brand

De ce Tesla Cybertruck s-ar putea să nu ajungă niciodată în Europa

De ce Tesla Cybertruck s-ar putea să nu ajungă niciodată în Europa

Lars Moravy, Vicepreședintele Tesla de Inginerie a Vehiculelor, a confirmat pentru TopGear Olanda faptul că Cybertruck nu va ajunge probabil niciodată în Europa. Aceasta se datorează în principal diferențelor dintre piața americană și cea europeană, dar și reglementărilor specifice din UE.

Prima problemă cu care se confruntă Cybertruck în Europa este legată de reglementările stricte privind designul vehiculelor. Conform normelor UE, toate părțile proeminente ale unui vehicul trebuie să aibă o rotunjire de minimum 3,2 milimetri. Din păcate, acest lucru este imposibil de realizat pe o tablă de oțel inoxidabil de 1,4 milimetri, materialul din care este construit Cybertruck.

Pe lângă reglementările stricte, o altă problemă pe care o întâmpină Cybertruck este legată de piața pick-up-urilor din Europa. Spre deosebire de America, unde această categorie de mașini este foarte populară, în Europa cererea pentru pick-up-uri este mult mai mică.

În plus, Cybertruck este un vehicul greu, având până la 845 de cai putere și accelerând de la 0 la 100 km/h în doar 2.6 secunde. Modelul top de linie, Cyberbeast, cântărește 3.104 kilograme, fiind prea greu pentru a fi condus cu un permis de conducere obișnuit în Europa.

În Europa, oamenii cu permis de conducere de categorie B (pentru autoturisme obișnuite) pot conduce un vehicul care are o greutate brută maximă de 3,5 tone. Deși greutatea Cybertruck este sub această limită, cifra de 3104 kilograme nu include încărcătura de 1133 de kilograme. Adăugând această încărcătură, obținem o greutate totală de 4.237 de kg, ceea ce depășește limita europeană.

În cele din urmă, există problema portului de încărcare. În timp ce conectorul NACS (North American Charging Standard) al Tesla este pe punctul de a deveni alegerea implicită pentru EV-uri destinate pieței din SUA și Canada, Europa a adoptat mufa CCS2. Chiar și Superchargers-urile Tesla europene vin cu un conector CCS2. Prin urmare, pentru a vinde Cybertruck în Europa, producătorul de mașini cu sediul în Austin ar trebui să implementeze într-un fel mufa CCS2 pe Cybertruck.

În concluzie, este posibil ca Cybertruck să nu ajungă niciodată în Europa din cauza regulamentelor stricte, a cererii reduse pentru pick-up-uri și a problemelor tehnice precum greutatea vehiculului și portul de încărcare. Cu toate acestea, deși acestea sunt probleme semnificative, nu ar trebui să subestimăm capacitatea de inovare a Tesla.