brand

Tesla - O marcă de lux sau nu?

Tesla - O marcă de lux sau nu?

Acest an, industria auto, împreună cu entuziaștii și jurnaliștii de specialitate, a intrat într-o veritabilă frenezie încercând să țină pasul cu așa-numitul război al prețurilor, în care Tesla a ieșit în față, subcotând practic toți concurenții. Toate acestea sunt bune și frumoase pentru vânzări, dar ce înseamnă pentru imaginea brandului?

Aproape fiecare raport pe care îl puteți găsi denumește Tesla ca un producător de mașini de lux, ceea ce era adevărat în mare parte datorită prețului mare de intrare în lumea vehiculelor electrice. Modelul S și Modelul X costau peste 100.000 de euro, ceea ce era comparabil cu versiunile cele mai scumpe ale modelelor similare, deși cu motor pe benzină, de la BMW, Mercedes-Benz și alte mărci care și-au stabilit renumele ca fiind premium sau orientate spre lux.

Sigur, prețul nu este singurul lucru care face o mașină de lux, consensul printre entuziaști fiind că lucruri precum o plimbare plăcută, materiale de înaltă calitate și funcții precum scaune cu masaj sunt de așteptat de la un model de lux.

Trebuie să ținem cont, modelele Tesla nu sunt cunoscute pentru a avea cele mai bune interioare de pe piață, și din acest motiv singur s-ar putea argumenta că nu au fost niciodată mașini de lux. Cu toate acestea, cu multiplele reduceri de pret și stimulente oferite la nivel de stat - cel puțin pentru Modelul 3 și Modelul Y, care sunt cele mai bine vândute ale Tesla - prețurile sunt, de asemenea, la un nivel mai puțin decât luxos.

În prezent, Modelul 3 începe de la 40.000 de euro pentru versiunea de bază, cu tracțiune spate, în timp ce un BMW Seria 3, care este similar ca mărime cu EV-ul american, are un preț de pornire de 50.000 de euro pentru 330i cu motor pe benzină.

Este o poveste similară și pentru restul gamei, de asemenea, cu Modelul S de bază de 80.000 de euro fiind mai ieftin decât un BMW i5 M60 comparabil sau un Mercedes-Benz EQE 500.

Când se iau în calcul tichetul Rabla Plus de 10.000 de euro, stimulentele de stat și economiile potențiale la combustibil, costul de proprietate al Modelului 3 este comparabil cu un Toyota Corolla, care nu a fost niciodată văzut ca o mașină de lux.

Nu mă înțelegeți greșit, este uimitor că prețul vehiculelor electrice scade și că tot mai mulți oameni pot să se urce la volanul unui astfel de vehicul, dar o mașină de lux ar trebui să fie aspirațională, nu doar un instrument care vă duce de la punctul A la punctul B.

În lumina acestor argumente, putem spune că Tesla se află într-o zonă gri între lux și accesibilitate. Pe de o parte, prețurile sale inițiale ridicat, tehnologia avansată și reputația de inovație îl poziționează ca un brand de lux. Pe de altă parte, reducerile recente de preț și stimulentele guvernamentale fac ca modelele sale să fie mai accesibile unui public mai larg. În cele din urmă, depinde de cum definim "lux". Dacă luxul înseamnă exclusivitate, atunci Tesla ar putea pierde din acest statut pe măsură ce devine mai mainstream. Dacă luxul înseamnă inovație și tehnologie de ultimă oră, atunci Tesla încă se califică.