Volvo ES90: Noul Rival Electric pentru BMW i5
Suedezii intră pe scena premium a berlinelor electrice cu o versiune zero-emisii a modelului S903. Volvo se pregătește să lanseze un nou sedan electric ES90 în acest an, potrivit imaginilor și informațiilor scurse pe internet.
Revista suedeză de automobile, Teknikens Varld, afirmă că primele exemple pre-producție au fost construite, sugerând că în curând am putea vedea mașinile testându-se pe drumurile publice. Acest lucru vine după ce o imagine a fost împărtășită presupus pe sistemul intern de intranet al Volvo, arătând o mașină acoperită de o pânză, înconjurată de angajați la una dintre fabricile mărcii din China.
Pe bannerul de deasupra mașinii a fost scris: 'Volvo Cars V551 First VP Car Celebration' - V551 fiind codul intern al ES90 și VP semnificând faptul că acesta este un model de verificare. În conformitate cu povestea lui Teknikens Varld, Goran Larsson, liderul tehnic pentru proiectul V551 a declarat: "Construcția mașinii VP ne aduce cu un pas mai aproape de livrarea unei mașini noi, finisate clienților noștri. Ca mașină reală pe care o putem atinge și folosi pentru teste, ea joacă un rol decisiv în procesul de dezvoltare."
Deși nu putem descifra mai multe din imaginea unică acoperită, știm că modelul încă fără nume va funcționa ca un succesor pentru sedanul S90, care a fost recent retras de la vânzare în Marea Britanie. Volvo este angajat într-un viitor exclusiv electric. În 2022 a anunțat că va dezvălui "o mașină complet electrică în fiecare an". Până în 2030, compania va vinde numai mașini complet electrice, ceea ce spune că este "crucial pentru ambiția [Volvo] de a fi o companie neutra din punct de vedere climatic până în 2040".
Acest plan ambițios a început cu EX90 și a fost urmat de EX30 mai mic în 2023. MPV-ul electric EM90, disponibil doar în China, poate fi considerat un model "bonus", potrivit unui purtător de cuvânt Volvo - o variantă suplimentară ne dezvăluită în conformitate cu promisiunea globală a Volvo. Următorul este ES90, pe care ne așteptăm să-l vedem în totalitate în acest an.
ES90 va fi pe aceeași platformă SPA2 ca SUV-ul EX90, cu sedanul probabil măsurând aproape cinci metri în lungime. Asta înseamnă că se va situa între vechiul S90 și versiunea cu ampatament lung a aceleiași mașini. Cu toate acestea, datorită arhitecturii specifice noului model electric, ne putem aștepta ca spațiul din spatele ES90 să depășească cel oferit de predecesorul său.
Putem privi la EX90 pentru o idee asupra configurațiilor de baterie și motor ale ES90. Asta înseamnă că sedanul va lansa probabil cu o singură baterie utilizabilă de 107kWh și motoare duble pentru tracțiune integrală. Forma mai elegantă a ES90 ar putea însemna o autonomie de 400 de mile sau mai mult, cu modele ulterioare cu un singur motor oferind o eficiență mai mare și chiar o autonomie mai mare.
Concurenții principali pentru ES90 includ BMW i5 existent și Mercedes EQE, precum și viitorul Audi A6 e-tron. Așteptați-vă la o serie de mărci chinezești să își stabilească de asemenea standardul Volvo într-un viitor nu prea îndepărtat; Nio, de exemplu, are planuri ambițioase pentru Europa, bazate pe tehnologia sa inovatoare de schimbare a bateriilor.
O versiune estate a ES90 - probabil numită EV90 - se va alătura gamei la o dată ulterioară, oferind aceleași specificații, dar cu un portbagaj mai mare și mai prietenos pentru familie.
În timp ce S90 și V90 nu mai sunt vândute în Marea Britanie, un purtător de cuvânt Volvo ne-a spus că disponibilitatea pentru noul sedan va depinde de "condițiile pieței locale" și "dorința pieței" - refuzând să sugereze că am fi refuzați noul ES90 când producția completă începe în 2025.