brand

Volkswagen Group și BMW Group domină vânzările în primul semestrul din 2023

Volkswagen Group și BMW Group domină vânzările în primul semestrul din 2023

În prima jumătate a anului, Volkswagen Group a demonstrat o performanță solidă, obținând poziția de top în opt din zece segmente cheie de volum. De asemenea, mărcile grupului auto european de top s-au clasat pe locul întâi în patru din cele unsprezece segmente premium urmărite de Automotive News Europe și cercetătorul de piață Dataforce.

Marca VW a fost responsabilă pentru șapte din segmentele nr. 1, potrivit datelor preliminare Dataforce, care reprezintă aproximativ 94% din vânzările din Uniunea Europeană, plus țările ETFA și Marea Britanie.

Câștigătorii pentru marca VW au inclus T-Roc (SUV mic și coupe/convertibil), Golf (compact), Tiguan (SUV compact), Passat (dimensiune medie) și Caddy (vane compacte). Segmentul SUV-urilor de dimensiuni medii/mari a fost condus de Kodiaq, marca soră a VW, Skoda.

În segmentele premium, filialele Grupului VW, Audi și Porsche, au fost pe locul 1 în patru categorii, inclusiv premium compact (Audi A3) și sedan de lux (Porsche Taycan).

Deși VW Group a avut o performanță remarcabilă, BMW Group a avut mai multe locuri 1 decât VW în segmentele premium, cu un total de cinci în prima jumătate a anului, pe baza cifrelor preliminare Dataforce.

Marca BMW a fost responsabilă pentru trei dintre aceste locuri de top: Seria 3 (premium de dimensiuni medii), X5 (SUV premium de dimensiuni mari); și SUV-ul hibrid plug-in XM a depășit Lamborghini Urus pentru conducerea în prima jumătate a anului în segmentul exotic.

Între timp, modelul hatchback semnătură al membrului BMW Group, Mini, a fost pe locul 1 în două segmente: premium mic și convertibil premium.

Vânzările de vehicule electrice și hibride

Modelul Tesla Y a fost cel mai bine vândut model complet electric în Europa în prima jumătate a anului 2023, în timp ce Ford Kuga a fost cel mai bine vândut hibrid plug-in.

Modelul Y a fost, de asemenea, automobilul cel mai bine vândut în general la mijlocul anului 2023.

Cel de-al doilea cel mai bine vândut în sectorul hibrid plug-in a fost Lynk & CO 01, urmat de Volvo XC60 și XC40, cu Hyundai Tucson completând primele cinci, potrivit numerelor preliminare Dataforce.

Vânzările generale de autoturisme complet electrice au crescut cu 45% la 853.720 în prima jumătate a anului. Sectorul hibrid plug-in a crescut cu 1,8% la 434.051 până în iunie.