brand

Toyota și Lexus adoptă standardul de încărcare NACS de la Tesla

Toyota și Lexus adoptă standardul de încărcare NACS de la Tesla

Un alt gigant auto își schimbă orientarea. Toyota anunță că viitoarele sale vehicule electrice (EV), împreună cu cele de la Lexus, vor adera la standardul de încărcare Tesla North American Charging Standard (NACS).

"[...] în conformitate cu strategia de electrificare a vehiculelor Toyota, care oferă o multitudine de opțiuni pentru grupurile motopropulsoare electrificate, clienții Toyota și Lexus vor avea acces convenabil la peste 12.000 de Superchargers Tesla din America de Nord", a declarat producătorul auto într-un comunicat.

Conform declarațiilor, acest tip de încărcare va fi disponibil pentru "anumite" vehicule electrice începând cu 2025. De asemenea, mașinile existente care utilizează sistemul de încărcare combinată (CCS) vor obține acces la Supercharger Tesla printr-un adaptor în același an.

Această mișcare nu este deloc surprinzătoare. Doar în această săptămână, Grupul BMW a anunțat, de asemenea, o schimbare a conectorilor CCS, care constituie în prezent majoritatea încărcărilor publice din America, optând pentru formatul Tesla.

Tot mai mulți producători auto au început să adopte acest standard în urma anunțului făcut de Ford în această vară. În prezent, General Motors, Mercedes-Benz, Nissan, Hyundai, Kia și mai multe alte mărci au anunțat trecerea la NACS.

Aceste schimbări sunt implementate, de obicei, cu noile modele de mașini începând cu 2025 și, așa cum este cazul Toyota, mașinile existente vor putea accesa aceste rețele cu ajutorul unui adaptor. În plus, tot mai multe companii de încărcare, cum ar fi ChargePoint și Electrify America, încep să adopte NACS, mai ales că acesta devine un standard SAE recunoscut, numit J3400.

Toyota nu a specificat care dintre vehiculele electrice vor utiliza conectorul NACS, dar știm că schimbări majore se apropie odată cu creșterea producției de vehicule electrice și baterii sub conducerea noului CEO, Koji Sato. Printre altele, Toyota planifică o platformă BEV de la zero; noile tehnici de fabricație pentru a se alinia la ceea ce pot face Tesla și producătorii auto chinezi; baterii solide de mare autonomie; și până la 10 noi modele Toyota și Lexus BEV până în 2026.

Este posibil ca bZ4x electric, care nu a avut vânzări prea bune și a primit recenzii destul de slabe, să fie înlocuit de unul dintre noile BEV-uri până atunci.

Interesant, un purtător de cuvânt al Toyota North America a refuzat să spună ce presupune această schimbare pentru gama de hibrizi plug-in a companiei, care utilizează în prezent un conector convențional J1772. Nu este clar dacă aceștia ar putea incorpora, de asemenea, conectorul NACS, chiar și pentru încărcarea mai lentă tipică mașinilor hibride.

În concluzie, este o altă victorie uriașă pentru conectorul Tesla, care pare să devină într-adevăr Standardul de Încărcare Nord-American în curând. Și este o veste excelentă pentru cumpărătorii care au așteptat ca vehiculele electrice Toyota să apară în forță; acum, toate aceste mașini vor avea, de asemenea, acces la stațiile Supercharger din toată țara. La acest punct, nu este o întrebare cine va fi următorul care va face schimbarea; este mai mult despre cine a rămas.