor Tesla sau Lucid, însă Porsche Taycan a rămas de obicei cel mai implicat de condus, atât datorită dimensiunii sale fizice mai mici, cât și a expertizei șasiului companiei germane. Va trebui să așteptăm pentru a afla cu certitudine ce are Porsche în magazin, dar în orice caz, mașina va face parte dintr-un an 2024 aglomerat pentru noile EV-uri din marca germană.

Fără îndoială, noul Porsche Taycan este o mașină electrică care redefinește limitele de performanță. Cu timpul său record pe Nurburgring, acesta a arătat că mașinile electrice pot rivaliza cu ușurință cu cele mai bune mașini cu motor cu combustie internă în ceea ce privește performanța pe pistă.

Cu toate acestea, nu este doar despre performanță brută. Porsche a arătat că poate combina performanța cu fiabilitatea, o combinație esențială pentru orice mașină de zi cu zi.

Cu lansarea iminentă a noului Taycan, există multe de așteptat. Va fi interesant de văzut cum se va descurca împotriva rivalilor săi pe piața mașinilor electrice. Până atunci, putem doar să ne bucurăm de performanța impresionantă pe care Taycan o oferă deja.